استاندار کرمان در مراسم هفدهمین سالگرد زلزله بم عنوان کرد:

بم باید پایتخت باغشهر و زیبایی‌های ایران باشد/ بم باید در هویت اصلی خود بماند/ اهمیت ارتباطی منطقه جنوب شرق کشور

۱۳۹۹/۱۰/۰۶ - ۱۲:۳۲:۲۳
کد خبر: ۱۱۰۹۷۵۳
بم باید پایتخت باغشهر و زیبایی‌های ایران باشد/ بم باید در هویت اصلی خود بماند/ اهمیت ارتباطی منطقه جنوب شرق کشور
استاندار کرمان گفت: بم قطعه‌ای زیبا از هویت ایرانی اسلامی ماست که نباید با ساخت و سازهای نامتناسب، ترکیب آن را به هم زد و در تحقق این هدف دستکم یک سوم کوچه‌های این شهر را با نگاه هویتی بم و متناسب با باغ‌شهر باید ساخت.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ علی زینی‌وند در مراسم هفدهمین سالروز زلزله بم با گرامیداشت یاد و خاطره جانباختگان زلزله جمعه 5 دی ماه 1382 بم و تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته برای بازسازی این شهر تاریخی عنوان کرد: در پایان نوسازی و بازسازی شهر بم پس از زلزله سال 82، اندکی کج‌سلیقگی شده و اگر دو سال دیگر تداوم پیدا می‌کرد، این آثار و ضعف همچنان بر دل شهر باقی نمی‌ماند.

وی با تاکید بر اینکه نقاط ضعف حتما باید جبران شوند، افزود: به پیشنهاد وزیر کشور 30 میلیارد تومان در دولت برای جبران خسارت سیل در سد نساء تصویب شد که برای منطقه شرق استان و آبرسانی بسیار حیاتی است.

استاندار کرمان اضافه کرد: با پیگیری نماینده مجلس، استانداران قبلی و اکنون، حدود 700 میلیارد تومان اعتبار نیز برای آبرسانی به شهرهای بم و بروات در حال تامین بوده در بودجه سال آینده دیده شده است.

وی ابراز داشت: شهر بم باید پایتخت باغشهر و زیبایی‌های ایران باشد نه کوچه‌های خاکی و دو معاون وزیر راه، هفته گذشته به بم سفر کردند و در خصوص آسفالت کوچه‌های خاکی تصمیم‌گیری شد.

استاندار کرمان گفت: به فرماندار و شهردار بم تاکید کرده‌ایم که یک سوم کوچه‌های این شهر را با ساخت هویتی بم و متناسب با باغ‌شهر ببینند. از مدل‌سازی های نامتناسب در بم پرهیز کنید و اجازه دهید بم همچنان در هویت اصلی خود بماند.

وی ابراز داشت: بم قطعه ای زیبا از هویت ایرانی اسلامی ماست که نباید با مهندسی جدید ترکیب آن را به هم زد و امیدواریم این شهر از کوچه‌های خاکی به باغ شهر زیبای ایران مبدل شود.

استاندار کرمان همچنین به اهمیت راه‌های ارتباطی در منطقه جنوب شرق کشور اشاره داشت و گفت: این مسئله مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز هست، اقدامات مهمی در خصوص جاده استراتژیک ریگان تا جاسک انجام و بودجه‌ای به آن تزریق خواهد شد، اما عزم جنوب شرقِ کشوری می‌خواهد.

زینی‌وند ادامه داد: محور ریگان به بزمان و رودبار جنوب به سمت سواحل مکران از اهمیت کشور برخوردار هستند که درخواست داریم تا نماینده ولی‌فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان این نکات را به عنوان دستاورد سفر به استان کرمان مدنظر داشته باشند و در دیدار با مقام‌معظم رهبری پیگیری نمایند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز