نحوه برگزاری امتحانات دی ماه دانش آموزان متوسطه تشریح شد

۱۳۹۹/۱۰/۰۱ - ۰۸:۵۷:۴۶
کد خبر: ۱۱۰۷۰۳۴
نحوه برگزاری امتحانات دی ماه دانش آموزان متوسطه تشریح شد
توسط معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان نحوه برگزاری امتحانات دی ماه دانش آموزان متوسطه تشریح شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سید محمد حبیب اللهی در نشست مدیرکل و اعضای شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش استان با اعضای شورای معاونان آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: دستورالعمل برگزاری امتحانات به همه شهرستان ها و مناطق استان ارسال شده، بر اساس بخش اول این دستورالعمل که برای همه دوره های تحصیلی مشترک است چنانچه در منطقه ای امکان حضور فیزیکی دانش آموزان فراهم باشد با موافقت ستاد کرونای استان و شهرستان و رضایت والدین می توان امتحانات را حضوری برگزار کرد، اگر در شهرستان یا منطقه ای مدیر مدرسه احساس کند که امکان حضور دانش آموزان در مدرسه وجود دارد باید از ستاد کرونا مجوز بگیرد در صورت عدم موافقت ستاد کرونا آزمون ها به صورت غیرحضوری برگزار می شود.

وی گفت: یکی از روش های امتحان غیرحضوری، ارزشیابی تکوینی براساس ارزشیابی های مستمر از ابتدای سال تحصیلی است که با تصمیم مدیر، معلم و نظارت شورای مدرسه نمره ای برای دانش آموزان ثبت می شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان با بیان این که مسئولان آموزش و پرورش هیچ اصراری بر برگزاری حضوری امتحانات دی ماه ندارند،گفت: در خصوص برگزاری احتمالی امتحانات دی ماه به صورت حضوری، شورای مدرسه باید تشکیل و وضعیت منطقه بررسی شود که آیا امکان برگزاری امتحان برخط وجود دارد یا خیر؟

حبیب اللهی گفت: همچنین وضعیت اینترنت و دسترسی تک تک دانش آموزان به آزمون مجازی باید بررسی شود اگر مشکل زیر ساختی وجود دارد و امکان برگزاری آزمون مجازی نیست باید به سمت حالت دوم و امتحان حضوری با مجوز ستاد کرونای شهرستان/منطقه، با کمترین تعداد دانش آموزان، رضایت والدین و البته رعایت همه موارد بهداشتی برویم.

وی در خصوص دانش آموزان خوابگاهی و دانش آموزانی که از ابتدای سال تحصیلی با کمک درس نامه ها و بسته های آموزشی آموزش دیده اند گفت: نمره این دانش آموزان باید بر اساس ارزشیابی تکوینی معلم و با نظارت مدیر مدرسه ثبت شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان افزود: در ارتباط با دروس کارورزی و کارآموزی در شاخه فنی و حرفه ای و کاردانش هم طبق بند 4 دستورالعمل، امتحانات به صورت تراکمی و حضوری با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی برگزار می شود که به صورت پودمانی است، برای دروس فنی و حرفه ای و شایستگی ها، روزی که هنرجویان در هنرستان حضور می یابند باید آن روز روز آموزش و ارزشیابی باشد و از این فرصت برای مواردی که در زمینه دروس کارگاهی فرصت آموزش نبوده، برای آموزش و رفع اشکال استفاده شود.

حبیب اللهی در خصوص امتحانات دی ماه دانش آموزان پایه های نهم و دوازدهم گفت: امتحانات دانش آموزان بزرگسال پایه های نهم و دوازدهم برای درس های نهایی و هماهنگ به صورت حضوری برگزار می شود که جزو موارد استثنا است.

وی گفت: در دوره متوسطه اول اگر ارزشیابی تکوینی به دقت انجام شده باشد، نمرات نزدیک واقعیت است اما اگر نمرات نزدیک واقعیت نباشد هدایت تحصیلی را دچار انحراف می کند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان درباره زمان برگزاری امتحانات تاکید کرد: زمان برگزاری امتحانات باید مدیریت شود، زمان تعیین شده باید در محدوده ساعت 8 تا 20 باشد و به موقع و بدون تاخیر هم برگزار شود.

حبیب اللهی گفت: در خصوص جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل تلاش های خوبی صورت گرفته و موفقیت آموزش و پرورش استان در این حوزه در خور تحسین است و ضرورت دارد این اهتمام جدی استمرار داشته باشد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز