مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان:

ارتقای پوشش تحصیلی دانش آموزان، مهمترین دغدغه آموزش و پرورش است

۱۳۹۹/۱۰/۰۶ - ۱۲:۴۱:۲۰
کد خبر: ۱۱۰۹۷۷۲
ارتقای پوشش تحصیلی دانش آموزان، مهمترین دغدغه آموزش و پرورش است
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: ارتقای پوشش تحصیلی دانش آموزان، مهمترین دغدغه آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ احمد اسکندری نسب با بیان شرایط زیست بوم جدید اظهار داشت: در آموزش و پرورش با زیست بوم جدید و چالش های آن مواجهیم، حدود سه ماه و نیم از ابتدای سال تحصیلی جدید می گذرد همه ما باید شرایط جدید را بپذیریم که دنیا هم پذیرفته است، همه تلاش ما و همکارانمان باید به گونه ای باشد که موانع و چالش ها را برای رسیدن به اهدافمان احصا و راهی برای رفع آن ها پیدا کنیم.

وی با بیان این که ارائه خدمات آموزشی و پرورشی به دانش آموزان باید به صورت کامل صورت بگیرد، گفت: برای هر مدرسه ای بایستی برنامه ای تدوین شود  که اگر مشکل آموزش مجازی دارد به گونه ای دیگر آموزش را پیش ببریم، در زیست بوم جدید باید اصل را بر آموزش و بر تحقق عدالت آموزشی استوار کرد، باید همه دانش آموزان به آموزش دست پیدا کنند و مرحله بعد هم پرداختن به کیفیت آموزشی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به این که از این بحران باید به جای فرصت سوزی فرصت سازی کنیم، افزود: باید در این زیست بوم جدید به والدین آگاهی دهیم و نحوه آموزش مجازی، توزیع بسته های یادگیری یا حضور راهبران آموزشی در شهرستان ها و مناطق را برایشان تبیین کنیم تا نگرانی کمتر و اطمینان خاطر بیشتری از آموزش فرزندانشان داشته باشند.

اسکندری نسب گفت: معاونان آموزش در آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان متولی اصلی پیگیری آموزش هستند و نیاز است سایر همکاران هم همکاری مجدانه و دلسوزانه ای در این خصوص داشته باشند، انتظار ما نظارت جدی بر امر آموزش است باید پیگیری شود درس نامه هایی که توزیع شده چقدر مورد استفاده قرار گرفته است.

وی بر لزوم مراقبت از وضعیت تحصیلی دانش آموزان تا هیچ دانش آموزی از تحصیل باز نماند، تاکید کرد و گفت: عملکرد مدیران مدارس باید مورد ارزیابی درست قرار گیرد، بدترین مورد برای ما این است که در دوران کرونایی از نظر نحوه آموزش دانش آموزان مورد قضاوت و داوری مردم قرار گیریم و نمره قابل قبولی دریافت نکنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان اظهار داشت: شاخص اصلی ما در دین داری میراث بزرگان دین ما هست، باید نسبت به حق و حقوق دانش آموزان حساس باشیم اگر کار تیمی نداشته باشیم کار پیش نمی رود، هر مسئولی که قادر به انجام کار نیست باید کنار گذاشته شود، بارها گفته ایم جایی که پای حقوق دانش آموز است نباید کوتاه بیاییم، اطلس آموزشی باید بررسی شود و بسیج همگانی برای عزت آفرینی در شرایط موجود و انعکاس جلوه هایی از ایثارگری همه معلمان باید مورد توجه قرار گیرد.

اسکندری نسب با بیان این که هر روز که می گذرد، یک روز به پایان مسئولیت و مرگ نزدیک تر می شویم، گفت: باید حداکثر بهره مندی از زمان را داشته باشیم و با خلاقیت، تعهد و مسئولیت پذیری در راستای اقناع افکار عمومی به ویژه اولیا گام برداریم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز