حجت الاسلام مومنی، مدرس حوزه علمیه قم:

عنوان‌ها حاج قاسم را از مسیر منحرف نکرد/شهید حاج سلیمانی کل زندگی خود صرف حفظ دین و اقتدار نظام کرد

۱۳۹۹/۱۰/۱۲ - ۱۳:۵۰:۳۱
کد خبر: ۱۱۱۳۲۷۴
عنوان‌ها حاج قاسم را از مسیر منحرف نکرد/شهید حاج سلیمانی کل زندگی خود صرف حفظ دین و اقتدار نظام کرد
حجت الاسلام مومنی، مدرس حوزه علمیه قم گفت: عنوان‌ها حاج قاسم را از مسیر منحرف نکرد و زمانی که بالاترین درجه نظامی را رهبر انقلاب به ایشان اعطا کرد، سر تعظیم فرود آورد و اشک ریخت.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ حجت الاسلام سید حسین مومنی در سخنرانی پیش از قرائت دعای ندبه در جوار مزار شهید سلیمانی اظهار کرد: حاج قاسم سلیمانی فرماندهی نبود که عملیات را از دفتر فرماندهی کند بلکه در خط مقدم حاضر بود و چندین بار تا چند قدمی شهادت رفت اما نمی ترسد چرا که تربیت شده مکتب اهل بیت (ع) است.

وی ادامه داد: عنوان‌ها حاج قاسم را از مسیر منحرف نکرد و زمانی که بالاترین درجه نظامی را رهبر انقلاب به ایشان اعطا کرد، سر تعظیم فرود آورد و اشک ریخت.

حجت الاسلام مومنی بیان کرد: در سند چشم اندازی که اباعبدالله الحسین (ع) برای یاران خود ترسیم می کند، مدعی زیاد است اما باید دید چه کسی را به حضور پذیرفته اند، هر کس که می خواد در جبهه ولی خدا بماند باید بخشنده باشد، از جان، مال و ابرو خود بگذرد.

وی افزود: حاج قاسم هم از آبروی خود مایه گذاشت و شهدا از همه وجود خود گذشتند، اهل مصلحت اندیشی نیستند و هر جایی که نظام مقدس نیاز داشته باشد هزینه می کنند.

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: در سند چشم انداز فردی که به درستی تربیت شده، عزت در او آشکار است و به ظهور و بروز می رسد.

حجت الاسلام مومنی مطرح کرد: در زیارت ابوالفضل العباس (ع) تربیت شدگان مکتب ابا عبدالله(ع) این ویژگی ها در آن ها بارز شده و جز این باشد ماندن در جبهه ولی خدا امکان پذیر نیست.

وی یادآور شد: در جبهه ولی خدا ماندن نیازمند آزمون پس دادن است، انسان هایی بودند در چند قدمی عاقبت بخیری اما عاقبت به شر شدند و عکس آن چرا که ولی خدا به باطن آن ها نگاه کرده است، افرادی که عاقبت به شر شدند از ولایت فاصله گرفتند.

مدرس حوزه علمیه قم ابراز کرد: شهید سلیمانی در سخنان خود تاکید کردند که ولله ولله ولله از شئون عاقبت بخیری اطاعت از ولی فقیه است، هر کس از این مسیر فاصله گرفت عاقبت به خیر نشد.

حجت الاسلام مومنی تاکید کرد: در زیارت ابوالفضل العباس (ع) ایشان شهادت می دهد به اطاعت پذیری محض از ولی خدا، حضرت عباس (ع) پاسدار خیمه ها و منتظر امر امام زمان خود بود، اما دیگر تحملش طاق شد نزد برادر آمد و برای مبارزه اجازه خواست.

وی ادامه داد: امام حسین (ع) فرمودند تو نشانه لشکر من هستی و اگر بروی شیرازه لشکر من از هم می پاشد، امام حسین (ع) وقتی اسرار حضرت عباس (ع) را دید فرمود اگر می خواهی به میدان بروی، برو برای بچه ها آب بیاور و حضرت عباس (ع) به گوش جان پذیرفت.

استاد حوزه علمیه قم گفت: در مسیر ولایت نباید لحظه ای شک و تردید به دل راه داد، برخی با سخنان خود مردم را هم گمراه می کنند، امام راحل در پایان وصیت نامه خود تاکید کردند که ملاک حال فعلی افراد است و باید دید رفتارمان به نفع دشمن است یا خیر.

حجت الاسلام مومنی تصریح کرد: عده ای امروز غربت امام زمان را می بینند و با کلام خود ولی خدا و خانواده های شهدا را می رنجانند.

وی افزود: شهید سلیمانی که کل زندگی خود صرف حفظ دین و اقتدار نظام کرد، در راه اطاعت پذیری از ولی فقیه، با خدا معامله کرد و حیف بود که با مرگ طبیعی از این دنیا برود.

مدرس حوزه علمیه قم اظهار کرد: با وجود اینکه این شهید والامقام بازنشسته شده بود و می توانست از لذت های زندگی خود در دوران بازنشستگی استفاده کند، امتناع کرد چرا که برای کسی که با خدا معامله کرده و مطیع امر ولی فقیه بوده، استراحت کردن بی معنی است.

حجت الاسلام مومنی متذکر شد: در راستای اطاعت پذیری از ولی فقیه زهرای مرضیه (س) زمانی که به خانه اش هجوم آوردند دست خود را سپر قرار داد و این خط فکری را نشان داد که برای امام باید از تمام وجود خود بگذری.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که جهاد بر زنان واجب نیست و زمانی این جهاد واجب می شود که جان امام زمان در خطر باشد و هیچ کس برای دفاع کردن حاضر نباشد.

نظر شما