استاندار کرمان در نشست اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس عنوان کرد:

لزوم ساماندهی محصولات کشاورزی مبتنی بر صادرات و صنایع تبدیلی/ مجلس به مقررات‌زدایی و تسهیل امور کشاورزی ورود کند

۱۳۹۹/۱۰/۱۴ - ۰۸:۴۷:۲۴
کد خبر: ۱۱۱۴۱۵۰
لزوم ساماندهی محصولات کشاورزی مبتنی بر صادرات و صنایع تبدیلی/ مجلس به مقررات‌زدایی و تسهیل امور کشاورزی ورود کند
استاندار کرمان گفت: ساماندهی محصولات کشاورزی استان را مبتنی بر بحث صادرات و فرآوری و صنایع تبدیلی باید مدنظر قرار دهیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ علی زینی‌وند در نشست جمع‌بندی سفر دو روزه اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و معاونان وزیر جهاد کشاورزی به جنوب استان مشکلات فروش محصولات کشاورزی جنوب استان را مورد اشاره قرار داد و گفت: جنوب استان کرمان قطب کشاورزی است، اما طی سال‌های مختلف در زمان برداشت با مشکل فروش محصول مواجه بوده است.

وی بر اجرای برنامه فوری برای فصل برداشت پیش‌رو و طرح‌های میان مدت و دراز مدت جهت اقدام اساسی برای ساماندهی فروش محصولات کشاورزی جنوب استان تاکید کرد.

استاندار کرمان عنوان کرد: ساماندهی محصولات کشاورزی استان را مبتنی بر بحث صادرات و فرآوری و صنایع تبدیلی باید مدنظر قرار دهیم.  

زینی‌وند افزایش سطح زیر کشت گلخانه‌ای و اجرای طرح‌های مکانیزاسیون و تحقیقاتی را از اقدامات موثر در استان برشمرد.

استاندار کرمان، عدم تناسب راندمان و تولید ثروت و اشتغال بخش کشاورزی استان را با میزان آب مصرفی، سرمایه انسانی و مالی مطرح کرد و افزود: در حال حاضر با آنچه که باید در بخش کشاورزی تولید محصول و ثروت قابل قبولی داشته باشیم، فاصله داریم.

*اکنون وقت مقررات‌زدایی و تسهیل امور کشاورزی است

استاندار کرمان همچنین عنوان کرد: بخش عمده‌ای از مقررات‌زدایی و تسهیل در امور کشاورزی دست مجلس شورای اسلامی است.

زینی‌وند ابراز داشت: سازمان‌های جهاد کشاورزی شمال و جنوب کرمان مسئله ورود دانش به مزرعه را انجام داده‌اند و نتایج اثربخش آن را نیز از جمله پسته شاهد هستیم که با وجود از بین رفتن باغ‌ها، اما میزان محصول کاهش چندانی نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: در جنوب استان کمیته ویژه‌ای مرکب از تعاون روستایی‌، جهاد کشاورزی و صمت ذیل معاونت اقتصادی استانداری تشکیل دادیم که به فوریت برای محصولات کشاورزی جنوب کار کنیم.

استاندار کرمان ابراز داشت: اقدام فوری این است که علاوه بر پوشش شبکه‌ای بازار داخلی، ساماندهی صادرات و دیگر کارها را انجام دهیم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز