استاندار کرمان:

معین‌های اقتصادی در انجام ماموریت‌ خود دچار کُندی شده‌اند

۱۳۹۹/۱۰/۱۱ - ۱۱:۵۷:۵۸
کد خبر: ۱۱۱۲۸۸۱
معین‌های اقتصادی در انجام ماموریت‌ خود دچار کُندی شده‌اند
استاندار کرمان با تاکید بر این‌که معین‌های اقتصادی باید به تعهدات خود پایبند باشند، اظهار کرد: «گاهی احساس می‌شود که معین‌ها در انجام ماموریت‌های خود دچار کُندی شده‌اند، در صورتی که تعهدات اجتماعی را پذیرفته‌اند و تفاهم‌نامه‌ای به امضا رسانده‌اند که باید آن‌ها را به انجام برسانند».

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ علی ‌زینی‌وند در شانزدهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان با موضوع بررسی عملکرد معین‌های توسعه‌ی شهرستان کرمان (بانک قرض‌الحسنه رسالت معین بخش گلباف و صنایع مس شهید باهنر معین بخش راین)؛ با اشاره به ظرفیت معین‌ها برای اشتغال‌آفرینی بیان کرد: «علاوه بر این‌که معین‌ها طرح‌های بزرگ را در مناطق تعریف کرده‌اند، تاکید داریم تا مشاغل خرد و کسب و کارهای اجتماعی را دنبال کنند».

وی افزود: «با سرمایه‌ی کم و با استفاده از ظرفیت موجود در روستاها، حجم زیادی از مشاغل خرد و کسب و کارهای اجتماعی می‌توان در زمان کوتاهی تعریف و اجرا کرد».

استاندار کرمان به نمونه‌های موفق این‌گونه مشاغل توسط معین‌های اقتصادی از جمله بخش گلباف اشاره کرد و با بیان این‌که این مدل‌ها باید به دیگر مناطق نیز تعمیم داده شود، گفت: «بانک رسالت شبکه‌ی مناسب و تجربه‌ی کار را در تعریف زنجیره‌ی اشتغال دارد».

وی خاطرنشان کرد: «اعتقاد ما بر این است که زنجیره‌ی تامین مواد اولیه و تولید و بازاریابی در دل کسب و کارهای اجتماعی ایجاد می‌شود که مدل‌های موفق آن را نیز در دنیا و استان کرمان شاهدیم».

زینی‌وند ادامه داد: «در جلسات اقتصاد مقاومتی استان، علاوه بر بررسی فعالیت و پیشبرد برنامه‌ها و تعهدات معین‌های اقتصادی، تاکید داریم فرمانداران و بخشداران نیز پیگیر مباحث باشند، ضمن این‌که نظارت بر سیستم هم صورت می‌گیرد.».

وی با اشاره به بررسی ۱۳ پروژه‌ی حوزه‌ی صنعت، معدن و تجارت شمال و جنوب استان گفت: «بخشی از مشکلات به واسطه‌ی عدم پیگیری سرمایه‌‌گذار و بخشی صدور مجوزهاست، که با دسته‌بندی و تعیین زمان، تلاش می‌کنیم تا از طریق استان و یا در سطح ملی حل و فصل شوند».

استاندار کرمان همچنین از سفر قریب‌الوقوع وزیر صمت به استان کرمان خبر داد و بیان کرد: «این سفر بر اساس سفرهای معمول شهرستانی وزیر صمت انجام می‌شود و جلسه رفع موانع تولید استان را برای بررسی و حل و فصل تعدادی از طرح‌ها در استان برگزار می‌کنیم».

وی افزود: «احتمالا طرح‌هایی در استان با حضور وزیر صمت افتتاح شود که نظارت بر طرح‌های کلان استان جهت افتتاح ویدئوکنفرانسی رئیس‌جمهور را هم خواهیم داشت».

زینی‌وند با تاکید بر این‌که معین‌های اقتصادی باید به تعهدات خود پایبند باشند، اظهار کرد: «گاهی احساس می‌شود که معین‌ها در انجام ماموریت‌های خود دچار کُندی شده‌اند، در صورتی که تعهدات اجتماعی را پذیرفته‌اند و تفاهم‌نامه‌ای به امضا رسانده‌اند که باید آن‌ها را به انجام برسانند».

وی همچنین با اشاره به تامین مالی برای پروژه‌ها از طریق اعتبار شرکت‌ها و صنایع بزرگ استان در بازار سرمایه، بر طراحی و اجرای سازوکار ویژه در این خصوص تاکید کرد.

نظر شما