متخصص بیماری‌های عفونی:

شاید یلدا قاتل جان‌مان شود

۱۳۹۹/۰۹/۲۷ - ۱۳:۵۹:۵۷
کد خبر: ۱۱۰۵۴۰۹
شاید یلدا قاتل جان‌مان شود
متخصص بیماری‌های عفونی دانشکده علوم‌پزشکی سیرجان با تاکید بر این‌که برگزاری مراسم شب یلدا، نگرانی اصلی این روزهای کادر درمان، مسئولان و مردم است، گفت: امسال با وجود کرونا این دورهمی می‌تواند قاتل جان‌مان یا عزیزان‌مان شود، پس امسال شب یلدا را متفاوت و مجازی برگزار کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ دکتر زهرا یزدانپناه با اشاره به این‌که رخداد گسترش کووید۱۹ ناشی از مواجه و تماس است، اظهار کرد: به هر میزان که مواجه با عوامل بیماری‌زا بیشتر باشد، احتمال افزایش بار همه‌گیری کرونا بیشتر خواهد شد.

وی، ضمن اظهار تاسف از این‌که شیوع بیشتر اپیدمی کرونا، صرفا با افزایش مبتلایان همراه نیست، افزود: مرگ‌ومیر نیز یکی از پیامدهای تلخ این بیماری است.

این پزشک متخصص عفونی با اشاره به این‌که ویژگی برجسته ویروس کرونا، قدرت سرایت‌پذیری بسیار زیاد است، بیان کرد: شیب ملایمی که امروز در شیوع کرونا ایجاد شده حاصل تلاش‌های شبانه‌روزی سیاست‌گذاران و رعایت توصیه‌های بهداشتی از سوی مردم است و بایستی ادامه پیدا کند تا شهرستان دوباره دچار بحران نشود.

یزدانپناه با بیان این‌که شب یلدا در فرهنگ ایرانیان نماد دورهمی و برپایی جشن است، تاکید کرد: باید امسال این طوفان را هم پشت سربگذاریم و شب یلدا هم همانند سایر جشن‌ها، مراسمات و دورهمی‌های همیشگی که در سال ۹۹، استثنایی برگزار شد، در خانه بمانیم و با همان جمع خانوادگی و بدون مهمانی و دورهمی از این شب استفاده کنیم.

وی افزود: امسال با وجود کرونا این دورهمی می‌تواند قاتل جان‌مان یا عزیزان‌مان شود پس امسال شب یلدا را متفاوت و مجازی برگزار کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز