استاندار کرمان در شورای فرهنگ عمومی استان تاکید کرد:

لزوم تولید گفتمان فرهنگی مبتنی بر مکتب حاج قاسم

۱۳۹۹/۱۰/۱۲ - ۱۴:۱۸:۲۷
کد خبر: ۱۱۱۳۲۸۲
لزوم تولید گفتمان فرهنگی مبتنی بر مکتب حاج قاسم
استاندار کرمان گفت: گفتمان‌ها و کلیدواژه‌های مدنظر رهبری ما را از آشفتگی و چندوجهی فرهنگی نجات می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ علی زینی‌وند در دویست و سی و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، بر انسجام‌بخشی در فعالیت‌های فرهنگی تاکید و عنوان کرد: دستگاه‌های مختلفی به نوعی کار فرهنگی انجام می‌دهند، اما بعضا کارها موازی بوده و در نگاه مخاطب و جوانان نه تنها انسجامی دیده نمی‌شود، بلکه آشفتگی فرهنگی در پیام‌ها احساس می‌شود.

وی تعیین راهبردهای فرهنگی و حرکت همه حول آن را لازم دانست و تصریح کرد: مکتب شهید سلیمانی جای تولید گفتمان فراوانی دارد که این محتواها باید مبتنی بر مکتب سردار و دیدگاه رهبر معظم انقلاب در این حوزه باشد.

استاندار کرمان به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اشاره داشت و بابیان اینکه آسیب‌شناسی از 40 سال گذشته در این بیانیه صورت گرفته و تبیین وضع موجود و راهبردهای استراتژیک برای آینده نظام و انقلاب و ایران است این سوال را طرح کرد:  ما چقدر این موضوع را مدنظر قرار می‌دهیم و به آن عمل می‌کنیم.

زینی‌وند ابراز داشت: مسئولان ما باید در مورد گفتمان‌ها و کلیدواژه‌های مدنظر رهبری کار کنند و که ما را از آشفتگی و چندوجهی فرهنگی نجات می‌دهد. گاهی ما سلیقه خودمان را به عنوان فرهنگ عمومی کشور بیان می‌کنیم که بخشی از جامعه آن را نمی‌پذیرد.  

استاندار کرمان گفت: دیدگاه حاکمیتی و تقریبی که رهبر معظم انقلاب دارند، مسائلی است که باید روی آنها کار کرد.

زینی‌وند به مسئله تهدید هویتی نسل جدید و دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی به مجمع تشخیص مصلحت نظام برای نوشتن سیاست‌هایی در این زمینه اشاره داشت.

وی خاطرنشان کرد: ایرانی، انقلابی و اسلامی سه واژه هویتی است که رهبری بر آن تاکید دارند، یعنی چتر نظام اسلامی را بر روی همه نسل‌های ایران باید گسترش داد.

زینی‌وند افزود: گوشه‌هایی از این دیدگاه را در رفتار شهید سلیمانی می‌بینیم، سخنرانی‌های ایشان همواره بر محور تولید وحدت و برادری و همگرایی است که اگر بخشی از این هویت را بگیریم در نسل جوان دچار واگرایی و تهدید می شویم.

استاندار کرمان همچنین با بیان اینکه تهدید جمعیتی ما به شدت جدی است، بیان کرد: دو قشر از جامعه می‌توانند جمعیت ما را افزایش دهند، افرادی که اعتقادی هستند و گروهی که با تشویق‌های ما جمعیتشان افزایش پیدا می کند، اما در تشویق فرزند‌آوری و ازدواج باید روالی تعریف کنیم که در آینده فرزند هم امتیازاتی داشته باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز