میلاد قاسم‌زاده، دبیر هیئت وزنه برداری استان کرمان

وزنه‌برداری استان را در مسیر پیشرفت و توسعه قرار دادیم/خانه وزنه برداری بعد از ٣ سال در اختیار خانواده این رشته ورزشی در استان قرار گرفت

۱۳۹۹/۰۹/۱۶ - ۱۴:۰۶:۴۷
کد خبر: ۱۰۹۹۲۵۷
وزنه‌برداری استان را در مسیر پیشرفت و توسعه قرار دادیم/خانه وزنه برداری بعد از ٣ سال در اختیار خانواده این رشته ورزشی در استان قرار گرفت
دبیر هیئت وزنه برداری استان کرمان گفت: با برنامه‌ای که تدوین کردیم و فعالیت‌ها و اقداماتی که براساس آن برنامه انجام دادیم، وزنه‌برداری استان را در مسیر پیشرفت و توسعه قرار دادیم.

میلاد قاسم‌زاده در گفت‌وگو با برنا با اشاره به پیشینه وزنه‌برداری استان کرمان اظهار داشت: قبل از اینکه بخواهم از اقدامات و فعالیت‌های مجموعه هیئت استان گزارشی اجمالی خدمت شما عرض کنم باید بگویم آنچه امروز به اسم وزنه‌برداری می‌شناسید، حاصل زحمات قهرمانان، ورزشکاران، پیشکسوتان، مربیان و چهره‌های بزرگ کنونی و در گذشتگان و دلسوختگان این رشته می‌باشد.

او ادامه داد: این رشته همیشه نزد قهرمانان و علاقه‌مندان آن در استان جایگاه مهمی داشته و با اینکه سال‌ها در سطح کشور از دستیابی به جایگاه‌ها و مقام‌های خیلی ممتاز قاره‌ای، جهانی و المپیکی محروم بودیم، اما همیشه بالاترین استعداد و ظرفیت در یکایک قهرمانان ارزشمند این استان وجود داشت تا افتخار آفرینی‌های ارزنده ای را شاهد باشیم.

 قاسم‌زاده با بیان این که ورزشکاران، مربیان و کارشناسان وزنه برداری استان هم تراز با دیگر استان‌های پیشرو در وزنه‌بررداری هستند، تصریح کرد: اکنون هم این باور وجود دارد که با اصلاح و بهبود برخی از روندها وشرایط، ظرفیت‌های این استان پهناور در حدی است که می‌توان بر مبنای آن در اندیشه فتح قله‌های بلند موفقیت و کسب پیروزی بود .

او افزود: این ایده و باور، ما را بر آن داشت تا دست در دست یکی از علاقه‌مندان و چهره‌های موفق این رشته آقای محمود بهرام‌پور، پس از انتخاب ایشان به ریاست هیأت استان کرمان، بگذاریم و موج جدیدی را در جهت کار و تلاش برای رشد هر چه بیشتر این رشته و ورزشکاران و قهرمانانش آغاز نماییم.

دبیر هیئت وزنه‌برداری استان کرمان با اشاره به ساماندهی تشکیلات هیئت گفت: با توجه به شخصیت و اعتبار فردی جناب آقای بهرام پور موفق شدیم پیشکسوتان، چهره‌های اجرایی و علمی و نیز علاقه مندانِ برخوردار از موقعیت اجتماعی شاخص در استان را در مجموعه هیئت گرد هم آوریم.

او اضافه کرد: پس از تکمیل و ایجاد ساختارهای تشکیلاتی مناسب و انتصاب و شروع فعالیت هیئت‌های وزنه برداری شهرستان‌های کرمان، سیرجان، رفسنجان، شهربابک، بافت و جیرفت، اولویت دیگر هیئت برنامه‌های آموزشی و دانش افزایی برای ورزشکاران، مربیان، فعالان و علاقه‌مندان وزنه برداری بود که اجرایی شد.

قاسم‌زاده با اشاره به اینکه لازم بود وزنه‌برداری استان کرمان صاحب یک هویت مشخص بود، بیان داشت: یک لوگوی متناسب با شخصیت وزنه‌برداری استان توسط یکی از طراحان زبده طراحی و در تمام مکاتبات و احکام استفاده شد و همچنین، ارگان‌های اطلاع‌رسانی هیئت با نظم دقیقی فعال شدند.

او ادامه داد: همکارى با پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناورى ایران در برگزارى چندین کارگاه و دوره آموزشى با مدرسى بهترین اساتید ایران از جمله: دکتر حمید آقاعلى‌نژاد، دکتر معصومه هلالى، دکتر حامد عباسى، دکتر منصور صاحب الزمانى و... در دستور کار قرار گرفت که خروجیِ آن بسیار مثبت بود.

قاسم‌زاده با اشاره به برگزارى دوره داورى درجه ٣ و مقدماتى بانوان عنوان کرد: کارگاه‌ها و دوره‌هاى آموزشى تخصصىِ مناسبی برگزار شد که جا دارد از همکارانم در برگزاریِ این دوره‌ها تشکر کنم. 

او افزود: در هیئت وزنه‌برداری به فعالیت‌های فرهنگی توجه زیادی کردیم و پیوست‌های فرهنگی را در اقدامات‌مان دیدیم. مراسم بزرگداشت روز زن و مادر و بزرگداشت ولادت با سعادت حضرت على(ع) و روز مرد و پدر توسط خانم دکتر شریف‌زاده، نایب رئیس محترم بانوان و جناب آقاى بهرام‌پور ریاست محترم هیأت وزنه بردارى برگزار شد.

قاسم‌زاده با تاکید بر جدی گرفتن مسائل فرهنگی در بین ورزشکاران رشته وزنه‌برداری ابراز داشت: تجدید میثاق اعضاى هیأت وزنه بردارى استان کرمان با آرمان هاى شهدا و سالار شهیدان سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانى به مناسبت هفته تربیت بدنى، در گلزار شهداى کرمان از جمله اقدامات دیگری بود که در حوزه فرهنگی انجام دادیم. تقدیر هیئت وزنه‌بردارى استان کرمان از پیشکسوتان وزنه‌بردارى شهرستان‌های کرمان و سیرجان در زمره اقدامات فرهنگی بود که برای این حوزه همچنان برنامه‌های ویژه‌ای در دستور کار داریم. 

او ادامه داد: شرکت در فریضه خیر اهدای خون هم یکی از اقدامات فرهنگی شایسته ما در هیئت وزنه‌برداری استان بود که در حاشیه این اقدام ارزشمند به اتفاق رئیس و اعضای هیئت در جلسه‌ای با آقای دکتر روح الله میرزایی مدیر کل سازمان انتقال خون حضور یافتیم و از بخش‌های مختلف آن نهاد هم بازدید کردیم.

قاسم‌زاده با تاکید بر حمایت از رده‌های سنی در ورزش وزنه‌برداری گفت: مسابقات وزنه بردارى و استعدادیابى، نونهالان، نوجوانان و جوانان استان کرمان به میزبانی شهرستان رفسنجان در آبان ماه ۹۸ را برگزار کردیم.

او اضافه کرد: در دور جدید فعالیت هیئت وزنه‌برداری، جایگاه بانوان بسیار ویژه دیده شد و با به کار گرفتن خانم دکتر شریف‌زاده به عنوان نایب رئیس بانوان هیئت وزنه‌برداری گام‌های محکمی برای ارتقاء جایگاه بانوان برداشته شد که دومین دوره مسابقات وزنه بردارى بانوان استان کرمان جام دهه فجر و بزرگداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانى به میزبانى شهرستان رفسنجان دربهمن ماه ٩٨ برگزار و جوایز نقدی این مسابقات هم توسط ایشان اهداء شد.

دبیر هیئت وزنه‌برداری استان کرمان با بیان این که در دوران کرونا هم فعالیت‌های‌مان را ادامه دادیم، تصریح کرد: مسابقات مجازى وزنه‌بردارى استان کرمان، تکریم رمضان با ورزش، پویش ورزش را در خانه در دو بخش آقایان و بانوان برگزار کردیم که جوایز نقدی از طرف نایب رئیس بانوان هیئت استان کرمان به برگزیدگان اهداء شد.

قاسم‌زاده ادامه داد: مسابقات مجازى وزنه‌بردارى قهرمانى استان (جام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانى) در رده‌هاى سنى نوجوانان، جوانان و بزرگسالان (بانوان و آقایان) همراه با فاکتورهای استاندارد مورد تایید فدراسیون به مناسبت هفته تربیت بدنى را برگزار کردیم.

او با بیان این که سعی کردیم زیرساخت‌های وزنه‌برداری  را توسعه دهیم، گفت: آقای محمود بهرام‌پور رئیس هیئت وزنه‌برداری استان کرمان در مزایده سالن خانه‌وزنه برداری استان کرمان شرکت کرد و این سالن بعد از ٣ سال با هزینه شخصی ایشان در اختیار خانواده وزنه‌برداری قرار گرفت. خانه جدید وزنه بردارى شهرستان سیرجان هم افتتاح شد که جا دارد از آقای دکتر محمدامین پورمعصومی رئیس محترم هیئت سیرجان و دبیر ایشان جناب آقای بهنام پورامین بابت فراهم کردن آن فضا تشکر کنم.  

قاسم‌زاده خاطرنشان ساخت: در تفاهمنامه‌ای که بین مرکز تخصصى EMS با مدیریت خانم دکتر خاطره خادمى‌زاده و هیئت وزنه بردارى استان کرمان منعقد شد مقرر گردید خدماتی نظیر بازتوانی بعد از اسیب‌های ورزشی با استفاده از دستگاه جدید و فوق پیشرفته هایتون، تناسب اندام و فیتنس با استفاده از دستگاه‌های EMS، آنالیز بدن با استفاده از دستگاه بسیار دقیق اینبادی، رژیم درمانی با استفاده از تنها نرم افزار مورد تایید وزارت بهداشت و مشاور تغذیه و سلامت، تمرینات ورزشی و حرکات اصلاحی متناسب با شرایط بدنی با استفاده از مربیان مجرب، کربوکسی تراپی بااستفاده از دستگاه مناسب برای رفع سلولیت و چربی‌های موضعی و اسپاسم‌های عضلانی و ماساژ درمانی به قهرمانان این رشته به صورت رایگان، ارائه شد.

دبیر هیئت وزنه‌برداری استان کرمان از ارائه خدمات دیگری به وزنه‌برداران خبر داد و اظهار داشت: طی هماهنگی‌های صورت گرفته با خانم دکتر لیلا اسماعیل‌زاده یکی از برترین روانشناسان استان، خدماتی نظیر مشاوره به ورزشکاران و مربیان هیئت وزنه برداری استان کرمان انجام می‌پذیرد و همچنین  کلیه خدمات ماساژ به صورت رایگان با همکاری کادر مجرب ماساژ در جهت ارتقاء سطح کیفى به ورزشکاران تیم وزنه بردارى استان کرمان صورت گرفته و خواهد گرفت.

قاسم‌زاده اضافه کرد: با توجه به شرایط ایده‌آلی که در وزنه‌برداری استان به وجود آمد، باشگاه گهرزمین سیرجان پای کار آمد و با تشکیل تیمی از وزنه‌برداران سیرجانی با مربیگری قهرمان المپیک جناب آقای بهداد سلیمی و همچنین جناب آقای بهنام پورامین به عنوان کمک مربی گام بلندی برای توسعه این ورزش برداشت که جا دارد از جناب آقای دکتر سید رضا مهدوی مدیرعامل محترم باشگاه گهرزمین سیرجان و همچنین جناب آقای دکتر محمدامین پورمعصومی رئیس گرانقدر هیئت سیرجان‌، کمال تشکر را داشته باشم.  

او در پایان اضافه کرد: باید عرض کنم آنچه صورت گرفته علی‌رغم اینکه از دید افراد آگاه، منصف و کارشناسان مسائل ورزش دورنمانده و همواره از هیئت وزنه برداری استان کرمان بابت اقداماتش تشکر شده، ولی باید بگویم این خدمات را در مقایسه با لیاقت و شایستگی اهالی این رشته را بسیار اندک می‌دانیم و هرگز به آنچه انجام داده‌ایم قانع نبوده و نیستیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز