رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

اگر شرایط جدی گرفته نشود، عید بدی خواهیم داشت

۱۳۹۹/۱۱/۱۹ - ۰۸:۴۵:۲۲
کد خبر: ۱۱۳۳۲۱۱
اگر شرایط جدی گرفته نشود، عید بدی خواهیم داشت
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: چهره شهر باید مقداری عوض شود و اگر شرایط جدی گرفته نشود، عید بدی خواهیم داشت و باید بر تجمعات نظارت شود، زیرا بعضا تجمعات بدون مجوزی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ حمیدرضا رشیدی نژاد در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با اشاره به افزایش موارد سرپایی مبتلا به کرونا نسبت به هفته‌های قبل بیشتر در استان کرمان شده، اظهار کرد: تست‌های رپید افزایش پیدا کرده و در حوزه علوم پزشکی کرمان روزانه ۱۰۰۰ تست رپید انجام می‌دهیم که با احتساب دیگر دانشگاه‌ها روزانه به ۱۸۰۰ مورد می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کرمان یک میلیون و ۳۷۰ هزار نفر است، افزود: انتظار داریم به ویژه دستگاه‌های مسئول و فرمانداران مسئله را جدی‌تر بگیرند و با همان حساسیتی که در ابتدای بیماری داشتیم، کار دنبال شود.

رشیدی نژاد تصریح کرد: شاید افرادی دچار بیماری کرونا شده و علامتی نداشته باشند و نباید فکر بکنیم که بقیه هم طوری نمی‌شوند و تاسف آور است که این حرف را حتی از برخی افرادی می‌شنویم که شاید تصمیم گیر باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تاکید بر اینکه باید همچنان در قبال بیماری کرونا حساسیت جدی داشته باشیم، بیان کرد: سطح هشدار‌ها باید افزایش پیدا کند و رسانه‌ها و مسئولان ادارات همچنان تلاش کنند.

وی افزود: چهره شهر باید مقداری عوض شود و اگر شرایط جدی گرفته نشود، عید بدی خواهیم داشت و باید بر تجمعات نظارت شود، زیرا بعضا تجمعات بدون مجوزی برگزار می‌شود.

رشیدی نژاد با بیان اینکه روشنگری از سوی مسئولان و رسانه‌ها بر رعایت مردم موثر است و عمومی مردم می‌پذیرند، گفت: بعضا صحبت‌هایی می‌شود که به ضرر مردم می‌شود که دستگاه‌های نظارتی و امنیتی در این زمینه می‌توانند کمک کنند.

وی در ادامه بیان کرد: بیش از ۸۵ تا ۹۰ درصد به اهداف طرح شهید سلیمانی رسیده ایم و نشان دهنده همکاری همه است، اما اگر وضعیت برگردد، این عملکرد تحت الشعاع بستری‌ها و مرگ و میر‌ها قرار می‌گیرد.

 دکتر حسین صافی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این جلسه اظهار کرد: تعداد موارد بستری قطعی مبتلا به کرونا در استان کرمان به حدود ۱۲۰ در هفته رسیده و موارد فوتی به ۲۰ مورد رسیده است و در هفته‌های گذشته نوساناتی داشته ایم که در هفته‌های بعد نتیجه وضعیت کنونی را مشاهده می‌کنیم.

وی افزود: اگر تجمعات کنترل نشود شاهد افزایش موارد بستری و مرگ و میر خواهیم بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز