بخش پشتیبانی بیمارستان شهید بهشتی توسط اتاق بازرگانی کرمان بازسازی و تجهیز شد

۱۳۹۹/۱۰/۱۳ - ۰۸:۲۱:۵۳
کد خبر: ۱۱۱۳۴۳۶
بخش پشتیبانی بیمارستان شهید بهشتی توسط اتاق بازرگانی کرمان بازسازی و تجهیز شد
با شیوع ویروس کرونا و پدید آمدن محدودیت‌های فراوان از جمله کمبود فضا برای بستری بیماران با رعایت فاصله و سایر پروتکل های بهداشتی در بیمارستان شهید بهشتی به عنوان تنها بیمارستان دولتی اعصاب و روان کرمان، به منظور رفع این مشکل بخش پشتیبان بیمارستان با همکاری اتاق بازرگانی کرمان و فعالان اقتصادی بازسازی و تجهیز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی کرمان در این خصوص گفت: اتاق کرمان در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی خود همواره سعی کرده در همه زمینه‌ها نقش واقعی خود را ایفا کند و در حوزه های مختلف مانند مدرسه سازی، حمایت از مردم مناطق سیل زده و زلزله زده، کمک به نیازمندان جامعه و همکاری با بنیادهای خیریه و کمیته امداد امام خمینی (ره) و به صورت ویژه در حوزه درمان در ایام کرونا ورود کرده است.

عباس جبالبارزی افزود: در انجام مسئولیت های اجتماعی در بحث درمان، اقداماتی در بیمارستان شهید بهشتی به عنوان تنها بیمارستان دولتی اعصاب و روان کرمان که حدود 35 سال پیش احداث شده، انجام شد که با این شرایط می تواند از شیوع ویروس کرونا در بین بیماران جلوگیری به عمل آورد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه طی سال های گذشته به تعداد بیماران اعصاب و روان افزوده شده است، تصریح کرد: نیاز بود در این بیمارستان به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی در ایام کرونا و تعداد بیماران بستری شده به میزان دو برابر ظرفیت هر بخش و اتاق، تدابیری اندیشیده شود تا فاصله گذاری لازم صورت گیرد. جبالبارزی، بیان کرد: گروهی با عضویت نمایندگان اتاق کرمان و دانشگاه علوم پزشکی کرمان، نشست هایی را تشکیل و تصمیم گرفتند که سالنی متروکه در بیمارستان شهید بهشتی کرمان را بازسازی و تجهیز و بخشی از بیماران را به آنجا منتقل کنند.

عضو هیات رئیسه اتاق کرمان ادامه داد: با تصویب هیات نمایندگان اتاق کرمان تصمیم بر تامین مالی 500 میلیون تومانی برای بازسازی و تجهیز این سالن گرفته شد که با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی، در مدت 5 ماه این بخش برای انتقال بیماران آماده شد. وی با اشاره به اینکه بیمارستان اعصاب و روان کرمان با وضعیت فعلی برای بیماران مناسب نیست، تاکید کرد: مجموعه‌ای در کنار بیمارستان افضلی پور کرمان برای بیماران اعصاب و روان در حال ساخت است که با توجه به روند پیشرفت آن، شاید راه‌اندازی آن سه تا چهار سال آینده محقق شود اما امیدواریم تلاش ها برای راه اندازی هر چه سریعتر آن صورت گیرد.

همچنین عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان و عضو ستاد مقابله با کرونای استان کرمان در این رابطه گفت: پس از شیوع ویروس کرونا در استان، مدیر بیمارستان شهید بهشتی کرمان اعلام کرد که برخی بیماران به دلیل نداشتن قدرت تشخیص لازم، شیوه استفاده صحیح از ماسک و جابه جا نکردن ماسک بین یکدیگر را نمی دانند و به همین دلیل نیاز به ایجاد فاصله فیزیکی لازم بین بیماران مطرح شد. نوذر نخعی، افزود: در همین مورد چند فضا پیشنهاد شد که همه آنها فاصله زیادی تا بیمارستان داشتند و رفت و آمد پزشکان و پرستاران به آنجا با مشکل روبرو بود، سرانجام سالنی در بیمارستان که مقاومت لازم را داشت در نظر گرفته شد و با کمک دانشگاه علوم پزشکی و اتاق کرمان و بیمارستان شهید بهشتی بازسازی و تجهیز و به بخش تبدیل شد.

وی با تاکید به این مهم که تهویه هوا و فاصله گذاری اجتماعی نکات مهم مطرح شده در پیشگیری از کروناست، خاطرنشان کرد: با راه اندازی این بخش بحث رعایت فاصله فیزیکی لازم بین بیماران محقق شد که از اتاق کرمان به ویژه آقای مهندس سیدمهدی طبیب زاده رئیس اتاق، آقای مهندس عباس جبالبارزی عضو هیات رئیسه اتاق و آقای مهندس علی نقوی رئیس کمیسیون امورزیربنایی و سرمایه گذاری اتاق و سایر فعالان اقتصادی به دلیل کمک های مالی برای بازسازی و خرید تجهیزات ساختمانی قدردانی می کنیم.

نخعی ادامه داد: حمایت خیرین و فعالان اقتصادی علاوه بر تزریق کمک مالی به مجموعه، انگیزه خدمات رسانی را برای پرسنل آن مجموعه افزایش می دهد و از سوی دیگر مردم احساس خوبی دارند، که این موضوع معامله برد- برد سه طرفه است. عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: اتاق کرمان در بحث های متفاوت حوزه بهداشت و درمان استان ورود کرده و هر زمان دانشگاه علوم پزشکی درخواستی داشته، اتاق پذیرفته و ورود کرده است که از جمله می توان به خرید وسایل حفاظتی، تجهیزات بیمارستانی از کوچک تا بزرگ، کمک کردن در راستای تشویق نیروهای بهداشت محیط برای حضور در عرصه، کمک برای تامین کپسول اکسیژن و دستگاه های اکسیژن ساز در زمان مناسب که در کاهش آمار مرگ و میر بیماران ناشی از کرونا بسیار تاثیرگذار بود، اشاره کرد.

مدیر بیمارستان شهید بهشتی کرمان نیز در این خصوص گفت: با همکاری اتاق کرمان و دانشگاه علوم پزشکی کرمان، تجهیز و راه اندازی بخش پشتیبان بیمارستان در فضایی به مساحت 300 مترمربع انجام شد که این بخش گنجایش 33 تخت را دارد. دکتر کاویانی اظهار کرد: با راه اندازی این بخش در بیمارستان، امکان خدمات رسانی بهتر به بیماران اعصاب و روان و امکان پذیرش بیماران بیشتری فراهم شده است. وی میانگین مدت اقامت هر بیمار در این بیمارستان را 14 تا 18 روز عنوان کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز