مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کرمان خبر داد:

افتتاح ۳۷۱پروژه زیربنایی با ۷۶۴ میلیارد ریال اعتبار در روستاها در دهه فجر ۹۹

۱۳۹۹/۱۱/۱۸ - ۰۸:۵۶:۵۴
کد خبر: ۱۱۳۲۵۷۹
افتتاح ۳۷۱پروژه زیربنایی با ۷۶۴ میلیارد ریال اعتبار در روستاها در دهه فجر ۹۹
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها استانداری کرمان گفت: در دهه فجر امسال ۳۷۱پروژه زیربنایی با ۷۶۴ میلیارد ریال در روستاهای استان کرمان به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ جواد صادقی در نشست خبری با اعلام این خبر اظهار داشت: ۲۱۵۶ دهیاری از ۲۴۶۰ دهیاری استان موفق به اخذ شناسه ملی شدند و ۲۴۵۰ نفر از دهیاران و کارکنان دهیاری به میزان ۴۷۲۱۶ نفرساعت در آموزش های ویژه دهیاریها شرکت کرده اند.

صادقی، افزود: امور زیربنایی در همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان  و در روستاهای بالای هزار نفر جمعیت اقدامات بسیار خوبی در حوزه زیربنایی و آسفالت معابر انجام شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها استانداری کرمان تعداد شوراهای روستایی دارای شناسه را ۱۲۱۸ شورا اعلام کرد و گفت: بیشتر دهیاری های استان کرمان، درجه بندی شدند و درجه بندی ۵۱۲ دهیاری در حال انجام است.

صادقی، حمایت از اشتغالزایی، توسعه طرح‌ها و پروژه های توسعه و گسترش درآمد پایدار را از رویکردهای دفتر امور روستایی و شوراها برشمرد و گفت: تعداد  380 دهیار زن  داریم و 400 نفر از اعضای شوراهای اسلامی روستا از زنان هستند.

وی تعداد دهیاریهای تمام وقت را 270 دهیاری اعلام کرد.

به گفته وی میانگین جمعیت روستایی در کشور 25 درصد و میانگین جمعیت روستایی استان کرمان 41 درصد است.

مدیر کل دفتر امور روستایی ضمن اشاره به بعضی از شهرستانهای استان که تعداد جمعیت روستایی آنها چندین برابر جمعیت شهری است افزود: پروژه های قابل افتتاح در این دهه نیز مانند هفته دولت بالغ بر ۳۷۱ پروزه در قالب 764 میلیارد ریال است که تحت عناوین اجرای آسفالت و زیر سازی، احداث جدول و سنگ فرش، احداث پارک و بوستان، احداث زمین ورزشی و جمن مصنوعی، پروژه های روشنایی و اصلاح و بهسازی معابر، ایجاد ساختمان دهیاری و آتشنشانی،  پروژه های آب، احداث غسالخانه و سایر موارد است.

صادقی دربحث کمک هایی که از سمت دولت به همیاری ها انجام شده اشاره کرد و گفت: تا این لحظه از محل مالیات بر ارزش افزوده تا پایان دی ماه بالغ بر 311 میلیارد تومان از محل ارزش افزوده و 7 میلیارد تومان از طریق منابع سوخت و جمعا 382 میلیارد و 8 میلیارد و 600 میلیون تومان از محل ماده 58 بوده که تا پایان بهمن ماه به حساب دهیاریها واریز خواهد شد و جمعا 468 میلیارد تومان نیز از اعتباراتی است که توسط وزارت کشور و سازمان همیاری شهرداریهای کشور به حساب دهیاریها داده می شود.

وی افزود در رابطه با نحوه خدمات رسانی دهیاریها 1043 ماشین در حوزه های عمرانی از جمله بنز 10 تن، لودر، گریدر، مینی لودر در سالهای گذشته و به تعداد 23 دستگاه مینی لودر و ماشین آلات عمرانی در سال 99 تحویل دهیاریها شده و در بخش خدمات حمل زباله، در انواع مختلف ماشین آلات حمل زباله از خدمات سبک و سنگین که جمعا 104 دستگاه تحویل دهیاریها شده است.

در بحث آتشنشانی هم 36 پایگاه استانی داریم که هر 36 پایگاه دارای ماشین آلات آتشنشانی هستند.

وی  خاطر نشان کرد استاندار نگاه قابل توجه ای به روستاهای جنوب و شرق استان دارند و بحث کمبود سرویسهای بهداشتی و نبود حمام و همچنین انشعاب گاز به صورت محسوس و درخواستی ارائه شده استاندار از طریق دفتر معاون عمرانی تفاهم نامه ای با معین های اقتصادی به امضای دکتر زینی وند و مدیرکل کمیته امداد کشور انجام شده و قرار بر این شد که معین های اقتصادی و بعضی از استانها باید در بحث احداث سرویس های بهدشتی و حمام و خرید اشعاب گاز به افراد تحت پوشش کمیته و بهزیستی با اولویت افراد آسیب پذیر جامعه انجام و انشالله این تفاهم نامه قراه ابلاغ شود و به زودی اجرایی شود.

همچنین تفاهم نامه ای با بنیاد برکت است که با توجه به حادثه خیز بودن استان کرمان و سیل و مسایل دیگر قرار بر این شده که 43 درصد از کل مبلغ بیمه هر واحد مسکن روستایی از طریق بنیاد برکت تامین شود.که 30 درصد آن را دهیاری و 27 درصد مابقی را استانداری در قالب 1000 واحد مسکونی در استان امضا شده و مقدمات کار انجام شده و باید به دهیاریها ابلاغ شود.

وی در مورد مسایل اشتغال زایی افزود: از محل تفاهم نامه پست بانک و سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور در خصوص پرداخت تسهیلات طرحهای در امد زایی دهیاریها اعم از ماشین آلات و طرحهای دهیاری در زمینه های مختلف 7 طرح به مرحله پرداخت و جمعا حدود 3 میلیارد تومان پرداخت داشتیم.

وی همچنین افزود: مورد دوم از محل تفاهم نامه منعقده بین بانک ملی استان و استانداری از محل رسوب اعتبارات دهیاریها تا کنون با نرخ 10 درصد 4 طرح به مبلغ 3 میلیارد پرداختی داشتیم که بالغ بر 26 طرح تصویب شده از سمت حوزه عمرانی به سرپرستی بانک ملی مغرفی شده که طبق بررسیها و ضوابط اجرایی وام، اقدامات بعدی اجرایی که انچام شود به مرحله پرداخت خواهد رسید.

وی همچنین به آخرین بحث پرداخت تسهیلات اشاره کرد و افزود: با پیگیری مناطق محروم کشور اعتباری بالغ بر 18 میلیون تومان در قالب تسهیلات قرض الحسنه کمک معیشتی برای خرید انشعاب گاز و ملزومات مایحتاج زندگی افردی که صرفا ساکن روستا هستند با نرخ 4 درصد تاکنون ۲هزار نفر به بانکهای عامل معرفی که از این محل تقریبا 2 میلیارد تومان پرداختی داشتیم. وی از دهیاری ها خواست: افراد نیازمند داخل روستا را شناسایی و معرفی کنند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز