رییس کل دادگستری استان کرمان:

تصمیم درباره هلیل رود باید به نفع عموم مردم باشد

۱۳۹۹/۱۰/۲۳ - ۰۹:۰۵:۳۷
کد خبر: ۱۱۱۹۳۴۹
تصمیم درباره هلیل رود باید به نفع عموم مردم باشد
رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: موضوعات مرتبط با پروژه انتقال آب هلیل رود در سطح استانی در دست پیگیری است و باید تصمیمی گرفته شود که نهایتاً به نفع عموم مردم باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ یدالله موحد در نشست خبری با اصحاب رسانه در جنوب استان کرمان اظهار داشت: موضوع هلیل رود مدت هاست که دغدغه مردم جنوب استان کرمان است که امید داریم به نتیجه‌ای که نفع عامه مردم در آن است، ختم شود.

او افزود: در رابطه با حل مشکلات کارخانه سیمان عنبرآباد نیز بررسی‌های لازم انجام خواهد شد تا بدانیم مشکل این مجموعه در کجاست و سعی می‌کنیم راهکاری را برای حل مشکلات این مجموعه مشخص کنیم؛ زیرا این مجموعه نیز زمینه‌های ایجاد اشتغال بیشتر و توسعه اقتصادی در این شهرستان را فراهم خواهد کرد.

موحد با اشاره به اینکه هر هفته دو جلسه کارگروه استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در ابعاد حقوقی و قضایی برای حمایت حقوقی از واحد‌های تولیدی در دادگستری کل استان کرمان برگزار می‌شود، تصریح کرد: مشکلات واحد‌های تولیدی شهرستانی نیز ابتدا در سطح شهرستان مورد رصد و پیگیری قرار می‌گیرد و در صورت موفق نشدن در حل مشکلات آن ها، در سطح استانی مورد رسیدگی قرار خواهند گرفت.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان، بیان داشت: دستگاه قضایی در ۴۰ ساله پس از انقلاب اسلامی، کار‌های بزرگی انجام داده و واحد‌های قضایی و تعداد کارکنان و قضات به تعداد قابل توجهی در جنوب استان کرمان نیز افزایش داشته است.

موحد گفت: به تناسب نیاز، واحد‌ها و قضات افزایش می‌یابد، اما امیدواریم به نقطه‌ای برسیم که با کاهش دعاوی و اختلاف، تعداد قضات کاهش یابد؛ زیرا راهکار‌های کاهش اختلافات و دعاوی در سند تحول قضایی پیش بینی شده است.

او افزود: بر اساس مفاد سند تحول قضایی، میزان دعاوی وارده به محاکم باید با استفاده از ظرفیت‌های مختلف از جمله نهاد‌های مدنی، شورا‌های حل اختلاف، مصلحین و حکمین قرآنی و ... کاهش یافته و اختلافات با صلح و سازش به پایان رسد تا قوه قضاییه بتواند به ماموریت‌های اصلی خود برای تامین امنیت پایدار و توسعه عدالت بپردازند و امورات قضایی را حل و فصل کند.

رییس کل دادگستری استان کرمان، هدف از سفر به جنوب استان کرمان را بررسی عملکرد شعب و محاکم این منطقه دانست و گفت: در نخستین روز از این سفر، مراسم تودیع و معارفه دادستان سابق و جدید عنبرآباد برگزار شد.

موحد افزود: در این سفر چهار روزه عملکرد تمامی حوزه‌ها و محاکم مورد ارزیابی دقیق قرار می‌گیرد.

او دیدار با کارکنان و قضات جنوب استان کرمان و تبیین مفاد سند تحول قضایی را ازدیگر برنامه‌های سفر به جنوب کرمان برشمرد و تصریح کرد: تلاش می‌شود، گفتمان سازی مناسبی درون دستگاه قضایی در استان کرمان حول سند تحول قضایی شکل گیرد تا با سرعت و دقت مفاد این سند را در این استان اجرایی کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز