کاهش شدید دما و وزش باد در استان/ کشاورزان و دامداران تمهیدات پیشگیرانه را انجام دهند

۱۳۹۹/۱۰/۳۰ - ۰۷:۴۷:۳۷
کد خبر: ۱۱۲۲۵۹۶
کاهش شدید دما و وزش باد در استان/ کشاورزان و دامداران تمهیدات پیشگیرانه را انجام دهند
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان به فعالان بخش کشاورزی و عشایر توصیه کرد که اقدامات پیشگیرانه را با توجه به پدیده‌های جوی پایان هفته انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مجید سعیدی با اشاره به هشدار سطح نارنجی سازمان مدیریت بحران کشور مبنی بر ورود سامانه‌های وزش شدید باد و کاهش شدید دما از روزهای پایانی هفته جاری (چهارشنبه یکم و پنجشنبه دوم بهمن ماه) نسبت به انجام اقدامات پیشگیرانه به ویژه فعالان بخش کشاورزی و عشایر تاکید کرد.

وی با اشاره به احتمال خسارت‌زا بودن دو پدیده جوی پیش‌ روی افزود: پدیده اول حاکمیت جریان‌های سرد شمالی همراه با کاهش شدید دما و پایداری بر روی استان است و پیش‌بینی‌ می‌شود در مناطق شرق و جنوب شرق کشور بین 12 تا 20 درجه کاهش دما داشته باشیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان ادامه داد: پدیده دوم وزش باد شدید و خیلی شدید بر روی استان کرمان در روزهای پنجشنبه دوم بهمن ماه و جمعه سوم بهمن ماه با سرعت 70 تا 90 کیلومتر در ساعت پیش‌بینی شده است که خسارت‌هایی را به دنبال خود دارد.

سعیدی ضمن تاکید بر مدیریت مصرف سوخت در تمام بخش‌ها توصیه کرد تا فعالان بخش کشاورزی تمهیدات لازم را برای حفظ محصولات خود داشته باشند که خسارت‌ کمتری به آنها از جمله مزارع و باغ‌های کشاورزی وارد شود.

وی عنوان کرد: استفاده از کودهای مناسب، انتقال داده‌های کشاورزی به مکان مناسب، تسریع در انتقال محصولات برداشته شده به مکان‌های مسقف صورت گیرد و برای حفاظت سالن‌های پرورش قارچ، گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها، استخرهای پرورش ماهی اقدامات لازم در جهت تامین سوخت و کنترل دما انجام شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: تهیه خوراک پرانرژی برای دام‌ها و ذخیره آب آشامیدنی برای مصرف روزانه دام‌ها با توجه به احتمال بالای یخ‌زدگی آب مورد تاکید است.

سعیدی به مرغداران تاکید کرد که پایش آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را مدنظر داشته و انجام دهند و افزود: عایق‌بندی و حفاظت کندوهای زنبور عسل در برابر کاهش دما توصیه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به وزش باد شدید، استحکام بخشی تاسیسات کشاورزی و شهری، تابلوها، داربست‌ها و بالابرهای ساختمانی باید مورد توجه باشد.

 

نظر شما