رئیس کمیته‌های فرهنگی و روابط‌عمومی هیئت فوتبال استان کرمان:

هیئت فوتبال استان کرمان پیگیر حضور حداقلی هواداران در ورزشگاه‌ها است

۱۳۹۹/۰۹/۲۳ - ۱۰:۲۰:۳۸
کد خبر: ۱۱۰۲۶۹۰
هیئت فوتبال استان کرمان پیگیر حضور حداقلی هواداران در ورزشگاه‌ها است
رئیس کمیته‌های فرهنگی و روابط‌عمومی هیئت فوتبال استان کرمان گفت: هیئت فوتبال استان کرمان به شدت پیگیر موضوع حضور حداقلی حضور هواداران در ورزشگاه ها بوده است و در طول چند ماه قبل هم با سازمان لیگ رایزنی‌هایی در این خصوص داشته است.

عرفان امیرخسروی، رئیس کمیته‌های فرهنگی و روابط‌عمومی هیئت فوتبال استان کرمان در خصوص اقدامات انجام گرفته از سوی این هیئت توضیحاتی را ارائه داده که در ادامه این گفت‌وگوی خواندنی را با رئیس کمیته‌های فرهنگی و روابط‌عمومی هیئت فوتبال استان کرمان، می‌خوانید:

 

**با وجود تعدد تیم‌های استان کرمان در لیگ‌های فوتبال کشور مسابقات در استان کرمان با نظم بسیار خوبی در حال برگزاری است. هیئت فوتبال استان چه اقداماتی در این مورد انجام داده است؟

در این رابطه یک نظم خاصی حاکم است و هیئت فوتبال یک نماینده برای هر بازی برای همراهی و همکاری با نماینده فدراسیون فوتبال در نظر می‌گیرد و هماهنگی تمامی عوامل برگزاری اعم از آتش نشانی، آمبولانس و... نیز توسط خود هیئت فوتبال استان انجام می‌شود. درخصوص ورزشگاه‌ها نیز هیئت فوتبال از فرصت تعطیلی به وجود آمده حداکثر استفاده را برده است و سعی در تجهیز و بازسازی ورزشگاه‌های سطح استان داشته است که به نتایج خوبی هم رسیده است از جمله ورزشگاه شهدا مس شهربابک که با پیگیری‌های هیئت فوتبال آماده برگزاری مسابقات است.

 

**اقدامات هیئت فوتبال برای پیشگیری از کرونا در مسابقات، ثبت قراردادها و ... به چه صورت بوده است؟

با توجه به پروتکلی که سازمان لیگ به ما ابلاغ کردند ما هم براساس همین پروتکل و یک سری تصمیمات درون هیئت سعی در پیشگیری از کرونا داشته ایم که خداروشکر تاکنون موفق بوده و هیچ موردی از ابتلا به کرونا در تیم های استان مشاهده نشده است. برای ثبت قراردادها نیز سعی بر این شده که تا جایی که ممکن است به صورت آنلاین انجام بگیرد اما برای تیم های لیگ برتری نیز که به صورت آنلاین امکان پذیر نبوده سرپرست کمیته نقل و انتقالات هیات استان شخصا پس از اینکه تست کرونا ایشان منفی می‌شد در کمپ های اردویی تیم ها برای انجام امور ثبت حضور به عمل می رساندند و پس از در سامانه برخط سازمان لیگ ثبت قرارداد ها انجام میشد.

 

**با توجه به اینکه بخش بزرگی از فوتبال به هواداران وابسته است، فکر می‌کنید به زودی امکان حضور هواداران هرچند محدود فراهم شود؟

هیئت فوتبال استان کرمان به شدت پیگیر این موضوع است و یک نامه هم چند ماه قبل به سازمان لیگ ابلاغ کرده است که با حضور هواداران با ظرفیت 30 درصد و حتی 20 درصد از ظرفیت کل ورزشگاه موافقت کنند که تاکنون این امر میسر نشده است اما امیدواریم که با بهتر شدن وضعیت کرونا در کشور ستاد ملی مبارزه با کرونا این اجازه را صادر کنند زیرا که هواداران و تماشاچیان جزء جدایی ناپذیر فوتبال هستند.

 

**پخش زنده مسابقات فوتبال در لیگ‌های مختلف استان به چه صورتی است؟

در این رابطه روابط‌عمومی باشگاه‌های مربوطه باید به صدا و سیما نامه‌نگاری کرده و هزینه‌ای را به صدا و سیما پرداخت کند که تاکنون تیم های لیگ برتری استان از جمله مس رفسنجان و گل گهرسیرجان تمامی بازی هایی که در خانه داشتند پخش زنده شده است و مس کرمان نیز به همین صورت و تیم آرمان گهرسیرجان نیز به صورت اینترنتی و در شبکه های اجتماعی پخش زنده داشته است.

 

**راجع به کلاس‌های مربیگری، دانش‌افزایی و...‌ توضیح دهید و چشم انداز استان را برای معرفی مربیان بزرگ به عرصه مربیان کشور بیان کنید.

در این رابطه ما منتظر اعلام نظر فدراسیون هستیم که بسته به تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام نظر می کنند و در مناطق که در وضعیت زرد و سفید که کرونا خطر کمتری دارد مجوز برگزاری میدهند. در کلاس های مربی گری هیات فوتبال استان مجوز برگزاری یک دوره مربیگری سطح A آسیا را دریافت کرده است که منتظر محیا شدن شرایط برای برگزاری آن هستیم. در رابطه با چشم‌انداز استان برای معرفی مربیان بزرگ به عرصه مربیان نیز هیئت فوتبال استان در حوزه‌های آموزشی سعی در افزایش سطح آموزش و بالا بردن کیفیت کلاس‌های آموزشی دارد. در سطح استان  کرمان نیز مربیان خوبی دارای مدرک C و B و حتی A داریم که با توجه به شرایط تصمیم گیری‌هایی در رابطه با به کارگیری و استفاده از این مربیان گرفته شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز