مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان خبر داد:

پرداخت بیش از ۸۰۰۰ میلیارد ریال به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان

۱۳۹۹/۱۱/۱۲ - ۱۰:۰۸:۵۰
کد خبر: ۱۱۲۹۴۱۴
پرداخت بیش از ۸۰۰۰ میلیارد ریال به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان
مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان اعلام کرد: در 9 ماهه نخست امسال بیش از 8000 میلیارد ریال از محل عوارض مالیات بر ارزش‌افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان پرداخت‌شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمد سلمانی در نشست مشترک با رئیس کل دادگستری استان به نقش مالیات به عنوان یکی از مهم‌ترین منابع درآمد دولت‌ برای تأمین اعتبارات عمرانی و توسعه شهرها و روستاها اشاره و عنوان کرد: در سال‌های اخیر با توجه به مبالغ توزیع شده بین شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، مردم و مسئولان به عینه شاهد اجرا و افتتاح پروژه‌هایی از محل عوارض ارزش‌افزوده هستند.

وی در خصوص رشد درآمدهای وصولی مالیات بر ارزش افزوده در استان در مقایسه با سال گذشته گفت: از آنجا که مالیات بر ارزش افزوده شامل 9 درصد از فروش کالا و خدمات می باشد مسلما با بالا رفتن قیمت ها میزان وصولی از این محل هم افزایش خواهد یافت که از مجموع 9 درصد دریافتی، 5 درصد مالیات، 1 درصد سهم سلامت و 3 درصد عوارض است که این عوارض به صورت ماهیانه و حداکثر تا 15 روز پس از هر ماه به حساب شهرداری ها و دهیاری ها واریز می گردد .

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان تصریح کرد : بیشترین واریزی‌ها از این محل به ترتیب مربوط به شهرداری کرمان با بیش از 127 میلیارد ریال، شهرداری سیرجان بالغ‌بر 81 میلیارد ریال و شهرداری رفسنجان رقمی نزدیک به 76 میلیارد ریال است، همچنین شهرداری شهرهای جیرفت 295 میلیارد ریال، بم290، شهربابک 289، زرند 152، کهنوج 118 و بافت 63 میلیارد ریال دریافت نموده‌اند.

سلمانی به اجرایی شدن قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان نیز اشاره کرد و گفت : اجرای این قانون در کنار همه منافع مادی و مالی که می تواند برای آحاد جامعه و خصوصا اقشار کم درآمد داشته باشد، زمینه ساز ایجاد یک نظم و تعادل نوین در خصوص رصد فعالیت های اقتصادی خرد و کلان و متعاقب آن زمینه ساز ایجاد یک عدالت مالیاتی فراگیر در کشور می باشد.

وی برتکریم ارباب رجوع همراه با قانونمداری وخدمت رسانی مطلوب به مودیان تاکید کرد و اظهار داشت: حفظ حقوق فعالان اقتصادی و مطالبه حقوق دولت مهمترین وظیفه حسابرسان مالیاتی است که این مهم بر اساس تعامل ودرعین حال رعایت قانون انجام خواهد شد .

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از 30 خدمت مالیاتی به صورت الکترونیکی به مودیان ارایه می شود، گفت: پروژه ابلاغ الکترونیک اوراق مالیاتی از تازه ترین اقدامات سازمان است که به منظور توسعه دولت الکترونیک و پیشبرد اهداف و برنامه های نظام مالیاتی در حوزه مکانیزاسیون فرایندها اجرایی شده و هم اکنون شماری از مودیان مالیاتی استان با تایید و ارسال فرم الکترونیکی "درخواست استفاده از خدمات الکترونیکی ابلاغ و مدیریت درخواست ها" که از کانال های مختلف الکترونیکی سازمان در دسترس قرار گرفته، از این خدمت نوین بهره مند شده اند.

در ادامه این نشست ، یدالله موحد ، رئیس کل دادگستری استان کرمان اظهار داشت: اصل دریافت و پرداخت مالیات در عرف بین‌الملل یک اصل پذیرفته‌شده است ولی مهم این است که این دریافت و پرداخت همراه با عدالت باشد.

وی افزود : افراد اعم از حقیقی و حقوقی در قبال بسترها و امکاناتی که حکومت و دولت جهت انجام فعالیت‌هایشان برای آنها فراهم نموده، موظف‌اند مالیات خود را بپردازند و سازمان امور مالیاتی کشور نیز باید با رعایت قوانین و مقررات از حقوق دولت و مودیان مالیاتی حمایت کند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با قدردانی از کارکنان و مدیر کل امور مالیاتی استان ، تصریح کرد : انتظارات مردم از نظام مالیاتی باید در محدوده اختیارات این دستگاه اجرایی باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز