رئیس اتاق بازرگانی کرمان خطاب به وزیر صمت عنوان کرد:

آغاز تنظیم بازار فولاد کار بسیار درستی است

۱۳۹۹/۱۰/۲۰ - ۱۴:۵۴:۲۲
کد خبر: ۱۱۱۷۸۲۰
آغاز تنظیم بازار فولاد کار بسیار درستی است
رئیس اتاق کرمان خطاب به وزیر صمت گفت: بحث جدی که شما برای تنظیم بازار فولاد شروع کردید و مورد هجمه هم واقع شدید، کار بسیار درستی است و من خواهش می‌کنم با قوت و قدرت آن را ادامه بدهید

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سیدمهدی طبیب‌زاده در جلسه‌ی شورای معادن استان کرمان که با حضور رزم‌حسینی وزیر صمت برگزار می‌شد، خطاب به او عنوان کرد: سنگ‌آهن و مواد اولیه فولاد با قیمت دستوری به کارخانه‌های فولاد داده می‌شود اما قیمت تمام شده فولاد بیش از قیمت معیار است.

او افزود: با ارزان‌فروشی معادن حدود پنج‌هزار میلیارد تومان به جیب شرکت‌های فولادی می‌رفت که حتما می‌توانست همه زیرساخت‌ها را تامین کند.

رئیس اتاق بازرگانی کرمان خاطرنشان ساخت: در مقاطعی قیمت سنگ آهن تحویلی به مجموعه ها ۵۰ درصد قیمت فوب خلیج فارس بود و هدف این بوده است که معادن به کارخانه‌ها ارزان بفروشند تا قیمت تمام شده فولاد کم شود اما این اتفاق نیافتاد.

طبیب‌زاده ادامه داد: روزی که شما به کرمان آمدید، ما 792 مگاوات تراز منفی انرژی در کرمان داشتیم با قیمتی که تعیین شد، تراز مثبت شد و الان در حال مساوی شدن هستیم و انتظار داریم بحث آب هم حتما انجام ‌شود.

این فعالی بخش خصوصی گفت: استاندار محترم کار بسیار خوبی را انجام دادند و از  معاون عمرانی استانداری خواسته‌اند که پروژه‌های زیرساختی را برای 10 سال آینده احصا کنند.

رئیس اتاق کرمان گفت: پیشنهاد می‌کنم شرکت‌هایی که در بورس هستند می‌توانند تا پنج برابر ارزش سهام‌شان اوراق منتشر کنند، به این ترتیب یعنی حدود 50 میلیارد دلار می‌توان با ارزش فعلی این‌ اوراق، مشارکت کرد.

او اضافه کرد: درخواست دارم گروهی را مامور کنید که ظرفیت تامین مالی در اختیار استان قرار گیرد که می‌تواند تحول جدی داشته باشد.

طبیب‌زاده با بیان این‌که سرانه‌ فضای آموزشی استان بسیار پایین است و شهر کرمان از استان نیز پایین‌تر است، گفت: درخواست دارم دستور دهید شرکت‌های بزرگ در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی، حداقل 200 مدرسه را در مناطق مختلف استان کرمان در برنامه کاری خود بگذارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز