مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان عنوان کرد:

سنجش میزان آمادگی استان در مانورهای مقابله با بلایا و حوادث

۱۳۹۹/۱۱/۰۸ - ۱۲:۰۳:۳۴
کد خبر: ۱۱۲۷۴۸۱
سنجش میزان آمادگی استان در مانورهای مقابله با بلایا و حوادث
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: مانورهای سالانه آمادگی در برابر بلایا و حوادث جهت سنجش و آمادگی دستگاه‌های اجرایی، مسئولان، نیروها و تجهیزات در مواقع بحران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ مجید سعیدی با اشاره به برگزاری مانورهای سالانه آمادگی در برابر بلایا و حوادث با عناوین توجیهی، آموزشی _ تمرینی، دورمیزی، عملیاتی و اصلی ابراز داشت: این مانورها عموما طی سال به مناسبت‌های مختلف برگزار و میزان آمادگی دستگاه‌های اجرایی، مسئولان، نیروها و تجهیزات سنجیده می‌شود.

وی عنوان کرد: 5 دی ماه روز ملی ایمنی در برابر زلزله و مخاطرات طبیعی، 8 آذر مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس، 18 اردیبهشت روز جهانی صلیب سرخ و هلال‌احمر از مناسبت‌هایی است که هر ساله مانور برگزار می‌شود.

سعیدی، مانور‌های فصلی جهت آمادگی نیروها، شرکت‌های چهارگانه خدمات‌رسان، مانور ساعت صفر ادارات کل مدیریت بحران، مانور آمادگی تجهیزات راهداری برای اقدامات برف‌روبی، آمادگی پلیس‌راه و راهداری جهت تعطیلات نوروزی، مانور فصلی جهت آمادگی دستگاه‌های عملیاتی و نیروهای مردمی را از دیگر برنامه‌های سالانه اداره کل بحران استانداری برشمرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان، رفع ضعف‌ها و کاستی‌های برنامه‌ریزی، ایجاد هماهنگی‌ و تشریح نقش‌ها و مسئولیت‌ها، عملکردهای فردی، سنجش مهارت عملکردی نیروها، توانایی و قابلیت‌های جامعه در مدیریت بحران، آزمایش برنامه‌ها و سیستم‌ها و سازمان در شرایط زنده و همکاری‌های بین‌سازمانی و منابع بخش خصوصی را از اهداف برگزاری مانوراهای سالانه دانست.

سعیدی گفت: در این مانورها فعالیت‌های تخصصی جستجو و نجات، تریاژ و تخلیه مجروحان، بهداشت و درمان، آتش‌نشانی، تامین سلامت روانی و اجتماعی، تخلیه اضطراری و اسکان موقت، امنیت و انتظامات و امور قضائی، ترافیک و حمل و نقل، آواربرداری و پاکسازی و گشایش مسیرهای امدادی و تسهیلات مهندسی بررسی می‌شوند.

 

 

نظر شما