بهنام پورامین، مربی و داور وزنه‌برداری:

هیئت وزنه‌برداری استان کرمان دارای انسجام و جایگاه خوبی درکشور شده بود/دبیر سابق هیئت وزنه‌برداری استان کرمان هیچ عملکرد مثبتى نداشت

۱۳۹۹/۱۰/۰۵ - ۱۶:۱۹:۰۹
کد خبر: ۱۱۰۹۳۸۱
هیئت وزنه‌برداری استان کرمان دارای انسجام و جایگاه خوبی درکشور شده بود/دبیر سابق هیئت وزنه‌برداری استان کرمان هیچ عملکرد مثبتى نداشت
یک داور و مربی وزنه‌برداری استان کرمان گفت: به ‌تازگی هیئت وزنه برداری استان کرمان دارای انسجام و جایگاه خوبی درکشور شده بود و اشخاص دلسوز، کارآمد و متخصص ورزش در این هیئت که داراى جایگاه‌های اجتماعى و ورزشی بسیار خوبی بودند با هم فکری با مربیان و پیشکسوتان وزنه بردارى مشغول به فعالیت در هیئت بودند که برای اولین بار در تاریخ وزنه‌برداری استان اتفاق افتاده بود.

در خصوص مسائل پیش آمده در هیئت وزنه‌برداری استان کرمان با بهنام پورامین مربی فعال، صاحبِ سبک و شایسته این رشته ورزشی به گفت‌وگو نشستیم که ماحصل آن در ادامه می‌آید:

 

*قبل از هر چیز خودتان را برای مخاطبان برنا معرفی کنید و از سابقه خود در رشته وزنه‌بردارى بگویید؟

اینجانب بهنام پورامین مسئول کمیته مربیان هیئت وزنه‌برداری استان کرمان، مربى تیم وزنه‌بردارى شهرستان سیرجان هستم. بنده به عنوان عضو کوچکى از جامعه وزنه‌بردارى استان با سابقه‌ای حدودا ۲۶ الی ۲۷ ساله فعالیت دارم. از زمانی که کار مربیگری را آغاز کرده‌ام، مدرک مربیگری درجه یک کشوری را اخذ نمودم و دارای چندین مدرک مربیگرى بین‌المللی و داوری وزنه‌بردارى هستم که تا الان هم چندین شاگرد را از سیرجان به قهرمانی کشور و اردوی تیم ملی و قهرمانى جهان رسانده‌ام، کارنامه عملکرد بنده کاملاً مشخص است.

 

*ارزیابی شما نسبت به عملکرد هیئت وزنه‌برداری استان کرمان در این دو سال اخیر در مقایسه با گذشته چیست؟

ارزیابی بنده نسبت به هیئت وزنه‌برداری فعلی و در ٢ سال اخیر کاملا مثبت می‌باشد. به ‌تازگی هیئت وزنه برداری استان کرمان دارای انسجام و جایگاه خوبی درکشور شده بود و اشخاص دلسوز، کار آمد و متخصص ورزش در این هیئت که داراى جایگاه‌های اجتماعى و ورزشی بسیار خوبی بودند با هم فکری با مربیان و پیشکسوتان وزنه بردارى مشغول به فعالیت در هیئت بودند که برای اولین بار در تاریخ وزنه برداری استان اتفاق افتاده بود. من به شخصه از رئیس هیئت جناب آقای محمود بهرام‌پور، دبیر هیئت جناب آقاى میلاد قاسم‌زاده، خانم دکتر نازیلا شریف‌زاده نایب رئیس بانوان و اعضاى محترم هیئت رئیسه تشکر می‌کنم ‌که کمال همکاری را در این مدت برای راهبردی کردن هر چه بیشتر هیئت، اعزام تیم‌ها و برگزاری کلاس‌های آموزشى برای ارتقا سطح علمی مربیان استان و محیطی آرام براى وزنه بردارن را دارم. اما متاسفانه به دلیل حسادت‌ها و تنگ‌نظرى‌هاى یکسری افراد و ایجاد حاشیه آرامش مجموعه هیئت استان و مربیان و قهرمانان بهم خورد. یادمان نرفته در گذشته در بعضی اعزام‌ها مشکلات مالی داشتیم و با هزینه شخصی در مسابقات شرکت می‌کردیم و کیک و آبمیوه می‌خوردیم.

 

*شایعاتى مبنی بر تهدید شما از سمت برخی افراد که در هیئت وزنه برداری استان مسئولیت داشتند و پس از مدتی کنار گذاشته شدند به گوش می‌رسد، آیا صحت دارد؟

بله، چون بنده از حق وزنه‌برداران دفاع کردم توسط یکی از افرادی که ظاهرا قبلا در هیئت وزنه‌برداری استان مسئولیت داشت تهدید به مرگ شدم و از طریق مراجع قضایی پیگیر رسیدگی به این تهدید هستم که شواهد و مدارک لازم هم موجود است، حتی اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان و حاج آقا مرادى رئیس فدراسیون هم در جریان این ماجرا هستند. این قبیل افراد باید بدانند همه چیز پول نیست که بیایند بگویند من پولدار هستم و می‌کشم و دیه شما را هم می‌دهم. واقعاً طرح چنین مسائلی تاسف برانگیز است.

 

*عملکرد دبیر سابق هیئت را چطور ارزیابی می‌کنید؟

باید بگویم دبیر قبلی هیچ گونه عملکرد مثبتى نداشتند و ایشان هیچ جایگاه اخلاقى، فنى در وزنه‌بردارى ندارند که خودشان بهتر می‌دانند. کسانى که ایشان را می‌شناسند بهتر می‌دانند چه می‌گویم.

 

*نظرتان در رابطه با ادعای برخی افراد مبنی بر اینکه مربی تیم ملی و نماینده مربیان و ورزشکاران هستند چیست؟

هر ساله مربیانی به صورت دوره‌ای با معرفی‌نامه رئیس هیئت استان به فدراسیون معرفى می‌شوند که در مدت کوتاه چند روزه در اردوى تیم ملی از تجربیات مربیان بزرگ در جهت دانش‌افزایی استفاده کنند که مرسوم به مربی ادوارى تیم ملی می‌باشد. در جلسه‌اى که از ٣ الی ٤ نفر از معترضین در کل استان جهت بیان مسائل و حل اختلاف دعوت شده بود که مواردی بی‌محتوا بیان کرده بودند، آن افراد خود را نماینده مربیان و ورزشکاران معرفی کردند! ما در وزنه‌برداری اشخاص پیشکسوت، مربیان و داوران عالی رتبه و قهرمانانى داریم باید کنار بمانند چون آقایان با دروغ، تملق و چاپلوسی خودشان را جلو می‌اندازند و من این‌ها را حتی، به عنوان ورزشکار هم قبول ندارم تا برسد به این که نماینده ما باشند. این ادعا باعث ناراحتی پیشکسوتان، مربیان، داوران و قهرمانان استان شده است. کاش از این منتقدین سوال میشد که آیا شما جایگاهتان در وزنه‌بردارى کجاست!؟ آیا بعضی از شما کارت مربیگری، داورى و یا حتی قهرمانی کشور دارید؟ چرا دنبال حاشیه هستید؟ ما که کارنامه وزنه بردارى شما را می‌دانیم.... پس خواهش می‌کنم کمی انصاف داشته باشیم و آرامش و تمرکز مربیان، وزنه برداران و قهرمانان استان را بهم نزنید.

 

 *صحبت پایانی...

 جا دارد باز هم از جناب آقای بهرام‌پور و آقای قاسم‌زاده که واقعا زحماتی بی‌نظیر در احیاى جایگاه واقعى و درخور وزنه‌برداری استان کرمان و با عدالت کامل نسبت به شهرستان‌ها در این ٢ سال‌ اخیر کشیده‌اند تشکر کنم و امیدوارم دوستان ورزشکاری که توسط افراد ناآگاه و با وعده‌های دروغین به دنبال منافع شخصی خود بودند، دوباره به راه راست هدایت شوند و در راه وزنه‌برداری قدم بردارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز