استاندار کرمان در ستاد استانی مقابله با کرونا:

آمار کاهش سن ابتلا و فوت کرونا هشدار دهنده است/ نیروی انتظامی منع تردد شبانه را تشدید کند

۱۳۹۹/۱۱/۱۹ - ۰۸:۳۰:۲۶
کد خبر: ۱۱۳۳۱۹۵
آمار کاهش سن ابتلا و فوت کرونا هشدار دهنده است/ نیروی انتظامی منع تردد شبانه را تشدید کند
استاندار کرمان با اشاره به کاهش شهرستان‌های آبی استان کرمان به ۱۱ شهر گفت: آمارهای کشوری و استانی مبتلایان به کرونا به ما هشدار می‌دهد که میانگین رعایت پروتکل‌ها کمتر شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ علی زینی‌وند در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا با ابراز تاسف از روند نسبتا صعودی بیماری کرونا در اکثر استان‌های کشور عنوان کرد: روند بیماری در استان کرمان نیز ثابت مانده و اندکی افزایش را نیز شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه شهرستان‌های آبی استان کرمان از 17 مورد هفته قبل به 11 مورد در هفته اخیر رسیده‌اند، گفت: رنگ‌بندی شهرها براساس مشخصات بیماران بستری و تست‌ها به صورت متمرکز صورت می‌گیرد و آمارها نیز تفکیکی هستند و هر بیمار به اسم شهرستان خودش ثبت می‌شود، حتی اگر در بیمارستان دیگری بستری باشد.

استاندار کرمان افزود: در حال حاضر در استان کرمان 11 شهرستان آبی، 11 شهرستان زرد و شهرستان بافت در وضیعت نارنجی بیماری قرار دارند که این وضعیت به ما هشدار می‌دهد که میانگین رعایت پروتکل‌ها در استان و کشور کمتر شده است.

زینی‌وند با اشاره به ایام پایانی سال و تعطیلات بهمن ماه، بر تشدید مراقبت‌ها و رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی همانند ماه‌های قبل تاکید و تصریح کرد: کاهش سن مبتلایان کرونا و کاهش مرگ و میرها به زیر 50 سال به ما هشدار می‌دهد که شرایط سخت شده و به هیچ عنوان نباید حساسیت‌ها کم شود.

استاندار کرمان گفت: اگر همه مسئولان و مردم رعایت اصول بهداشتی مرتبط با کرونا ویروس را نداشته و حساسیت‌ها به موضوع کم شود، شاهد اتفاق ناگواری در شب عید نوروز خواهیم بود.

زینی‌وند بار دیگر به فرمانداران تاکید کرد که کنترل برگزاری هرگونه تجمع غیرعادی و خارج از پروتکل‌ها از عروسی، عزاداری و غیره را داشته باشند و ادامه داد: فرمانداران برای مقابله با این مسئله نیاز به مجوز خاص ندارند و با اختیارات خود می‌توانند اقدام سریع انجام دهند.

استاندار کرمان همچنین به فرماندار بافت با توجه به برگشت این شهرستان به وضعیت نارنجی بیماری تاکید کرد که مراقبت‌های جدی را داشته و کنترل‌ها را تشدید کند.

دکتر زینی‌وند اظهار داشت: نیروی انتظامی منع تردد شبانه (21 تا 3 صبح) را تشدید و جریمه‌‌ها را به صورت پیامکی به متخلفان ارسال کند و در صورت افزایش سفرها به ما اعلام کنند تا استان را به عنوان ممنوعیت مقصد سفر اعلام کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز