مدیرکل محیط زیست استان خبر داد:

افزایش شکار حیوانات وحشی در کرمان

۱۳۹۹/۰۹/۱۸ - ۱۲:۴۱:۴۷
کد خبر: ۱۱۰۰۳۴۴
افزایش شکار حیوانات وحشی در کرمان
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان با بیان این‌که شکار بی‌رویه حیوان‌های وحشی در زمان شیوع کرونا در استان افزایش چشمگیری داشته ‌است، گفت: تعطیلات کرونایی، وضعیت اقتصادی مردم و توصیه‌های اشتباه برخی افراد به منظور استفاده از گوشت حیوانات شکار شده برای درمان کرونا از دلایل افزایش شکار است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ مرجان شاکری با اشاره به افزایش شکار حیوانات وحشی در زمان شیوع بیماری کرونا، بیان کرد: «تعطیلات کرونایی، وضعیت اقتصادی مردم و توصیه‌های اشتباه برخی افراد به منظور استفاده از گوشت حیوانات شکار شده برای درمان کرونا از دلایل افزایش شکار است».

وی افزود: «طی سال جاری کشفیات سلاح غیرمجاز در عرصه حفاظت محیط زیست کرمان از ۳۶ تفنگ غیرمجاز در سال گذشته به ۳۷ مورد طی سال‌جاری و به مدت هشت ماه رسیده است».

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان بیان کرد: «ماموران حفاظت محیط زیست در سال گذشته یک سلاح جنگی و امسال چهار تفنگ غیرمجاز جنگی را از شکارچیان غیرمجاز کشف کرده‌اند».

وی ادامه داد: «چابک‌سازی‌، جوان‌سازی و سالم‌سازی در بخش‌های مختلف سازمان حفاظت محیط زیست اجرا شده و آموزش محیط‌ بانان، تقویت، ارتقای یگان خودرویی و مسلح شدن ماموران حفاظت محیط زیست از جمله اقدامات در دست اجرا است».

شاکری با اشاره به شیوع آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان در برخی مناطق کشور، نسبت به ورود افراد به عرصه‌های محیط زیست و شکار حیوانات و پرندگان به دلیل احتمال شیوع آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان هشدار داد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز