فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان:

نظام آموزشی و تربیتی تمامیت یک ملت است

۱۳۹۹/۱۲/۱۴ - ۰۸:۱۴:۰۵
کد خبر: ۱۱۴۶۷۹۴
نظام آموزشی و تربیتی تمامیت یک ملت است
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: نظام آموزشی و تربیتی تمامیت یک ملت است.

 

به گزارش خبرگزاری برنا؛ حسین معروفی در جمع مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان با اشاره به ارزش و جایگاه تعلیم و تربیت، اظهار داشت: تعلیم و تربیت، تاکید پیامبر اسلام (ص) و اهل بیت (ع) و امام خمینی و رهبری است، هم نظام تربیتی و هم آموزشی در دین ما به درستی تعریف شده اند، اما پایه های تربیت در جامعه ما به خاستگاه دشمن تبدیل شده، دشمن در مقابل دین ما ایستاده است.

وی با بیان ضرورت حمایت از نخبگان و صاحب نظران در امر تعلیم و تربیت، افزود: رهبر معظم انقلاب فرموده اند: "بنده تا نفس دارم از نخبه پروری حمایت می کنم"، امروز در دنیا جدال بر سر فکر است، دشمنان درصدد ربودن اندیشه های متعالی جوانان در حوزه های مختلف اقتصادی، علمی، فرهنگی و... با عملیات روانی خاصی هستند و موفقیت، زمانی حاصل می شود که زیر بار سلطه نرویم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: وقتی به کشور می نگریم خدمات زیادی در جنبه های مختلف می بینیم که محصول تلاش مسئولانی با افکار انقلابی است، اگر امروز جایی شاهد عقب ماندگی هستیم دلیلش این است که افرادی مسئول آن کار بوده اند  که افکار غیر انقلابی داشته اند.

معروفی گفت: نظام آموزشی و تربیتی، تمامیت یک ملت و متعلق به همه اقشار مردم و نظام و انقلاب است، نباید نگاهی سیاسی به آن داشته باشیم و همواره باید در اولویت باشد، سیاست اخلاقی باید جایگزین اخلاق سیاسی شود.

وی با اشاره به دیدگاه های حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) در خصوص نظام اسلامی اظهار داشت: پایه و اساس حوزه اندیشه پردازی و نظریه پردازی رهبری و گام دوم انقلاب، علم، احترام، ادب و امید به بالندگی و حرکت بیشتر است، باید همه بارها و بارها بیانیه گام دوم انقلاب را با دقت و عمیق مطالعه کنیم و ببینیم چگونه در آن راهکار ارائه شده است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: افراد باایمان و بااخلاق همواره در جامعه تاثیرگذارند، اگر از آموزش، خروجی خوب می خواهیم باید پایه های ارتباطی خود با والدین را قوی کنیم که در این صورت کلام معلم اثربخشی بیشتری دارد.

معروفی خاطرنشان کرد: هدف دشمن تهی کردن است، اندیشه و فکر را می گیرد، در حوزه علم، مدرک، پایه و اساس می شود  که این یک آفت بزرگ است، کسی که مدرک دارد می تواند راهبرد و راهکار ارائه کند یا کسی که علم دارد؟

وی با روایت جنبه هایی از زندگی شهید "حسن باقری" گفت: این شهید والامقام با سن کمش در جنگ، تحول هایی مثال زدنی ایجاد  کرد،  بدون آنکه حتی یک ساعت آموزش نظامی دیده باشد و واقعا یک نابغه نظامی بود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ابراز امیدواری کرد: به جای راهیان نور دانش آموزی، اردویی با حضور معلمان و دانش آموزان داشته باشیم، معلم باید در این حرکت عمیق فرهنگی همراه دانش آموز باشد، نظام عمیق تربیتی زمانی محقق می شود که نگاه ها عوض شود، ساعت مفید این اردو باید در اختیار معلم باشد.

معروفی گریزی هم به وضعیت معیشت فرهنگیان زد و گفت: معلمی که همه فکرش چگونگی تامین معاش خانواده اش است، قطعا نمی تواند کارامد باشد، امیدواریم سال به سال شاهد رفاه و تکریم بیشتر معلمان در جامعه باشیم که کارشان فوق العاده ارزشمند است.

وی با بیان اینکه مکتب شهید سلیمانی، مکتب اهل بیت، عاشورا و امامان انقلاب است، گفت: ما در استان کرمان با وجود شخصیت بین المللی حاج قاسم سلیمانی، کانون توجه دنیا هستیم و از ما انتظار بیشتری به عنوان یک کرمانی می رود، در حوزه فرهنگی و ترویج مکتب شهید سلیمانی باید حرکت های پررنگ تری انجام دهیم که بحمدالله آموزش و پرورش در این خصوص خوب عمل کرده است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: روستای قنات ملک امروز در دنیا مطرح است، شهید سلیمانی ویژگی های دارد که همه اقشار جامعه به ویژه دانش آموزان را شیفته می کند، وقتی عکس حاج قاسم را همه جا داریم باید او را بشناسیم که ممات او از حیاتش هم اثربخش تر بود، رسالت سپاه و آموزش و پرورش سنگین است ما به جای انجام شغل اداری، رسالت داریم و همه ما پاسدار ارزش های انقلاب هستیم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز