توضیحات روابط عمومی استانداری کرمان در خصوص مطالب منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی پیرامون طرح انتقال آب از سرشاخه های هلیل‌رود

۱۳۹۹/۰۹/۲۲ - ۱۰:۲۱:۴۲
کد خبر: ۱۱۰۲۰۲۱
توضیحات روابط عمومی استانداری کرمان در خصوص مطالب منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی پیرامون طرح انتقال آب از سرشاخه های هلیل‌رود
روابط عمومی استانداری کرمان در خصوص مطالب منتشر شده در شبکه های اجتماعی پیرامون طرح انتقال آب از سرشاخه های هلیل رود توضیحاتی را ارائه داده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ متن توضیحات روابط عمومی استانداری کرمان به شرح زیر است:

به نام خدا

پس از نشست دکتر زینی وند استاندار کرمان با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی به مناسبت روز دانشجو، بخشی از صحبت های استاندار کرمان در خصوص طرح انتقال آب  در رسانه‌ها و به ویژه شبکه‌های اجتماعی مبنای بحث و اظهارنظرهای گوناگون قرار گرفت.

آنچه در این جلسه با موضوع انتقال آب و چالش کم آبی در استان مطرح شد در پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان منتشر شده است و قابل دسترسی همگانی است.

استاندار کرمان در این جلسه، دانشجویان را به اظهارنظر کارشناسی و دانش محور دعوت و درباره پروژه انتقال آب هم دکتر زینی‌وند به صراحت اعلام کرد: مسئولان منابع آب و محیط زیست با افراد دارای دغدغه آب هلیل رود مذاکره کنند و اقناع‌سازی صورت گیرد.

همچنین استاندار کرمان با اشاره به لزوم گفت‌وگو و برگزاری جلسات کارشناسی تصریح کرد: اگر حرف‌ها منطقی و مستدل باشند، پشت سر اجرای قانونی، محکم خواهم ایستاد.

لازم به ذکر است در این جلسه درباره طرح‌های مختلف مباحثی مطرح شد و استاندارکرمان، به طور کلی بر توجه به الزامات قانونی تاکید کرد. مطالعه کامل متن اظهارات استاندار کرمان مشخص می سازد دکتر زینی‌وند بر اجرای قانون، فراهم کردن زمینه گفت‌وگوهای منطقی و کارشناسی و پذیرفتن نظرات کارشناسی و لزوم رعایت الزامات زیست محیطی و دفاع از حق مردم صحه می‌گذارد.

به اعتقاد استاندار کرمان در همه طرح‌ها و پروژه‌ها به پیوست محیط زیستی و دغدغه های مردم باید توجه شود و در خصوص طرح انتقال آب نیز رعایت حقوق مردم و حقابه کشاورزان به جد مورد توجه است و نباید به اکوسیستم و محیط زیست آسیب برساند.

آنچه در روزهای اخیر در سطح برخی رسانه ها و شبکه ها منتشر و مبنای تحلیل قرار میگیرد تلقین این پیام به مخاطب است که استاندار کرمان در موضوع طرح انتقال آب راه شنیدن هر نظری را بسته و دیگران را به مناظره با خود فرامی خواند.

در حالی که استاندار کرمان بنا به مسئولیتی که بر عهده دارد در چارچوب قوانین و مقررات و در راستای تامین حقوق مردم عمل می‌کند و در مورد این طرح نیز تابع و مجری قانون و تصمیمات و نظرات کارشناسی است و بدیهی است هیچ معیاری بالاتر از قانون و منافع مردم در تصمیم‌گیری‌ها وجود ندارد.

شایان ذکر است از طریق روابط عمومی استانداری، تمام مطالب و خواسته های مردمی منتشر شده در رسانه‌ها و شبکه های اجتماعی به استاندار کرمان منتقل شده است. همچنین برخی افراد در اظهارات خود از ملاقات دکتر زینی‌وند با سیاسیون درباره این طرح سخن به میان آورده اند در حالی که چنین مواردی در دیدارهای استاندار مطرح نشده است.

تحقق توسعه متوازن در استان کرمان و جبران عقب افتادگی ها نیاز به همدلی و وفاق همگانی دارد. جلسات گفت‌وگو و حضور دانشجویان و سایر اقشار نیز در همین راستا برنامه ریزی و اجرا می شود تا  از نظر نخبگان و اقشار مختلف مردم در برنامه ریزی ها استفاده شود اما لازم است همه این رویکرد را تقویت کنیم و از بروز سوءتفاهم ها پرهیز نماییم.

شایان ذکر است بخشی زیادی از این سوء تفاهم ایجادشده در موضوع اخیر به دلیل ابتلای دوم مدیر روابط عمومی استانداری به بیماری کووید  19  و خارج شدن ظرفیت روابط عمومی در تسهیل ارتباطات رخ داد.

اینک زمان، زمان همدلی و اتحاد برای توسعه جای جای استان است و حوزه تمدنی هلیل رود ظرفیت و جایگاه ارزنده ای در این میان دارد و همبستگی و انسجام مردمان دیار کریمان در هرشهر و روستایی که زندگی می کنند  سرمایه ای منحصر بفرد در راه اعتلای استان کرمان است.

  روابط عمومی استانداری کرمان

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز