۴ حلقه چاه جدید برای جبران کمبود آب کرمان حفر شد

۱۳۹۹/۰۹/۲۴ - ۰۸:۴۳:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۳۲۶۲
۴ حلقه چاه جدید برای جبران کمبود آب کرمان حفر شد
مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان کرمان از حفر چهار حلقه چاه جدید به‌منظور جبران بخشی از کمبود آب در شهر کرمان خبر داد و گفت: «با حفر این چاه‌ها بخشی از کمبود آب شهر کرمان جبران می‌شود و برای رسیدن به نقطه‌ی مطلوب، نیازمند همراهی مردم در بحث مدیریت مصرف هستیم».

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ حمید صمدانی با اشاره به حفر چهار حلقه چاه جدید در دشت شهید سلیمانی شهر کرمان، اظهار کرد: «با حفر این چاه‌ها بخش قابل توجهی از آب مورد نیاز شهر کرمان تأمین می‌شود».

وی ادامه داد: «کاهش بارندگی‌ها و خشکسالی‌های اخیر منجر به افت سطح آب این چاه‌ها و در نهایت کاهش آبدهی شده است».

 مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان کرمان افزود: «در ماه‌های آینده مراحل تجهیز این چاه‌ها انجام می‌شود و به‌زودی قابل بهره‌برداری خواهند بود».

وی هزینه‌ی حفر و لوله‌گذاری جدار این چاه‌ها را بیش از 18 میلیارد ریال دانست و خاطرنشان کرد: «با بهره‌برداری از چاه‌های جدید حدود 100 لیتر بر ثانیه به ظرفیت منابع تولید آب شهر کرمان افزوده می‌شود».

صمدانی یادآور شد: «موضوع حفر این چاه‌ها از اردیبهشت ماه امسال پیگیری شد و برای اخذ مجوز آن چندین جلسه با موضوع تأمین اضطراری آب شهر کرمان در محل استانداری تشکیل شد».

 وی همچنین از پیگیری دریافت مجوز حفر چهار حلقه چاه دیگر خبر داد و گفت: «با حفر این چاه‌ها بخشی از کمبود آب شهر کرمان جبران می‌شود و برای رسیدن به نقطه‌ی مطلوب، نیازمند همراهی مردم در بحث مدیریت مصرف هستیم».

صمدانی با بیان اینک‌ه برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای در راستای مقابله با مشکل کم‌آبی در شهر کرمان انجام شده، همکاری مردم در رفع مشکلات ناشی از کم‌آبی را مهم دانست.

 

نظر شما