استاندار کرمان در ستاد استانی مقابله با کرونا هشدار داد:

عادی‌انگاری ما را به شرایط سخت بیماری بر می‌گرداند/ فرمانداران ناقضان پروتکل‌های بهداشتی را به دستگاه قضاء معرفی کنند

۱۳۹۹/۱۱/۱۲ - ۰۸:۲۷:۲۳
کد خبر: ۱۱۲۹۲۹۹
عادی‌انگاری ما را به شرایط سخت بیماری بر می‌گرداند/ فرمانداران ناقضان پروتکل‌های بهداشتی را به دستگاه قضاء معرفی کنند
استاندار کرمان نسبت به خطر عادی‌انگاری و عدم رعایت دستورالعمل‌ها هشدار داد و گفت: در صورت عدم همراهی شهروندان و مسئولان، اسفند بسیار سختی را پیش روی خواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ علی زینی‌وند در ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کروناویروس استان کرمان عنوان کرد: براساس گزارش‌های ستاد ملی کرونا و دانشگاه‌های استان، تست‌های مثبت سرپایی در حال افزایش است و اگر با این روند ادامه یابیم، طی چهار هفته آینده میزان موارد بستری‌ها و مرگ و میرها افزایش پیدا خواهد کرد.

وی بیان داشت: بیماری کرونا جدی است، بیش از عادی‌انگاری مردم، عادی‌انگاری خود مسئولان را داریم، این در حالی است که حساسیت‌ها نباید پایین بیاید.

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه کرونا تمام نشده است و اگر شهروندان محدودیت‌ها را به کمک مسئولان همراهی نکنند، اسفند بسیار سختی را پیش روی خواهیم داشت ادامه داد: مردم را درک می‌کنیم. یک سال محدودیت‌ها را تحمل کردند، اما تحمل این شرایط بهتر از آن است که عید نوروز را با عزا سپری کنند. وی با تاکید بر اینکه طبق روال گذشته همه شهروندان و مسئولان باید رعایت پروتکل‌ها را داشته باشند، عنوان کرد: اوضاع عادی نشده و انتشار ویروس در جامعه به سرعت رو به افزایش است.

زینی‌وند اظهار داشت: فرمانداران به عنوان روسای ستادهای کرونای شهرستان وظیفه دارند که ناقضان پروتکل‌های بهداشتی را رسما به دستگاه قضائی معرفی کنند.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه هرگونه تجمع در طرح شهید سلیمانی ممنوع است، از نیروی انتظامی و فرمانداران خواست با جدیت کنترل آرامستان‌ها را در صورت عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی انجام دهند و در صورت لزوم تعطیل کنند.

وی فعال‌سازی ناظران بازار را مورد تاکید قرار داد و افزود: برگزاری مراسم مذهبی، ترحیم و عروسی، نمازهای جمعه باید تابع پروتکل‌های بهداشتی باشند و غیر از این فرمانداران دستور پلمب را صادر کنند.

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه برگزاری هر برنامه‌ای منوط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی است اظهار داشت: جشن‌های دستگاه‌های اجرایی ویژه ایام‌الله دهه فجر با مخاطب خاص و در فضای مشخص و مدت زمان یک تا یک ساعت و نیمی منعی ندارد، اما هیچ دعوتی برای این مراسم در فضای مجازی مجاز نبوده و نیست.

زینی‌وند در ادامه با بیان اینکه برنامه‌های افتتاح پروژه‌های دهه فجر امسال در شهرستان‌ها به صورت جمعی و از یک مکان مشخص صورت می‌گیرد خاطرنشان کرد: مراسم ویژه 22 بهمن به صورت خودرویی است ضمن آنکه ایستگاه‌ها توزیع اقلام پذیرایی را نمی‌توانند داشته باشند و توزیع اقلام فرهنگی نیز باید رعایت نکات بهداشتی و عدم تجمع صورت گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز