استاندار کرمان:

اقدامات خیرخواهانه در روستاها از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند

۱۳۹۹/۱۱/۳۰ - ۰۸:۵۳:۱۱
کد خبر: ۱۱۳۹۱۹۷
اقدامات خیرخواهانه در روستاها از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند
استاندار کرمان گفت: اقدامات خیرخواهانه در روستاها از آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت روستائیان و حاشیه‌نشینی جلوگیری می‌کند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ علی زینی‌وند در آیین تجلیل از خیران و ماندگاران فعال در عرصه روستاهای سراسر کشور با اهدای لوح تقدیر خیران بیان داشت: مطمئناً خیران در انجام کارهای خیر با موانعی هم مواجه شده‌اند، کارهای شما آنقدر بزرگ است که اجر واقعی آن در نزد خداوند محفوظ است.

زینی‌وند افزود: بعضا مسئولان نسبت به خیران و کارهای بزرگی که انجام داده‌اند کوتاهی‌هایی داشته‌اند که به ‌واسطه مشغله کاری است اما ارزش کار خیران را باید درک کرد.

استاندار کرمان به پهناوری استان اشاره داشت و گفت: مناطق محروم زیادی به ویژه در مناطق روستایی داریم، مردم این مناطق نیازمند کمک خیران هستند و این کمک‌ها ابعاد زیادی دارد.

وی ابراز داشت: اقدامات خیرخواهانه خیران در روستاها فقط کمک به روستاها نیست بلکه از اتفاقات و آسیب‌های بعدی نیز جلوگیری می‌کند که کوچکترین آن جلوگیری از مهاجرت روستاییان و فاصله گرفتن آنها از هویت واقعی خود و حاشیه‌نشین شدن است.

زینی‌وند افزود: ما اگر بتوانیم جوانان روستایی را در روستاها و خانه‌های آبا و اجدادی خودشان نگهداریم، این افراد می‌توانند انسان‌هایی بزرگ و تاثیرگذاری باشند، اما اگر ما مسئولان و شما خیران دست آنها را نگیریم، در گوشه شهرها تحقیر می‌شوند و ممکن است زندگی نسل‌های بعد از آنها تغییر کند.

استاندار کرمان گفت: کار خیران کار عادی نیست و در وجوه مختلف تاثیرگذار است و ساماندهی خیران در استان کرمان و ایجاد نهاد فراگیر باید انجام شود.

وی ادامه داد: دستگاه‌های متولی باید همت کنند تا اقدامات و کارهای موثر خیران هدفمند شده و اهداف و اقدامات خیرخواهانه را در مسیر خودش هدایت کنیم و در این صورت شاهد تاثیرگذاری چند برابری اقدامات خیرخواهانه خواهیم بود.

زینی‌وند گفت: کمک‌های خیران در روستاها براساس نیاز مناطق در حوزه تغذیه، بهداشت، درمان و مسکن و غیره و ساماندهی شده با کمک کمیته امداد، بهزیستی و دفتر اجتماعی استانداری باید صورت گیرد.

گفتنی است در آیین تجلیل از خیران و ماندگاران فعال در عرصه روستاهای سراسر کشور در ارتباط ویدئوکنفرانس با معاون اول رئیس جمهور، 30 خیر کرمانی تقدیر شدند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز