مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان:

عزت معلم در هر شرایطی باید حفظ شود/ معلمان، پرورش دهندگان آینده سازان کشور هستند

۱۳۹۹/۱۲/۰۳ - ۰۹:۳۲:۴۶
کد خبر: ۱۱۴۰۷۱۲
عزت معلم در هر شرایطی باید حفظ شود/ معلمان، پرورش دهندگان آینده سازان کشور هستند
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: عزت معلم در هر شرایطی باید حفظ شود، معلمان پرورش دهندگان آینده سازان کشور هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ احمد اسکندری نسب در جمع روسا و کارشناس مسئولان حوزه ستادی آموزش و پرورش استان کرمان که در سالن اجتماعات "شهید ایرانمنش" اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان برگزار شد، ضمن قدردانی از همه همکاری ها و همیاری ها در مجموعه آموزش و پرورش استان کرمان، اظهار داشت: اسفند ماه سال گذشته در همین روزها، بیماری کرونا جدی شد و مدارس یکی پس از دیگری تعطیل شدند و به طور رسمی از پنجم اسفند 98 مدارس، از حالت آموزش حضوری خارج شدند، همه ما با راه نرفته ای که تا به حال هیچ تجربه ای در این خصوص نداشتیم، مواجه شدیم.

وی با بیان این که شاید تنها نهادی که از همان روزهای اول به این فکر بود که چگونه برای این بحران برنامه ریزی و تعطیلی ها را جبران کند آموزش و پرورش بود، افزود: این برنامه ریزی ها که در کشور انجام شد در هیچ جای دنیا با این سرعت اتفاق نیفتاد، با سرعت، شبکه شاد راه اندازی شد، کار دشواری بود به این دلیل که ما تجربه و پیش زمینه ای در این خصوص نداشتیم.

دانش آموزان ولی نعمتان ما در آموزش و پرورش هستند

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: قبل از بیماری کرونا کارگروه کیفیت بخشی در شهرستان ها را راه اندازی کردیم، شهرستان ها و مناطق، مدارس و همکاران لازم التوجه، شناسایی شدند و نتیجه، این شد که نتایج درخشانی در کنکور و در میانگین نمرات داشتیم.

وی گفت: همه ما باید هدایت و رهبری دانش آموزان را با ارزیابی، نظارت و کنترل  بر عهده بگیریم، بدون دانش آموز کارمان معنا و مفهومی ندارد، دانش آموزان ولی نعمتان ما در آموزش و پرورش هستند و معلمان، آینده سازان را می سازند، هر چه بهتر تربیت شوند  کشور ما آبرومندانه تر ساخته می شود.

اسکندری نسب اظهار داشت: در ماه رجب هستیم که هر کسی یک قدم به سمت خداوند برود خداوند صدها رحمت خود را نصیبش می کند و به فرموده پیامبر(ص) "ماه رجب، ماه استغفار امت من است" همه ما باید تلاش کنیم در این ماه از خداوند آمرزش بخواهیم چرا که خداوند آمرزنده و مهربان است.

وی با اشاره به بهسازی سالن اجتماعات شهید ایرانمنش اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان، گفت: در راهبرد اصلی آموزش و پرورش استان کرمان اولین گام، منزلت و تکریم معلم است و نگاهمان به معلم نگاهی عزتمندانه و تجلیل گرانه است، همه کسانی که تا قبل از این نسبت به تلاش معلمان انتقاد داشتند در شرایط آموزش مجازی به عظمت و ایثار کار معلمان پی بردند و واقف شدند که بزرگی کار آن ها کمتر از حوزه سلامت نبوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: مدرسه فاقد حصار کشی و محوطه سازی، کمبود سرویس بهداشتی و سایر امکانات در هر مدرسه ای و در هر نقطه و منطقه ای دردآور است، عزت معلم در هر شرایطی باید حفظ شود، معلم را با هیچ کارمند دیگری نمی توان مقایسه کرد، در دورترین نقاط کشور دو گروه همواره حضور دارند، معلمان و نمایندگان دانشگاه های علوم پزشکی در حوزه بهداشت و درمان که همواره خدمات ارزشمندی هم ارائه کرده اند.

برگزاری جشن تکمیل پروژه های نیمه تمام آموزش و پرورش استان کرمان تا پایان اسفند 99

اسکندری نسب گفت: تلاش ما این بوده که اقدامات گسترده ای در بحث فضاهای آموزشی که نیاز اولیه معلم و دانش آموز است انجام شود، در آموزش و پرورش استان کرمان بیش از 310 پروژه نیمه تمام، تکمیل شده و در پایان اسفند جشن تکمیل پروژه های نیمه تمام را برگزار می کنیم، همچنین طراحی پروژه های جدید در دستور کار بوده است، اول باید همه امکانات را برای معلم و دانش آموز تعریف کنیم و بعد، انتظار پویایی و بالندگی داشته باشیم.

وی با بیان اهمیت و ارزش مدرسه سازی گفت: از زمانی که خودم در مناطق عشایری معلم بودم به فکر مدرسه سازی بودم و در همان سال ها با همکاری معلمان و همکاران یک مدرسه 4 کلاسه ساختیم، چون می دیدم که کلاس ها در چادرهای عشایری برگزار می شد و با اندکی تغییرات جوی چادرها نقش بر زمین می شدند.

بیش از 90 درصد از نیروهای آموزش و پرورش، بومی شده اند

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: ما همیشه در آموزش و پرورش مشکل نیروی انسانی داشته ایم و همه ساله انرژی زیادی از همکاران اداری صرف پرداختن به مقوله نقل و انتقالات می شد اما امروز به لطف خداوند بیش از 90 درصد نیروها، بومی هستند که تا حد زیادی آرامش و امنیت خاطر را برای معلمان فراهم کرده است.

اسکندری نسب گفت: در حوزه های مختلف آموزشی و پرورشی هیچ برنامه ای تعطیل نشد و پوشش حداکثری دانش آموزان، همچنین ارتقای کیفیت آموزشی همواره در دستور کار بوده است، تیم آموزش و پرورش استان کرمان تیمی همراه و همدل است، در شاخص های عمومی و اختصاصی وضعیت خوبی داریم، رویکرد ما در آموزش و پرورش استان این است که تربیتی تمام ساحتی در نظر قرار گیرد، هر چند که  16 منطقه کمتر توسعه یافته در استان داریم اما برای تحقق مدرسه پویا، بانشاط و سرزنده، مدرسه عاری از هر گونه مشکلات و مسائل، تلاش کرده ایم.

وی بیان کرد: کرونا علیرغم همه تهدیدها، فرصت های خوبی هم داشت، از هدر رفت منابع پیشگیری کرد و برای آموزش، زیر ساخت های بسیار خوبی هم ایجاد کرد،  25 بسته تحولی برای اجرا داریم که هر کدام برگرفته از سند تحول بنیادین به عنوان قانون اساسی و چراغ راه آموزش و پرورش است.

پوشش حداکثری دانش آموزان و آموزش باکیفیت، ماموریت اصلی آموزش و پرورش استان کرمان در شرایط کرونایی

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به تجهیزات ارسالی چند روز قبل به هنرستان های استان گفت:  رهبر معظم انقلاب اسلامی معلمان را عنوان تمدن ساز و افسران سپاه پیشرفت کشور خطاب کردند و در آستانه سال تحصیلی باعث دلگرمی همه ما شدند، همه ما باید درک مشترکی از اهداف و برنامه های خود داشته باشیم  که بتوانیم فارغ از نگاه جزیره ای کار کنیم .

اسکندری نسب گفت: شبکه فعلی شاد، شبکه سال گذشته و چند ماه گذشته نیست، امکاناتش بیشتر و ضعف هایش کمتر شده، همه ما امروز به عنوان برنامه ریزان اصلی آ موزش و پرورش استان باید برای تحقق اهدافمان تیم نظارتی قوی داشته باشیم، بیش از  2600 مدرسه زیر 50 نفر در استان داریم و دانش آموزان علاوه بر آموزش مطالب درسی، مهارت های  عاطفی و اجتماعی را در مدرسه یاد می گیرند.

استفاده از ظرفیت بنگاه های اقتصادی استان کرمان و جذب حمایت حداکثری خیران مدرسه ساز و مدرسه یار

وی گفت: در سال  96 میزان جدب کمک خیران ، 22 میلیارد تومان بوده اما امروز این میزان بیش 215 میلیارد تومان است و حدود 700 میلیارد تومان پروژه های عمرانی داشته ایم، قدردان همه خیران و کسانی که در پی رفع مشکلات فضای آموزشی استان هستند، هستیم، نباید آخرت خود را به دنیا بفروشیم و تا لحظه ای که بر سر مسئولیت هستیم به بهترین شکل، کار خود را انجام دهیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز