استاندار کرمان:

واحدهای دارای سابقه روشن فعالیتی مورد توجه ما خواهند بود

۱۳۹۹/۱۰/۰۳ - ۱۲:۲۸:۱۵
کد خبر: ۱۱۰۸۴۵۷
واحدهای دارای سابقه روشن فعالیتی مورد توجه ما خواهند بود
استاندار کرمان گفت: واحدهای صنعتی که سابقه روشن فعالیتی دارند در اولویت و مورد توجه فعالیت‌های استان هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ علی زینی‌وند در دیدارِ مدیرعامل شرکت صنایع مس شهید باهنر با بیان اینکه "پیگیر تفویض اختیارات به استان‌ها در حوزه معادن هستیم" ادامه داد: بسیاری از معادن غیرفعال هستند و تنها افرادی پروانه را دریافت کرده و آنها را بلاتکلیف گذاشته‌اند.

وی تاکید کرد: این معادن باید فعال شوند و در اختیار افراد باانگیزه کار و اشتغال قرار گیرند.

استاندار کرمان، مجتمع مس شهید باهنر را از واحدهای صاحب نام و موفق استان برشمرد و گفت: واحدهایی که سابقه روشن فعالیتی دارند، مورد توجه استان خواهند بود و طرح توسعه و واگذاری معادن به مجتمع مس شهید باهنر را در اولویت داریم.

مجید ضیایی مدیرعامل شرکت صنایع مس شهید باهنر نیز که معین اقتصادی بخش راین را به عهده دارد، گفت: این مجموعه 36 ساله در حوزه صنایع جنبی مس و با ظرفیت 65 هزار تن در پنج کارخانه پایه‌گذاری شده و فعالیت دارد.  

وی به افزایش سود امسال و رشد 270 درصدی صادرات این مجتمع طی یک سال گذشته اشاره داشت و افزود: صنایع مس شهید باهنر در تولید لوله‌های آلیاژی فعالیت دارد و نیاز میلیون‌‌ها دلار واردات کشور در این بخش را رفع کرده است.

ضیایی از انتقال حساب‌های بانکی صنایع مس شهید باهنر به داخل استان خبر داد و گفت: در پرداخت مالیات جزو مجموعه‌های کاملا شفاف هستیم و یک هزار و 200 نفر نیروی کار مستقیم داریم.

 

نظر شما