تولد نوزاد سالم از مادر کرونایی در آی‌سی‌یو

۱۳۹۹/۰۹/۲۲ - ۱۴:۰۱:۰۱
کد خبر: ۱۱۰۲۲۹۱
تولد نوزاد سالم از مادر کرونایی در آی‌سی‌یو
رئیس بیماستان علی‌ابن‌ابیطالب(ع) رفسنجان از تولد یک نوزاد سالم از مادر مبتلا به کرونا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ علی موسوی، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: «با تلاش پرسنل بیمارستان حضرت علی بن ابیطالب (ع) از مادر مبتلا به کووید ۱۹ نوزاد سالم متولد شد».

وی بیان کرد: «بیمار مادر ۳۸ ساله دارای سه فرزند است که در ماه هشتم از بارداری چهارمش به سر می‌برد که به علت تنگی‌نفس در تاریخ دوم آذر ماه به بیمارستان مراجعه کرد و با تشخیص کووید ۱۹ و پایین بودن اشباع اکسیژن خون و همچنین درگیری ریه‌ها به ویروس کرونا، با تشخیص پزشک اورژانس بستری شد».

موسوی ادامه داد: «در سیر بستری، به‌تدریج علائم تنفسی بیمار تشدید شد و حال عمومی رو به وخامت رفت و بیمار به آی‌سی‌یو منتقل و به دستگاه ونتیلاتور تنفسی وصل شد».

رئیس بیماستان علی بن ابیطالب(ع) رفسنجان توضیح داد: «برای نجات جان مادر و جنین با تشخیص پزشکان وی تصمیم به ختم بارداری گرفته و القای زایمان در آی‌سی‌یو انجام شد که نوزاد در این بخش متولد و بعد از دو روز بستری در ICU نوزاد با حال عمومی خوب مرخص شد».

موسوی اظهار کرد: «پس از انجام زایمان، خوشبختانه با درمان‌های صورت گرفته وضعیت تنفسی رو به بهبود رفته از دستگاه تنفسی جدا و به بخش زنان و زایمان در اتاق ایزوله منتقل و در تاریخ ۱۱ آذرماه با حال عمومی خوب از بیمارستان مرخص شد».

وی با قدردانی از زحمات کادر پزشکی و پرستاری بیمارستان به خصوص بخش‌های اورژانس و آی‌سی‌یو ۱، زنان و اطفال گفت: «خانم‌ها دکتر مریم مرتضوی متخصص زنان، دکتر فاطمه بهره‌مند متخصص بیماری‌های عفونی و ناهید فلاح‌نژاد ماما و مسئول زایمان بیمار و همچنین دکتر سید حمید پاکزاد و نرگس عبدلی  و پرستاران مسئول بیمار و...از فرشتگان نجات جان این مادر و فرزند بودند».

به گفته‌ی وی، مادر از زمان بستری تا زمان ترخیص، تحت مانتورینگ و حمایت مداوم درمانی(کمیته مادران پرخطر دانشگاه علوم‌پزشکی شهرستان) قرار داشته است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز