رئیس کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی:

پهنه‌های معدنی راور توسط شرکت ملی مس عملیاتی نشده است

۱۳۹۹/۱۰/۰۶ - ۱۲:۲۷:۲۱
کد خبر: ۱۱۰۹۷۴۶
پهنه‌های معدنی راور توسط شرکت ملی مس عملیاتی نشده است
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: «هیچ کدام از پهنه‌های معدنی ارائه شده به شرکت ملی مس در حوزه‌ی شهرستان راور عملیاتی نشده است».

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدرضا پورابراهیمی در نشست مشترک استاندار کرمان با رئیس هیات مدیره شرکت ملی مس، مدیرعامل و معاونان ایمیدرو و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با انتقاد شدید از شرکت ملی مس ، بیان کرد: «هیچ‌کدام از پهنه‌های معدنی ارائه شده به شرکت ملی مس در حوزه‌ی راور عملیاتی نشده‌اند».

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در ادامه خواستار ارائه‌ی برنامه توسط شرکت ملی مس برای صنایع پایین‌دستی در استان کرمان در قالب جدول زمان‌بندی شد.

وی در حاشیه‌ی این نشست با اشاره به موضوع ایجاد صنایع فرآوری در حوزه‌ی فعالیت‌های معدنی در استان کرمان، افزود: «انتقال حساب شرکت‌های بزرگ مانند شرکت ملی مس به کرمان باید هر چه زودتر عملیاتی شود که از دیگر توافقات انجام شده در این نشست بود».

وی با اشاره به لزوم اجرای طرح‌های زیرساختی معدنی در استان کرمان اظهار کرد: «اولویت برای واگذاری معادن به شرکت‌هایی که فرآوری را در استان کرمان و راور عملیاتی کنند است که در این نشست مورد توافق قرار گرفت و مجوز این مهم از وزاتخانه اخذ شد».

پورابراهیمی با اشاره به آخرین وضعیت فعال‌سازی معادن شهرستان‌های کرمان و راور افزود: «اجرای تعهدات مرتبط با وزارت صنعت و معدن در استان کرمان یکی از درخواست‌های مهم ما از این وزارتخانه است، که در این نشست مورد توافق قرار گرفت».

وی با اشاره به تعیین‌تکلیف معادن غیرفعال متعلق به شرکت تهیه و تولید مواد معدنی و شرکت ایمیدرو، گفت: «باید طبق برنامه‌ی زمان‌بندی شده حداکثر تا یک ماه آینده، موضوع برگزاری فراخوان برای رویکرد اجرای مشارکت در طرح‌های سرمایه‌گذاری کلیه‌ی پهنه‌های معدنی غیرفعال در اختیار ایمیدرو در دستور کار قرار گیرد که این موضوع  مورد موافقت قرار گرفت».

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه با اشاره به بحث پرداخت حقوق دولتی معادن به استان کرمان افزود: «باید پرداخت حقوق معادن به حوزه‌ی زیرساختی در استان کرمان اختصاص پیدا کند که مورد توافق حاضرین در این نشست قرار گرفت».

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز