جانشین استاندار کرمان در ستاد استانی مقابله با کرونا عنوان کرد:

ماه رجب امسال مراسم اعتکافی برگزار نخواهد شد/ممنوعیت ورود گردشگر به شهرهای نارنجی و قرمز

۱۳۹۹/۱۲/۰۳ - ۰۹:۲۲:۵۴
کد خبر: ۱۱۴۰۷۰۱
ماه رجب امسال مراسم اعتکافی برگزار نخواهد شد/ممنوعیت ورود گردشگر به شهرهای نارنجی و قرمز
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با تاکید بر اینکه افرادی که تست کرونای آنها مثبت باشد باید از سفر پرهیز کنند اظهار داشت: طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا متاسفانه به دلیل تجمعات احتمالی در مراسمات اعتکاف، در ماه رجب امسال مراسم اعتکافی برگزار نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمد صادق بصیری در حاشیه شصت و چهارمین جلسه استانی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای درباره آخرین وضعیت شیوع بیماری کووید 19 در کرمان گفت: شهرستان سیرجان هم اکنون در وضعیت نارنجی قرار دارد و سایر شهرستانهای استان در وضعیت آبی و زرد می باشند.

وی با بیان اینکه در این جلسه ضمن ارزیابی کلی وضعیت استان، تمرکز ویژه ای بر شهرستان سیرجان داشتیم اظهار داشت: در این جلسه توصیه اکید شد که شهرستان سیرجان علاوه بر اجرای کامل طرح جامع هوشمند محدودیت ها، بر وضعیت رفت و آمدها و ترددها نیز کنترل کامل داشته باشند که در این راستا ابلاغ های لازم صورت گرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان به موضوع سفرهای نوروزی نیز اشاره کرد و گفت: در این جلسه مقرر شد کنترل های جاده ای از 20 اسفندماه و همزمان با آغاز سفرهای نوروزی صورت گیرد تا از انتقال ویروس در حد مقدور جلوگیری شود.

بصیری با تاکید بر اینکه این کنترل ها به معنای اعمال محدودیت ها و بسته شدن راهها نیست افزود: طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، ورود گردشگر به شهرهای نارنجی و قرمز ممنوع است و ما نیز باید تلاش کنیم تا شهرهای استان به وضعیت قرمز و نارنجی تبدیل نشوند.

وی با تاکید بر اینکه افرادی که تست کرونای آنها مثبت باشد باید از سفر پرهیز کنند اظهار داشت: طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا متاسفانه به دلیل تجمعات احتمالی در مراسمات اعتکاف، در ماه رجب امسال مراسم اعتکافی برگزار نخواهد شد.

جانشین استاندار کرمان در ستاد استانی مقابله با کرونا به موضوع محدودیت های تردد شبانه اشاره کرد و گفت: محدودیت های تردد شبانه که از سال 21 الی 3 بامداد می باشد همچنان ادامه خواهد داشت و در این جلسه نیز بر اجرای این طرح تاکید شد.

بصیری به موضوع فروش های فوق العاده و خریدهای شب عید و احتمال تجمع در بازارها اشاره کرد و گفت: طبق کارگروه اقتصادی، فروش های شب عید به 3 گروه تقسیم شدند که در بخشی از این گروه ها که توسط ستاد تظیم بازار مشخص شده اند و مایحتاج ضروری مردم ارائه خواهد شد؛ مقرر گردید تعداد زیادی از این اماکن در سطح شهر ایجاد شود تا این فروش ها مدیریت شده و از ایجاد ازدحام جلوگیری شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان ادامه داد: در این جلسه مقرر گردید دو صنف تعمیرات خودرو و همچنین قالیشویی ها به صورت فوق العاده فعالیت خود را داشته باشند ولی بقیه صنوف مانند کیف و کفش و خشکبار فروش معمولی خود را خواهند داشت.

 

 

نظر شما