مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان:

سن ۳۱ درصد فرهنگیان در استان کرمان، کمتر از ۳۳ سال است

۱۳۹۹/۱۲/۱۳ - ۰۸:۱۷:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۶۱۳۱
سن ۳۱ درصد فرهنگیان در استان کرمان، کمتر از ۳۳ سال است
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: حدود ۳۱ درصد از فرهنگیان استان کرمان در رده سنی کمتر از ۳۳ سال هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ احمد اسکندری‌نسب، در نشست با مشاوران جوان، با بیان اینکه حدود ۳۱درصد فرهنگیان استان کرمان در رده سنی زیر ۳۳ سال هستند، اظهار داشت: شناسایی جوانان توانمند فرهنگی و استفاده از ظرفیت آن‌ها در حوزه‌های مدیریتی و اداری، لازمه ارتقای کیفیت فعالیت‌های آموزشی و پرورشی در استان است.

او به نقش موثر جوانان در عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، علمی، بین المللی و اقتصادی اشاره کرد و افزود: براساس بیانیه گام دوم انقلاب، جوانان میدان دار اصلی انقلاب هستند و باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود تا از ظرفیت آن‌ها در عرصه‌های مختلف به خوبی استفاده شود.

اسکندری نسب بر شناسایی نقاط ضعف، قوت، فرصت‌ها و تهدید‌های آموزش و پرورش استان در شهرستان‌ها و مناطق استان به همت مشاوران جوان تاکید و تشکیل شورای مشاوران جوان در سطح ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان را نیز ضروری دانست.

او بیان داشت: آموزش و پرورش موتور محرکه توسعه و پیشرفت اجتماع و کشور و کلید اصلی برای رسیدن به توسعه پایدار است و باید دغدغه اصلی همه مردم و مسئولان باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه در جای جای بیانیه گام دوم  انقلاب، شاهد تاکید رهبری بر نقش جوان و جوانان در تحقق اهداف انقلاب و نظام هستیم، گفت: اعتماد به جوانان و میدان دادن به آن‌ها مطالبه جدی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است.

او عنوان کرد: جوانان در شرایط فعلی بروز، توانمند و آشنا به فناوری هستند و می‌توانند در تصمیم سازی و برنامه ریزی‌های نظام تعلیم و تربیت مشارکت اثر بخشی داشته باشد.

اسکندری نسب استفاده از مشارکت فکری جوانان فرهنگی در برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزش و پرورش را ضرورتی انکار ناپذیر دانست و افزود: اگر از ظرفیت فکری جوانان در تصمیم سازی‌ها استفاده شود آن‌ها با انگیزه بیشتری در اجرایی کردن برنامه‌ها مشارکت می‌کنند.

در نشست گروه ۸ نفره، مشاوران جوان مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در خصوص فعالیت‌های آموزشی و پرورشی در استان و نحوه ارتقای کیفیت این فعالیت‌ها پرداختند.

 

نظر شما