پلیس فتا به مزاحمت‌های یک زن در فضای مجازی پایان داد

۱۳۹۹/۱۱/۲۰ - ۰۹:۳۵:۱۰
کد خبر: ۱۱۳۳۹۰۶
پلیس فتا به مزاحمت‌های یک زن در فضای مجازی پایان داد
رئیس پلیس فتا استان کرمان از کشف یک پروند مزاحمت‌های اینترنتی و دستگیری یک زن در این خصوص خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سرهنگ امین یادگارنژاد از کشف یک پرونده مزاحمت‌های اینترنتی زن جوان  خبر داد و بیان داشت: در پی شکایت مرد جوانی مبنی بر اینکه فردی با ایجاد مزاحمت برای وی در شبکه های اجتماعی موجب برهم زدن آرامش او شده است ،لذا با توجه به حساسیت موضوع‌، پرونده به صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی گفت‌: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و مهندسی موفق شدند متهم را که خانمی جوان بود شناسایی که این فرد پس از هماهنگی‌های لازم به صورت غافلگیرانه دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: متهم که در ابتدا منکر هر گونه بزه ارتکابی بوده ولی با توجه به ادله موجود، در بازجویی‌های انجام شده انگیزه خود را تفریح و سرگرمی بیان کرد.

وی تصریح کرد: شهروندان همانگونه که در فضای حقیقی به افراد ناشناس اعتماد نمی‌کنند در فضای مجازی نیز به افراد اعتماد نکرده و به هیچ عنوان عکس‌های شخصی خود را در مجازی و شبکه‌های اجتماعی قرار ندهید زیرا این فضا بسیار ناامن بوده و امکان سوءاستفاده افراد فرصت طلب همیشه وجود دارد.

یادگار نژاد با اشاره به ماده 745 قانون جرایم رایانه‌ای تصریح کرد: هر کس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر کند یا دسترس دیگران قرار دهد، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از 5 میلیون ریال تا 40 میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهدشد.

رئیس پلیس فتا کرمان خاطرنشان کرد:کاربران شبکه های اجتماعی می توانند جهت کسب اطلاعات و ارتقاء آگاهی های خود در این زمینه و یا در صورت برخورد با مواردی که درخصوص آن تخصص و دانش لازم را ندارند به سایت.ir www.cyberpolice  مراجعه تا اطلاعات جامع و کافی کسب نمایند که به طور حتم مطالعه آنها می تواند از وقوع جرم و قربانی شدن افراد در جرایم سایبری جلوگیری کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز