وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد:

ایجاد شفافیت و کوچک سازی نظام اداری را برای تسهیل روند تولید و تجارت دنبال می کنیم/ رسانه‌ها در جهت امیدآفرینی و اقناع افکار عمومی بکوشند/ تولید ۱۷ قلم کالای منتخب در ۸ ماهه امسال افزایشی بوده است

۱۳۹۹/۰۹/۲۲ - ۱۰:۲۷:۵۶
کد خبر: ۱۱۰۲۰۲۷
ایجاد شفافیت و کوچک سازی نظام اداری را برای تسهیل روند تولید و تجارت دنبال می کنیم/ رسانه‌ها در جهت امیدآفرینی و اقناع افکار عمومی بکوشند/ تولید ۱۷ قلم کالای منتخب در ۸ ماهه امسال افزایشی بوده است
وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: ایجاد شفافیت و کوچک سازی نظام اداری را برای روان تر کردن و تسهیل روند تولید و تجارت در کشور در وزارت صمت دنبال می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ علیرضا رزم ‌حسینی در نشست با مدیران مسئول رسانه های کشور، با بیان این مطلب افزود: در شرایط بسیار سختی قرار داریم، با یک جنگ تمام عیار اقتصادی مواجهیم و در این شرایط رسانه‌ها می‌توانند برای ایجاد امید در جامعه همراه و همگام ما بکوشند.

سیاست وزارت صمت وفور کالا در کشور است

وی سیاست وزارت صمت را در جهت عرضه و فراوانی کالا دانست و تصریح کرد: تامین کالاهای اساسی و معیشتی مردم را در دستور کار داریم و در این حوزه به خصوص با ابلاغیه های جدید ستاد اقتصادی دولت و رئیس جمهور محترم و با هماهنگی بانک مرکزی اقدامات خوبی انجام شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تامین به موقع مواد اولیه کارخانجات را از دیگر نتایج ابلاغیه های جدید ستاد اقتصادی دولت به خصوص در حوزه تسریع در ترخیص کالاهای اساسی و رسوبی در گمرکات دانست.

به تولید ۲۸ میلیون تن فولاد رسیده‌ایم

رزم حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت جهش تولید حتی در این شرایط سخت اقتصادی بیان کرد: در حوزه فولاد کارهای خوبی انجام شده است و به میزان تولید ۲۸ میلیون تن فولاد رسیده‌ایم که تا افق ۱۴۰۴ این رقم باید به ۵۵ میلیون تن افزایش یابد.

رشد تولید لوازم خانگی در هشت ماهه امسال

وی همچنین پیشرفت ها در حوزه صنایع فلزی را قابل قبول دانست و گفت: در حوزه لوازم خانگی رشد ۲۸ درصدی در هشت ماه گذشته داشته‌ایم و در برخی اقلام این حوزه نیز میزان رشد تا ۶۰ درصد بوده است.

رشد مثبت تولید ۱۷ قلم کالای منتخب در ۸ ماهه امسال

رزم حسینی با اعلام رشد مثبت تولید ۱۷ قلم کالای منتخب در ۸ ماهه امسال بیان کرد: با وجود همه محدودیت ها و تحریم ها و شرایط سخت کرونا اما این آمارها قابل افتخار می باشند.

خودکفایی درتولید اقلام مهم مرتبط با بیماری کرونا

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تامین اقلام مرتبط با کرونا نیز، تصریح کرد: خوشبختانه پیشرفت های خوبی در این حوزه داشته ایم، در زمینه تولید ماسک از ۲۰۰ هزار عدد تولید روزانه به ۲۲ میلیون عدد رسیدیم، در حوزه ونتیلاتور تولید و تحویل اکسیژن به بیمارستانها نیز رشد خوبی داشته ایم تا جایی که فولادسازان اکسیژن رایگان به بیمارستان ها ارائه می دهند.

وضعیت ذخایر کالاهای استراتژیک کشور مناسب است

وزیر صمت ذخایر کالاهای استراتژیک کشور را مناسب توصیف کرد و گفت: وزارت صمت مسئول تامین نهاده‌های دامی می باشد، وزارت جهاد کار توزیع این نهادها را برعهده دارد، در خصوص گندم به عنوان نمونه بیشتر از نیاز کشور تامین داشته‌ایم.

رزم حسینی همچنین با اظهار گلایه و انتقاد از دو نرخی بودن ارز بیان کرد: تفاوت قیمت ها نیز به همین دلیل وجود دارد، بازار باید شفاف شود تا تامین کنندگان راحت‌تر به تامین کالاهای مورد نیاز در کشور اقدام نمایند.

وی همچنین تصریح کرد: به عنوان نمونه ثبات نسبی و وفور کالا برای اقلامی که غیر از ارز ۴۲۰۰ تامین شده بودند را مشاهده کرده ایم.

رسانه‌ها در جهت امیدآفرینی و اقناع افکار عمومی بکوشند

وزیر صمت راه اندازی سامانه جامع تجارت را در جهت ایجاد شفافیت بسیار کارا دانست و گفت: به دنبال حذف امضاهای طلایی هستیم، البته راه سختی را در پیش داریم اما به حمایت و همراهی رسانه ها برای ایجاد اقناع در افکار عمومی برای پذیرش مردم امیدواریم.

 

نظر شما