با حضور مجازی معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش

آیین رونمایی از اپلیکیشن ملی (برنامه کاربردی) "سواد آبی" طراحی شده توسط اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان برگزار شد

۱۳۹۹/۱۲/۱۴ - ۰۸:۰۶:۴۱
کد خبر: ۱۱۴۶۷۹۰
آیین رونمایی از اپلیکیشن ملی (برنامه کاربردی) سواد آبی طراحی شده توسط اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان برگزار شد
آیین رونمایی از اپلیکیشن ملی "سواد آبی" طراحی شده توسط اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان با حضور مجازی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش وزیر آموزش و پرورش در حاشیه نشست مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سید محمد حبیب الهی در آیین رونمایی از این اپلیکیشن گفت: اپلیکیشن سواد آبی محتوی آموزشی مجازی است که توسط دبیرخانه راهبری درس زمین شناسی و محیط زیست مستقر در اداره تکنولوژی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان با ایده گرفته شده از کتاب انسان و محیط زیست و همفکری و همراهی سرگروه های آموزشی درس زمین شناسی و محیط زیست و مشارکت ویژه شرکت دانش محور آبانگاه شرکت آب منطقه ای، سازمان پژوهش و برنامه ریزی (گروه تالیف کتاب)، دفتر آموزش متوسطه وزارت و سازمان آب و برق خوزستان این بستر برای ارتقای دانش و یادگیری بهتر دانش آموزان و دبیران به ویژه در شرایط همه گیری کرونا طراحی شده است.

وی افزود: این اپلیکیشین از دو بخش اصلی (ملی و بومی) تشکیل شده است که در بخش ملی (ارائه اطلاعات، دانستنی ها و مفاهیم عمومی و کلی عرصه آب همراه با مسابقه، بازدیدهای مجازی از سازه های آبی، مباحث محیط زیست و...) و نیز در بخش بومی هر  استان با عرضه تصاویر، داده ها و مسائل آبی ویژه آن استان که فعالیت سرگروه هر استان را به نمایش می گذارد اختصاص داده شده است.

وی بیان کرد: بخش جذاب این اپلیکیشن اختصاص دارد به مقدار آب مصرفی به عنوان آب مصرفی من به صورت آب مستقیم و آب مجازی، در بخش آب مستقیم مقدار مصرفی آب استفاده شده به عنوان مثال شست و شو را با کمیت زمان بر حسب دقیقه در این بخش وارد کرده و میزان مصرفی آب را بر حسب متر مکعب به ما می دهد.

 معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان گفت: همچنین در بخش آب مجازی، مقدار آب مصرفی در تهیه مواد غذایی یا پوشاک یا حتی مصرف اینترنت را تا زمانی که مورد استفاده قرار می گیرند برای ما مشخص می کند.

حبیب اللهی خاطرنشان کرد: مخاطبان اپلیکیشن سواد آبی تمامی افراد به ویژه دانش آموزان و معلمان عزیز در هر دوره ای است که البته دانش آموزان پایه یازدهم تمامی رشته ها به صورت خاص هستند.

بر پایه این گزارش: آیین رونمایی از اپلیکیشن ملی سواد آبی، طراحی شده توسط اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان با حضور مجازی معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در حاشیه نشست مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان کرمان برگزار شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز