مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان:

۴۷ طرح عمرانی در دهه فجر با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان افتتاح می‌شود

۱۳۹۹/۱۱/۱۲ - ۱۷:۴۳:۰۷
کد خبر: ۱۱۲۹۸۲۸
۴۷ طرح عمرانی در دهه فجر با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان افتتاح می‌شود
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: حضور ۴۲ مرشد در گلزار شهدا از برنامه‌های شاخص ورزش و جوانان استان در دهه فجر است. همچنین ۴۷ طرح عمرانی در این ایام‌الله با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان افتتاح می‌شود که ۵۶ هزار متر مربع به فضای ورزشی استان می‌افزاید.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ میثم پاریزی در نشست خبری ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مقاومت اظهار داشت: در مجموع اجرای ۶۰۰ برنامه فرهنگی ورزشی طی ایام الله دهه مبارک فجر در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: این طرح ها توسط هیات ها، ادارات شهرستان ها، مجموعه سمن های جوانان و باشگاه های استان طی این روزها اجرا خواهد شد.

پاریزی با بیان اینکه یکی از برنامه های شاخص این روزها حضور ۴۲ هزار مرشد در گلزار شهدا است اظهار داشت: ۴۷ طرح عمرانی در دهه فجر با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان افتتاح می شود که ۵۶ هزار متر مربع به فضای ورزشی استان می‌افزاید.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با تاکید بر اینکه اجرای این طرح‌ها می تواند در استان موجب امیدآفرینی شود گفت: در بخش توسعه زیرساخت ها یکی از موثرترین اقدامات، ۱۶۰ هزار متر فضای ورزشی ۲ سال گذشته در استان اجرا شده که این آمار در مقایسه با سایر استان ها قابل قبول ارزیابی می شود.

وی افزود: استان کرمان با افتتاح این طرح‌ها در بخش هزینه و مساحت اضافه شده و فضای تخصصی فضای ورزشی جزو سه استان برتر کشور است.

وی اضافه کرد: دستگاه‌ها و بنگاه های اقتصادی در طرح های مشارکتی برای توسعه فضای ورزشی استان کرمان کمک کردند.

پاریزی افزود: فرایند توسعه متوازن‌ به‌عنوان دغدغه استان در این اداره کل پیگیری می شود ‌و مسئولیت اجتماعی بنگاه های اقتصادی را به صورت بهینه در کمیته زیر نظر استاندار در راستای توسعه متوازن استان و توزیع خدمات و امکانات گام برداریم.

وی عنوان کرد: استان کرمان در لیگ های برتر کشور ۴۱ تیم دارد که این عدد در مقایسه با استان ها رقمی قابل توجه است و در لیگ‌های سایر زیرگروه ها نیز ۸۰ تیم از استان به رقابت می پردازند که ۴۰ درصد تیم ها مربوط به بانوان هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: به دنبال گسترش ظرفیت ها در بخش جوانان هستیم و همچنین ۴۰ درصد ورزشکاران سازمان یافته و تیم های حاضر در لیگ های کشور از بانوان هستند که این آمار نشان می‌دهد که اداره کل در راستای شعار جامعه ۵۰ درصدی بانوان موفق عمل کرده است.

وی بیان داشت: تا پایان سال ۹۸ بیش از ۱۱۰ هزار نفر ورزشکاران سازمان یافته داشتیم که این آمار در راستای توسعه ورزش همگانی و نشاط عمومی استان کرمان رقم خورده است.

پاریزی گفت: طی یک سال گذشته که کشور درگیر کرونا بود،‌ ازین فرصت برای ترویج ورزش همگانی استفاده شد.

وی یادآورشد: پویش های ورزش در خانه و میزکار میز ورزش راه اندازی شد که کرمان در این ۲ پویش رتبه سوم کشور شد.

وی با اشاره به حوزه جوانان به‌عنوان رسالت مهم اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: بیش از ۱۴۵ سمن دارای اعتبارنامه در استان‌ وجود دارد که این آمار به لحاظ کمی قابل توجه محسوب می‌شود.

پاریزی افزود: نگاه وزارت ورزش و جوانان موجب جایگاه ویژه استان در حوزه کیفی سمن‌ها شده و در سال گذشته شاهد افتتاح ۲ طرح ملی در استان بودیم و شبکه آسیب های اجتماعی برای رسیدگی به‌مسائل‌ حاشیه ای که دبیرخانه آن در کرمان است.

وی عنوان کرد: طرح ملی امید زندگی که سامانه مشاوره ای است که امکان به قشرهای مختلف جامعه برای استفاده برنامه های مشاوره ای را می دهد که جای تبلیغات بیشتر دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: ابارقی امید المپیک استان کرمان در رشته دو و میدانی است که جواز او پس از اسلامی ورزشکار دوچرخه سوار و نعمتی در رشته تیراندازی با کمان نهایی می‌شود.

وی بیان داشت: استان کرمان در پاراالمپیک که پیشانی ورزش استان محسوب می‌شود پنج ورزشکار دارد که از این میزان ۲ مورد قطعی، یک مورد تقریبا قطعی و ۲ مورد احتمال سهمیه دارند و پیش بینی می کنیم پنج سهمیه از استان در پاراالمپیک داشته باشیم.

پاریزی افزود: عمده اعتبارات از محل ۲۷ صدم مالیات بر ارزش افزوده تخصیص هشت درصدی داشتیم لذا بسیاری از طرح های استان امکان اجرا ندارد اما با همت مسئولان پروژه های قابل قبولی به بهره برداری رسید.

وی عنوان کرد: بازی محلی قلعه‌قوسا در روستای قنات ملک رابر توسط سردار سلیمانی در کودکی بازی می‌شده که بنا داریم این ورزش محلی را ثبت، اجرا و به کشور گسترش دهیم.

پاریزی افزود: ورزش قهرمانی در بسیاری جاها نتوانسته رضایتمندی عمومی را جلب کند و بنگاه های اقتصادی نگاه تخصصی به ورزش پایه داشته باشد که این چالش نیاز به زمان و تعامل جمعی برای رسیدگی دارد.

وی ابراز داشت: مجموعه شرکت های صنعتی و باشگاه ها در حول محور سیاست های اداره کل و ریل گذاری دولت حرکت کنند که این امر با پیگیری استاندار کرمان در شورای ورزش استان مطرح شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان اضافه کرد: عرصه مجموعه دانشکده تربیت بدنی دانشگاه شهید باهنر متعلق به اداره کل ورزش و جوانان است و دانشگاه از اماکن ایجاد شده استفاده می‌کند و امیدواریم بعد از کرونا بتوان از این ظرفیت برای عموم مردم استفاده کنیم.

پاریزی با اشاره به اینکه ورزش بیشترین آسیب را از کرونا دید و مظلوم‌ترین حوزه است، تصریح کرد: بیش از 4 هزار نفر مربی و باشگاه‌دار در استان کرمان از شغل خود بیکار شدند و آسیب دیدند و پیگیری‌هایی انجام دادیم تا در دو مرحله افراد آسیب‌دیده تسهیلاتی را دریافت کنند.

وی ابراز داشت: 860 میلیون تومان تسهیلات برای متقاضیان در مرحله نخست دریافت کردیم و در مرحله دوم هم استان سوم کشور در تعداد مجوزهای قانونی اخذ تسهیلات هستیم اما در پرداخت تسهیلات در رتبه هفتم قرار داریم که نشان می‌دهد بانک‌های استان همراهی و همکاری نکردند و مکاتبه‌ای در این زمینه با معاون استاندار داشته‌ایم تا تذکرات لازم را به بانک‌ها بدهند.

پاریزی با اشاره به اینکه میزان ازدواج و طلاق در استان کرمان کاهش دارد، تصریح کرد: یکی از نگرانی‌ها درباره ازدواج این است که جوانان ما به دلیل نداشتن شرایط مالی و شغلی ازدواج نمی‌کنند اما در ارزیابی صورت گرفته مشخص شد، بسیاری از افرادی که شرایط مالی و شغل داشته‌اند حاضر به ازدواج نبوده‌اند و آمارشان از تعداد افرادی که مشکل مالی داشتند هم کمتر نبوده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز