یادداشتی از دادخدا سالاری

همچو مولا، اربا اربا

۱۳۹۹/۱۱/۰۴ - ۱۰:۵۹:۲۵
کد خبر: ۱۱۲۴۸۷۲
همچو مولا، اربا اربا
هنوز دشت های فاو، بیابان های شرق کرمان، خاکریزهای حلب، سوریه و عراق، ناله بر می آوردند، کجایی فرمانده؟! چه کسی باور دارد آن تن سرشار از ابهت، آن دست های نوازشگر و آن قلب رئوف همچو مولا اربا اربا شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ صحنه دردناک صبحدم جمعه 13 دی 98 را هیچگاه از یاد نمی‌برم، جمعه‌ای سیاه که انتشار خبر آسمانی شدن مرد میدان جهاد، دل آزادیخواهان جهان را به درد آورد.

نیک به خاطر دارم آن صبحدم غم را، زمانی که تصویر دست و بدن اربا اربا شده ات مهم‌ترین تصویر رسانه ها و خبر قطعه قطعه شدنت تیتر یک خبرگزاری‌های جهان شد و دل ما را در اندوهی تمام نشدنی گذاشت.

می دانستی که چگونه خواهی رفت، چون از خدایت خواسته بودی، مانند مولایت با تنی قطعه قطعه زیارتش کنی، آه فرمانده، تو از خدا چه خواستی که چنین رها رفتی.

آه فرمانده بی تو نفس کشیدن دشوار است و بی تو ماندن عذابی سخت و سخت تر آن زمانی است که تصویر بدن قطعه قطعه شده‌ات را به خاطر می آورم.

"فرمانده چقدر اربا اربا شده‌ای، فرمانده چقدر مثل مولا شده‌ای، ای جسم مقطعت در آغوش حسین، مانند علی اکبر لیلا شده‌ای..."

دادخدا سالاری،که سال‌ها به عنوان سرباز در محضر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی خدمت کرده است، از آخرین دیدارش با فرمانده مهربانی ها می گوید.

 

آخرین دیدار با فرمانده

 

دادستان کرمان از آخرین دیدارش با سردار دل ها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی درست دو هفته قبل از شهادت او می گوید.

حدود دو هفته قبل از شهادت حاج قاسم در تهران به دیدار او رفتم، آن روز یکی از علمای برجسته عراق به دیدار سردار سلیمانی آمده بود.

یادم می آید سردار سلیمانی حس و حال عجیبی داشت، حاج قاسم با وی احوالپرسی کرد و جویای احوال او، دیگرعلما و رزمندگان جبهه مقاومت شد.

سردار سلیمانی بعد از بررسی شرایط منطقه ناگهان از واقعه عاشورا و امام حسین (ع) یاد کرد و در حالی که اشک در چشمانش حلقه زده بود از آن عالم جهان تشییع سوال کرد طبق روایات اهل سنت و شیعه، بدن مطهر امام حسین (ع) در روز عاشورا قطعه قطعه شده است.

سردار سلیمانی رو به مهمانش پرسید، لغت اربااربا در زبان عرب به چه معناست؟

این عالم ربانی در پاسخ سردار سلیمانی گفت، اربااربا در عرب به این معناست که بزرگترین قطعه قابل مشاهده بدن قطعه قطعه شده به اندازه یک کف دست باشد...

به اندازه کف دست یابهتر رشته رشته مثل پارچه ای که رشته ؛ رشته شده باشد و نتوان جمع اش کرد یا نتوان آن را دوخت.

حاجی مکثی کرد فرمود چه خوب چه عالی! و زمزمه کرد بی سر و اربا؛ اربا

حاج قاسم بعد از تکرار این جمله دقایقی سکوت کرد و اشک از چشمانش جاری شد.

دادستان کرمان ادامه داد: هنگامی که صبح جمعه 13 دی تصویر دست قطع شده سردار سلیمانی را از قاب تلویزیون مشاهده کردم ناخداگاه  به یاد بدن اربا اربا سرور وسالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) در گودال قتلگاه، مصیبت‌های بی بی زینت کبری (س) و آن سوال حاج قاسم افتادم...

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز