دام مجرمان سایبری با رجیستر کردن گوشی تلفن همراه

۱۳۹۹/۱۱/۰۵ - ۱۰:۰۵:۳۳
کد خبر: ۱۱۲۵۳۷۶
دام مجرمان سایبری با رجیستر کردن گوشی تلفن همراه
رئیس پلیس فتا استان گفت: رجیستری کردن گوشی تلفن همراه دستمایه کلاهبرداری از شهروندان شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سرهنگ امین یادگارنژاد در این خصوص تصریح کرد: مجرمان سایبری با ارسال پیامک با محتوای ثبت رجیستری تلفن همراه، از شهروندان می‌خواهند وارد سایتی به نام رجیستری گوشی تلفن‌همراه با آدرس اینترنتی جعلی شوند.

وی افزود: این سایت مانند رجیستری گوشی تلفن همراه (همتا) شبیه‌سازی‌شده و ابتدا جهت ورود به سایت سریال گوشی تلفن‌همراه را از کاربر دریافت می‌کند.

این مقام انتظامی ادامه داد: مجرمان سایبری با این ترفند و درخواست ناچیز مبلغی برای این امر، به راحتی افراد را برای ورود به درگاه‌های جعلی بانکی تشویق کرده و با سرقت اطلاعات بانکی شهروندان حساب آنها را خالی می‌کنند.

سرهنگ یادگارنژاد کسانی به شهروندان توصیه کرد: شهروندان به‌ هیچ‌ عنوان فریب پیامک‌ رجیستر کردن گوشی تلفن همراه را نخورده و به آن اعتماد و اطمینان نکنند، همچنین در صورت نیاز به رجیستر تلفن همراه حتما به سایت‌ همتا مراجعه کنند.

رئیس پلیس فتا استان کرمان تأکید کرد: سایت‌های دولتی از دامنه ir. استفاده  کرده و همچنین آدرس تمامی درگاه‌های پرداخت بانکی نیز https:‎//xxx.shaparak.ir است و اگر سایت دولتی یا درگاه بانکی فاقد این آدرس‌ها باشد می‌تواند برای سرقت اطلاعات بانکی شهروندان طراحی شده باشد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir مرجعی کامل از اخبار، اطلاعات و آموزش‌های سایبری بوده و کاربران با مراجعه به آن می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند. همچنین در صورت نیاز می‌توانند گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری با همکاران ما در میان بگذارند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز