استاندار کرمان:

اختیارات بیشتری به استانداران برای تنظیم بازار تفویض شود

۱۳۹۹/۱۲/۰۹ - ۱۰:۱۰:۲۶
کد خبر: ۱۱۴۳۷۲۵
اختیارات بیشتری به استانداران برای تنظیم بازار تفویض شود
استاندار کرمان گفت: استانداران هیچ اختیاری در تغییر قیمت‌ها برای تنظیم بازار ندارند و درخواست تفویض اختیارات بیشتر به استان‌ها را داریم.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ علی زینی‌وند در جلسه ستاد تنظیم بازار استان‌های سراسر کشور در ارتباط ویدئوکنفرانس با وزیر صنعت، معدن و تجارت، خواستار تفویض بیشتر اختیارات به استانداران جهت تنظیم بازار شد و عنوان کرد: ستاد تنظیم بازار استان‌ها چیزی شبیه شورای برنامه‌ریزی توسعه است، یعنی ما احساس اختیار می‌کنیم نه اینکه اختیار داشته باشیم.

وی ادامه داد: استانداران هیچ اختیاری در تغییر قیمت‌ها برای تنظیم بازار ندارند و از سویی برای استفاده از کالاهای ذخیره‌‌ای استان نیز در ایام اضطراری نیاز به طی بروکراسی اداری و مجوز تهران داریم.

استاندار کرمان ابراز داشت: قیمت‌گذاری‌ها در سطح ملی انجام می‌شود اما عملا در بازار اتفاق دیگری می‌افتد و کارایی ستاد تنظیم بازار عملا از نظر افکار عمومی با چالش مواجه می‌شود و باید فکری برای آن کرد.

زینی‌وند تاکید کرد تا 'تفویض اختیار بیشتری به استانداران برای تنظیم بازار داده شود' و گفت: در بازار مرغ که هم اکنون با چالش مواجه هستیم، می‌توانیم به صورت منطقه‌ای آن را تنظیم کنیم.مثلا استان کرمان در حال حاضر با 40 تا 50 درصد کمبود تولید روبه‌رو است، اما استانهای همجوار افزایش تولید دارند و می‌شود به صورت منطقه ای اختیار تنظیم بازار را داد.

استاندار کرمان درخواست کرد تا وزارت صمت اختیار تغییر تا 15 درصد قیمت‌ها را به استانداران تفویض کند.

زینی‌وند همچنین به مصوبات سفر وزیر صمت و معاون ایشان به کرمان اشاره داشت و تصریح کرد: مصوبات این سفر کامل اجرایی نشدند و درخواست داریم تا سهم روغن خام کارخانه روغن کرمان و هزار تن سهیمه منجمد مرغ استان برای تنظیم بازار به صورت کامل اجرا شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز