معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت در استان کرمان:

بازار مرغ در کرمان به تعادل رسید/ قیمت مرغ به قیمت کف ۲۰ هزار و ۴۰۰ رسید

۱۳۹۹/۱۰/۰۶ - ۱۲:۳۷:۱۳
کد خبر: ۱۱۰۹۷۶۵
بازار مرغ در کرمان به تعادل رسید/ قیمت مرغ به قیمت کف ۲۰ هزار و ۴۰۰ رسید
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت در استان کرمان با بیان اینکه بازار عرضه مرغ در کرمان به تعادل رسیده است، گفت: طی چند روز گذشته تولید مرغ در این استان در بالاترین حد ممکن قرار داشت.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سینا خسروی با اشاره به نوسان قیمت مرغ طی ماه های اخیر در کرمان افزود: تاثیرپذیر بودن بازار مرغ این استان را از سایر استان ها از جمله یزد دانست .

وی اظهار داشت: حدود ۷۰ روز قبل شاهد توقف در جوجه ریزی به دلیل عدم تخصیص نهاده ها بودیم که موجب شد مرغ افزایش قیمت افسار گسیخته ای را از ۳۴ هزار تومان به ۳۸ هزار تومان تجربه کند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت در استان کرمان اظهار داشت: در همان زمان اعلام کردیم اگر مصرف مدیریت شود بحران کمبود مرغ در بازار سریع تر بر طرف می شود که در همین شرایط با تزریق مرغ منجمد به بازار بحران کمبود مرغ در کرمان کنترل شد.

وی با بیان اینکه بعد از وارد کردن مرغ منجمد به بازار پیش بینی می شد قیمت این فراورده خام کاهش پیدا کند که این اتفاق گام به گام رخ داد و قیمت مرغ در شیبی نزولی از ۲۶، به ۲۳ و بعد از آن به ۲۴ هزار تومان و اکنون به قیمت کف ۲۰ هزار و ۴۰۰ رسید.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت در استان کرمان، وضعیت فعلی شرایط بازار مرغ این استان را مطلوب ارزیابی و تصریح کرد: بازار توزیع این کالا فعلا در تعادل کامل است.

وی گفت: تخصیص نهاده ها نیز در حال حاضر سامان گرفته و اگر با همین روند ادامه داشته باشد بازار مرغ در استان کرمان بدون افزایش قیمت در تعادل خواهد ماند.

خسروی به مشکلات کلان کشوری در زمینه تامین نهاده ها و وجود تحریم ها اشاره کرد و اظهار داشت: اکنون سامانه بازارگاه توزیع نهاده ها رویکرد جدیدی پیدا کرده و مرغداران از این روند ابراز رضایت دارند.

وی با بیان اینکه ۲ نوسان قیمتی شدید و ضعیف در بازار مرغ وجود دارد افزود: نوسانات قیمت در دامنه بیش از پنج هزار تومان شدید است که به دلیل اتفاقات خاص مانند توزیع نشدن نهاده ها و نوسانات ضعیف به دلیل شرایط موجود در هر استان رخ می دهد که استان کرمان به دلیل وارد کردن مرغ از سایر استان ها بخصوص یزد درگیر نوسانات قیمتی سایر استان ها نیز هست.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت در استان کرمان افزود: ۶۰ تا ۷۰ درصد نیاز مرغ کرمان در خود استان تولید و تامین می شود و حدود ۳۰ درصد از استان های دیگر بخصوص یزد وارد می شود.

وی با اشاره به تیم بازرسی قوی و پای کار در اداره کل صمت، اتاق و بسیج اصناف ادامه داد: بازرسی از اصناف به منظور پیشگیری از تخلفات و افزایش قیمت ها با حداکثر توان در حال انجام است.

خسروی بیان کرد: طبق بازرسی های به عمل آمده قیمت مرغ در بیش از ۹۹ درصد واحدهای عرضه این فراورده یکسان است و در سایر موارد توسط بازرسان تذکر داده می شود.

 

نظر شما