رییس کل دادگستری استان کرمان:

۳۱۶ مددجوی جرایم غیرعمد در قالب نهضت آزادسازی زندانیان در مکتب حاج قاسم سلیمانی آزاد شده اند

۱۳۹۹/۱۲/۰۶ - ۰۸:۵۵:۴۸
کد خبر: ۱۱۴۲۵۰۶
۳۱۶ مددجوی جرایم غیرعمد در قالب نهضت آزادسازی زندانیان در مکتب حاج قاسم سلیمانی آزاد شده اند
رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: در قالب اجرای چهار مرحله از نهضت آزادسازی محکومان جرایم مالی غیرعمد در مکتب سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی زمینه آزادی 316 مددجوی جرایم غیرعمد طی سال جاری فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ یدالله موحد در مرحله چهارم نهضت آزادسازی محکومان جرایم مالی غیرعمد زندان های استان کرمان طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: استان کرمان در فعالیت های خیرخواهانه و انسان دوستانه از استان های پیشرو در کشور به شمار می رود و خیران این استان در مسیر رضای خداوند تلاش می کنند که زمینه آزادی مددجویانی را فراهم کنند که جای آنها در زندان نیست و به دلایل مختلفی از جمله فقر  به زندان وارد شده اند.

وی با تاکید بر اینکه تاریخ استان کرمان مملو از اقدامات خداپسندانه مردم این منطقه است، ادامه داد: خیران استان کرمان با هزینه کرد وقت، اعتبار و آبروی خود و با جذب کمک های سایر خیران زمینه آزادی مددجویان جرایم غیرعمد را بدون هیچ چشمداشتی فراهم می کنند.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان با تاکید بر اینکه استان کرمان در سنوات گذشته در زمینه آزادی مددجویان جرایم غیرعمد از استان های پیشرو درکشور بوده است، ادامه داد: ستاد دیه با ایفای نقش محوری و با همکاری خیران، اقشار مختلف بسیج، سپاه و ..... زمینه آزادی مددجویان جرایم غیرعمد را فراهم می کند.

موحد اظهارداشت: قوه قضاییه تلاش می کند که با کمک و مشارکت مردم، خیران و نهادهای مدنی جمعیت کیفری زندان ها را کاهش دهند زیرا این تعداد افراد حاضر در زندان ها در شان نظام مقدس جمهوری اسلامی ودر شان پیروان ائمه اطهار (ع) نیست.

وی تاکید کرد: زندان در حقیقت جای افرادی است که به دلایلی از جمله سرقت، کلاهبرداری، ارتکاب جرایم خشن و .... وارد زندان شده اند.

وی ادامه داد: جای افرادی که به دلیل شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه امروز و به دلیل سهل انگاری و غفلت طبق قوانین موجود کشور  وارد زندان شده و باید مبلغی به شاکی خصوصی وی پرداخت کنند، در زندان نیست زیرا این افراد باید آزاد شوند و سرپرست خانواده خود باشند، چرا که در فقدان سرپرست خانواده، آسیب های زیادی متوجه خانواده وی خواهد شد.

رییس بسیج مداحان کشور نیز با بیان اینکه امروز در سطح کشور حوزه ستایشگری از حوزه های موفق و تاثیرگذار است، گفت: امروز در جای جای این مملکت اسلامی و در بحران ها و گرفتاری های مختلف جامعه ستایشگری جز اولین جوامعی بودند که در صحنه های مختلف حضور یافتند تا باری از روی دوش نظام و انقلاب برداشته شود.

یوسف ارجونی با اشاره به اینکه اقشار مختلف بسیج در سطح کشور و استان کرمان اقدامات خوبی را به انجام رسانده اند،  ادامه داد: مکتب حاج قاسم که برگرفته از ائمه اطهار (ع) است، به ما آموزش می دهد که مسلمان و انسان مومن کسی است که در صورت شنیدن صدای کمک فرد دیگر به کمک وی بشتابد.

وی اظهارداشت: مردم ما در کمال عزت، سربلندی و یاریگری پای نگاه و مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی ایستادند و نهضت عظیم کمک مومنانه را شکل دادند و امروز کشور ما بهترین الگو برای سایر کشورها است.

رییس بسیج مداحان کشور عنوان کرد: با وجود اینکه ریاست قوه قضاییه اعلام کرده اند که آماده هستیم تا درب های زندان ها را به روی همه کسانی که می خواهند زندان ها را ببیند باز کنیم مشروط بر اینکه ما نیز بتوانیم از زندان های آنها بازدید کنیم، هنوز جرات نکرده اند پاسخ دهند و نمی توانند پاسخ دهند اما در مجموع زندان جای خوبی نیست و آزادی هر زندانی به معنای رهایی، عروج، پرواز و زندگی دوباره است و باید تلاش شود پس از آزادی زندانیان نیز در حوزه اشتغال و حرفه آموزی آنها اقدامات لازم انجام شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز