مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان:

مدیریت مدرسه، مهم ترین و باارزش ترین سطح مدیریت در آموزش و پرورش است

۱۳۹۹/۱۰/۰۱ - ۰۹:۱۰:۲۷
کد خبر: ۱۱۰۷۰۴۷
مدیریت مدرسه، مهم ترین و باارزش ترین سطح مدیریت در آموزش و پرورش است
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: مدیریت مدرسه، مهم ترین و باارزش ترین سطح مدیریت در آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ احمد اسکندری نسب در نشست اعضای شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش استان با اعضای شورای معاونان آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان که به صورت مجازی برگزار شد، ضمن تبریک ولادت حضرت زینب سلام الله علیها و آرزوی سلامتی برای همه پرستاران، اظهار داشت: همه باید برای رفع کاستی ها تلاش کنیم تا بتوانیم با همراهی و هم افزایی در این شرایط سخت کرونایی وظیفه و رسالت اصلی را به نحو مطلوب انجام دهیم، از تکمیل ماموریت ها که بحث اصلی است نباید غفلت شود.

وی به روزهای پایانی هفته قرآن، عترت و نماز و آغاز هفته سوادآموزی هم اشاره کرد و افزود: کرونا با وجود همه تهدیدهایش فرصت های خوبی در اختیار ما گذاشت و آن هم این که هر هفته یک بار یا بیشتر با مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق و با مسئولان دولت و وزارت خانه در نشست های "گفتگو بر مدار تحول" می توانیم گفتگوی تخصصی داشته باشیم و توفیقات خوبی هم در این مسیر داشته ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان دستیابی به موفقیت های هر دستگاهی را منوط به وجود مدیران کاردان و شایسته دانست و گفت: مدیران کاردان، با انگیزه و موفق می توانند سبب پیشرفت سیستم شوند و جایگاه ویژه ای به سازمان دهند که از نگاه امام علی علیه السلام اشراف بر حوزه کاری و شناخت تهدیدها و فرصت های سیستم و حسن تدبیر می تواند زمینه اعتلا را فراهم کند.

اسکندری نسب با بیان این که مهم ترین سطح مدیریت در آموزش و پرورش، مدیریت مدرسه است، اظهار داشت: همه تلاش ها و برنامه ریزی ها در آموزش و پرورش برای این است که در نهایت مدرسه ما از مدریت مطلوبی برخوردار باشد، مدیران مدارس باید انسان هایی صبور و گشاده رو باشند و طبق فرمایش مولا علی علیه السلام شایستگی و کفایت  لازم که یکی از شرایط واگذاری مسئولیت هست را دارا باشند.

وی نظم و انظباط را از دیگر ملاک های عمل مدیران برشمرد و بیان کرد: انظباط کاری از عوامل موثر بر موفقیت یک مدیر است و داشتن پشتکار، دوری از تنبلی و سستی و داشتن عدل و انصاف در انجام امور سبب می شود حق کسی پایمال نشود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: استقامت در برابر مشکلات، قاطعیت و پرهیز از شک و تردید از دیگر مولفه های یک مدیر موفق است و در مدیریت مدرسه بایستی ارتقای مدیریت آموزشگاهی هم مورد توجه قرار گیرد، اگر بخواهیم جایگاه مدرسه ارتقا یابد، مدیریت مدرسه باید توانمند باشد، پس نیاز است در انتخاب مدیران بسیار حساس باشیم.

اسکندری نسب با بیان این که نسبت به آموزش تک تک دانش آموزان باید حساس باشیم، گفت: همه ما مجری سند تحول بنیادین با بهره مندی هوشمندانه از فناوری نوین هستیم باید در تیم کاری از افرادی که زبده تر و خلاق ترند استفاده کنیم.

وی گفت: امروز وظیفه ما هست که معلمان فرهیخته و ایثارگر را در صدر جامعه معرفی کنیم و چه افتخاری برای ما ارزشمندتر از این که رهبر معظم انقلاب معلمان را "افسران سپاه پیشرفت کشور" معرفی کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: اطلس دسترسی دانش آموزان به آموزش مجازی باید با دقت تدوین شود و در معرض دید در مکانی در دفتر مدرسه و دفتر مدیر /رئیس آموزش و پرورش شهرستان /منطقه قرار گیرد و رسالت اصلی ما در شرایط فعلی این است که هیچ دانش آموزی از تحصیل باز نماند.

اسکندری نسب ضمن تعریف مفهوم تعامل گفت: تعامل به این معنا نیست که تسلیم خواسته های دیگران شویم بلکه تعامل، ارتباطی موثر و اندیشمندانه در راستای رفع مشکلات سیستم و ارتقای وضعیت آن است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز