مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان:

جشنواره تئاتر «سردار آسمانی» وسیع‌ترین رویداد هنری کرمان است

۱۳۹۹/۱۰/۱۶ - ۱۳:۰۶:۵۷
کد خبر: ۱۱۱۵۷۶۶
جشنواره تئاتر «سردار آسمانی» وسیع‌ترین رویداد هنری کرمان است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: «به واسطه‌ی شرایط و تعدد میزبان‌ها و نوع برپایی، جشنواره ملی تئاتر «سردار آسمانی» وسیع‌ترین رویداد ملی فرهنگی و هنری استان کرمان محسوب می‌شود».

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدرضا علیزاده در مراسم اختتامیه دومین جشنواره ملی تئاتر سردار آسمانی با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه(س) و سردار شهید حاج قاسم، بیان کرد: «به فرمایش رهبری که «شهید سلیمانی را به چشم یک فرد نگاه نکنید بلکه او را یک مکتب و راه بدانید»، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مسیر برنامه‌ریزی کرد و 67 برنامه و تولید محتوا در قالب 33 عنوان برنامه و سه رویداد ملی کارها را به انجام رساند».

وی ادامه داد: «این جشنواره در حقیقت سه جشنواره ذیل یک عنوان بود، چراکه بخش‌های خیابانی، صحنه‌ای و نمایش‌نامه‌خوانی، همزمان و از دهم دی‌ماه در سه شهرستان کرمان، رفسنجان و سیرجان شروع به کار کرد و هر بخش، الزامات و فرایند اجرایی خاص خود را داشت که نیاز به هماهنگی‌های متعدد بود که به برکت اسم شهید سردار سلیمانی به شکل مطلوب و مورد نظر برگزار شد».

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش گزارشی از روند ارسال آثار به دبیرخانه‌ی جشنواره بعد از انتشار فراخوان ارائه کرد و افزود: «342 اثر در سه بخش خیابانی، صحنه‌ای و نمایشنامه‌نویسی به دبیرخانه‌ی جشنواره ارسال شد که 82 اثر به مرحله‌ی اول داوری راه پیدا کردند و از این تعداد 32 اثر به اجرا در جشنواره رسید. از این تعداد و به تفکیک هنر بخش؛ هفت اجرا صحنه‌ای، 17 نمایش خیابانی و تقدیر از بخش خیابانی را خواهیم داشت».

وی گفت: «امروز به برکت این ایام که به نام سپهبد شهید قاسم سلیمانی مزین شده در اختتامیه جشنواره ملی تئاتر سردار آسمانی، مجموعه تئاتر شهر استان کرمان نیز افتتاح می‌‌شود که تاکنون بالغ بر ۲۷ میلیارد ریال هزینه برای بهسازی، بازسازی و تغییر کاربری این فضا هزینه شده است».

علیزاده افزود: «از زمانی که فرایند استحکام‌بخشی این بنا را آغاز کردیم ۲۷ میلیارد ریال، صرف مرمت، بهسازی، بازسازی و تغییر کاربری مجموعه‌ی تئاترشهر استان کرمان شده تا امروز سالن اصلی با ۱۷۰ صندلی آماده‌ی اجراهای هنرمندان این استان باشد».

وی در پایان اظهار کرد: «امیدواریم این جشنواره به همت همه عوامل و مجموعه دست‌اندرکاران حوزه نمایش کشور و استان، تبدیل به جشنواره‌ای اثرگذار و پویا شود و در سال‌های آینده شاهد ارتقای هرچه بیشتر سطح کیفی کارهای ارائه شده باشیم ».

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز