استاندار کرمان در پیام هفته پژوهش و فناوری عنوان کرد:

کرمان باید به استانی سرآمد در عرصه پژوهش ارتقا یابد

۱۳۹۹/۰۹/۲۳ - ۰۹:۵۵:۲۵
کد خبر: ۱۱۰۲۶۶۶
کرمان باید به استانی سرآمد در عرصه پژوهش ارتقا یابد
استاندار کرمان در پیام هفته پژوهش و فناوری با مهم خواندن نقش پژوهش در توسعه تصریح کرد: در استان پهناور کرمان با داشتن مراکز دانشگاهی و پژوهشی و نیروی انسانی توانا سهم پژوهش در برنامه ریزی ها باید فزونی یابد تا کرمان به استانی سرآمد در عرصه پژوهش و فناوری در کشور ارتقا یابد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ متن پیام علی زینی وند به شرح زیر است:

به نام خداوند جان و خرد

هفته پژوهش و فناوری امسال در حالی از راه رسیده است که چند روز قبل استاد محسن فخری زاده از دانشمندان برجسته هسته‌ای کشور، به دست تروریست های نظام سلطه به شهادت رسید. شهادت این دانشمند برجسته نشان می دهد تولید علم و دانش مهم ترین نقش را در راه عزت، استقلال و اقتدار کشور بر عهده دارد و لازم است سرمایه گذاری ویژه ای در حوزه تولید علم و به ثمرنشستن پژوهش ها انجام شود.

بر همین اساس مقام معظم رهبری (مدظله العالی) شجاعت علمی، نوآوری، پرهیز از نگاه تقلیدی به پیشرفتهای علمی غرب، اعتماد به نفس شخصی و ملی و پرکاری را ویژگیهای لازم استادان دانشگاهها برای ایفای وظایف سنگین خود دانسته اند و فرموده اند: "علاج دردها و مشکلات کشور در پیشرفت علمی است."

علم و توسعه علمی به عنوان موتور محرکه توسعه همه جانبه و پایدار نقش بسیار مهمی ایفا می کند. امروزه تمامی کشورهای توسعه یافته و یا در حال توسعه برای حفظ یا ایجاد بنیان های توسعه یافتگی و ارتقاء قدرت رقابت خود با دیگر کشورها، علم و فناوری را به عنوان محور اصلی فعالیت ها مورد توجه قرار می دهند. در استان پهناور کرمان نیز با داشتن مراکز دانشگاهی و پژوهشی و نیروی انسانی توانا سهم پژوهش در برنامه ریزی ها باید فزونی یابد تا کرمان به استانی سرآمد در عرصه پژوهش در کشور ارتقا یابد.

همچنین توجه به هزینه کرد و بازدهی اعتبارات پژوهشی، ضروری است تا گرهی از مشکلات و چالش های استان و کشور باز شود.  

از دیگر سو، پژوهش صرفا محدود به محیط های دانشگاهی نیست و گسترش فرهنگ پژوهش و تربیت شهروندان پژوهش مدار از وظایف اصلی نهاد آموزش و پرورش است و دستگاه های اجرایی نیز باید بر پایه تحقیق و پژوهش، برنامه ریزی داشته باشند.

در پایان، هفته پژوهش و فناوری را به استادان، محققان، دانش آموزان، دانشجویان و کارمندان پژوهشگر تبریک عرض می نمایم و از خداوند متعال ضمن آرزوی سلامتی برای همه عزیزان، موفقیت های روزافزون در عرصه‌های علمی و بویژه به نتیجه رساندن تحقیقات دانشمندان و پژوهشگران کشور را در ریشه کنی بیماری کووید 19 خواستارم.

علی زینی وند

استاندارکرمان

 

 

نظر شما