استاندار کرمان:

محدوده گردشگری کلوت‌های شهداد مشخص می‌شود

۱۳۹۹/۰۹/۲۲ - ۰۹:۳۶:۴۶
کد خبر: ۱۱۰۱۹۵۹
محدوده گردشگری کلوت‌های شهداد مشخص می‌شود
استاندارکرمان پس از بازدید از جاذبه ها و ظرفیتهای گردشگری بخش شهداد گفت: محدوده گردشگری کلوت‌های شهداد مشخص می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ علی زینی‌وند در جمع‌بندی سفر به بخش شهداد و بازدید از بیابان جهانی لوت، زیرساخت‌ها، ابنیه، راه‌های ارتباطی و ظرفیت‌های گردشگری و کشاورزی این بخش گفت: شهداد ظرفیت‌های زیادی برای کار و توسعه دارد و طی سال‌های گذشته تصمیمات خوبی برای توسعه آن اتخاذ شده و طرح‌هایی نیز در حال اجراست که باید تسریع شوند.

استاندار کرمان، شهداد را یکی از مناطق مهم استان در حوزه گردشگری دانست و افزود: این منطقه ظرفیت های خوب گردشگری در سطح کشور و جهان دارد و زیرساخت‌های خوبی هم در این حوزه ایجاد شده است.

وی ادامه داد: طی جلسه‌ای با حضور فرماندار، نمایندگان مجلس و مدیران، دسته‌بندی مسائل را خواهیم داشت و تلاش می‌شود تا گام‌های مؤثری در تسهیل امور و توسعه منطقه برداشته شود.

زینی‌وند تاکید کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی برای استفاده از امکانات محلی در جهت رفع مشکل مردم نیاز به هماهنگی ندارند و هر چه در توان دارند از امکانات محلی سریع استفاده کنند، مشکلات ریز مردم به راحتی قابل حل و تدبیر است.

استاندار کرمان ابراز داشت: کویر لوت دارای شهرت جهانی و با جاذبه های خاص خود است و طی چهار سال گذشته اتفاقات خوبی در منطقه شهداد به لحاظ زیرساخت‌ها و ایجاد خانه‌های بوم‌گردی رخ داده است.

زینی‌وند بیان کرد: کویر نباید به حال خود رها شود، هم به لحاظ امنیتی و هم به لحاظ بهداشت و رفاه باید سایتی برای محدوده کلوت‌ها و دریاچه کویر شهداد تعریف شود و ورودی، سرویس بهداشتی و ... داشته باشد.

وی به برقراری امنیت در منطقه کویر اشاره داشت و خاطرنشان کرد: به زودی کل کویر زیر ذره‌بین نیروهای امنیتی قرار می‌گیرد، اما برای منطقه دریاچه کویر شهداد تاکید کرده‌ایم تا محدوده گردشگری و ورودی آن طی چند ماه آینده مشخص و با کمک بخش خصوصی امکانات اولیه برای گردشگران فراهم شود.

 

 

نظر شما