رئیس اتاق بازرگانی کرمان:

جنوب استان با یک تغییر کشت متحول می شود

۱۳۹۹/۱۱/۱۱ - ۱۲:۳۹:۲۷
کد خبر: ۱۱۲۸۸۸۵
جنوب استان با یک تغییر کشت متحول می شود
رئیس اتاق بازرگانی کرمان با اشاره به میزان تولید برخی محصولات کشاورزی بیش از نیاز داخل در جنوب استان به ویژه در چهار محصول پیاز، سیب زمینی، گوجه و خیار گفت: با یک تغییر کشت درمنطقه تحول جدی ایجاد می شود و از آسیب هایی که هر ساله به کشاورزان وارد می شود جلوگیری خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سیدمهدی طبیب زاده، در نشست با دو نماینده مردم جنوب استان در مجلس شورای اسلامی افزود: در جنوب مصرف آب بازدهی مناسب ندارد و سالانه 2.8 میلیارد مترمکعب آب مصرف می شودکه اگر حداقل قیمت آب 2 یورو در نظر گرفته شود، در مجموع 5.6 میلیارد دلار ارزش آب مصرفی در منطقه خواهد بود و این در حالی است که 4.5 میلیون تن محصول کشاورزی تولید می شود. وی با تاکید بر اینکه باید آب، خاک و کشاورزی منطقه بهره وری بیشتری داشته باشد، اظهار کرد: در سال های گذشته در رابطه با کشت های جایگزین، یک شرکت اتریشی  برای تولید الیاف ویسکوز در جیرفت و تولید پالپ برای کاغذ در قلعه گنج مطالعات لازم را انجام داد و حتی در بخش هایی نهال کاشته شده اما به دلیل بروز برخی مشکلات کار متوقف شد که اینگونه فعالیت ها باید دوباره پیگیری شوند.

وی در ادامه به فراهم کردن شرایطی برای سرمایه گذاری در منطقه تاکید و بیان کرد: می توان با برگزاری همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری در جنوب استان، سرمایه گذاران را به منطقه دعوت کرد تا از نزدیک فرصت ها و ظرفیت ها را مشاهده کنند. رئیس اتاق کرمان انجام چند فعالیت مهم در جنوب را برای توسعه منطقه و استان ضروری دانست و خاطرنشان کرد: راه اندازی راه آهن بم- جیرفت- بندرعباس، تمرکز بر منطقه جازموریان برای انجام فعالیت های اقتصادی، تکمیل شبکه حمل و نقل و توسعه فرودگاه فعلی جیرفت، حمایت از نهادهای توسعه ای منطقه، راه اندازی شرکت مدیریت صادرات و توسعه فرهنگ کار گروهی و تیمی و سرمایه گذاری برای ایجاد لجستیک پارک  در منطقه از جمله این موارد است.

طبیب زاده، عنوان کرد: اتاق کرمان در سه بخش مربوط به صادرات از جمله استاندارد، گمرک و حمل و نقل اقدامات را انجام و هزینه هایی را پرداخته اما متاسفانه دولت هنوز نتوانسته مجوزی برای راه اندازی مرکز استاندارد در منطقه بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: اتاق بازار را شناسایی و راهکارهایی برای حضور بهتر در این بازارها ارائه داده، اما در جاهایی به بن بست خورده که باید نمایندگان مجلس حمایت و مسئولان تلاش لازم را برای رفع مشکلات صادرات محصولات استان انجام دهند.

رئیس اتاق بازرگانی کرمان گفت: به دلیل وجود مشکلات در مرزهای ایران و برخی مسائل بین المللی، بازارهایی مانند عراق را از دست داده ایم و در حال حاضر محصولات کشورهای اردن و مصر در بازار عراق بسیار ورود کرده که دسترسی دوباره به این بازارها بسیار سخت خواهد بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز