رییس کل دادگستری استان کرمان:

کاهش پرونده های موجود در مراجع انتظامی ضروری است

۱۳۹۹/۰۹/۱۵ - ۰۸:۵۲:۵۰
کد خبر: ۱۰۹۸۳۰۷
کاهش پرونده های موجود در مراجع انتظامی ضروری است
رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به این مطلب که اقدامات اجرایی مناسبی برای کاهش پرونده های موجود در مراجع انتظامی انجام شده است، گفت: انباشت پرونده ها در مراجع انتظامی موجب تضییع حقوق مردم و اطاله دادرسی خواهد شد که برای تسریع در تکمیل تحقیقات در پرونده های کیفری، بر اساس برنامه مشترکی که فی مابین دستگاه قضایی و نیروی انتظامی استان صورت گرفته، همت جمعی برای تعیین تکلیف و سرعت بخشی به تکمیل این قبیل پرونده ها در دست اقدام است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ یدالله موحد در نشست مشترک دادستان ها و معاونین دادگستری استان با فرمانده انتظامی و جمعی از روسای پلیس های تخصصی استان کرمان با موضوع بررسی روند تعیین تکلیف پرونده های موجود در مراجع انتظامی افزود: تاکنون چندین نشست تخصصی با همین موضوع با فرماندهی انتظامی استان و فرماندهان انتظامی شهرستان ها و روسای پلیس های تخصصی به صورت مجازی برگزار شده و در این مسیر هم اندیشی ها لازم صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون پیشرفت های قابل ملاحظه ای برای تسریع در تکمیل تحقیقات در پرونده های کیفری حاصل شده و تعداد زیادی از پرونده ها در این فرایند زمانی کوتاه به نتیجه مطلوب رسیده اند.

وی اظهارداشت: توجه به ظرفیت های ارزشمند موجود در جامعه از جمله 5 هزار مصلح آموزش دیده در زمینه مهارت های صلح و سازش، میانجی گری و استفاده از داوری توسط مجموعه دادسرا و ضابطان قضایی برای کاهش ورودی پرونده ها به مجموعه انتظامی و قضایی می تواند راهگشا باشد .

فرمانده انتظامی استان کرمان نیز گفت: کوتاه کردن فرایند تکمیل و رسیدگی به پرونده ها حسب الامر ریاست قوه قضاییه و فرمانده ناجا به صورت جدی در نیروی انتظامی دنبال می شود.

سردار عبدالرضا ناظری افزود: موضوع کوتاه کردن فرایند رسیدگی به درخواست های قضایی مردم بسیار حایز اهمیت است که این کار با تعامل نهادهای قضایی و انتظامی در استان کرمان آغاز شده و با جدیت ادامه دارد.

در ادامه این نشست تفاهم نامه همکاری های مشترک فرهنگی و اجتماعی بین دادگستری کل استان کرمان و فرماندهی انتظامی استان امضا شد.

………………………………

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز