استاندار کرمان در ستاد تنظیم بازار عنوان کرد:

دستگاه‌های نظارتی با احتکارکنندگان و مخلان بازار به شدت برخورد کنند/مشکل سیمان در احتکار است/لزوم رصد روزانه مرغداری‌ها و شبکه توزیع

۱۴۰۰/۰۱/۱۱ - ۱۱:۱۰:۱۵
کد خبر: ۱۱۵۸۰۹۷
دستگاه‌های نظارتی با احتکارکنندگان و مخلان بازار به شدت برخورد کنند/مشکل سیمان در احتکار است/لزوم رصد روزانه مرغداری‌ها و شبکه توزیع
استاندار کرمان گفت: نباید به کشتارگاه‌ها و تولیدکنندگان متخلف، احتکارکنندگان و مخلان در شبکه توزیع رحم کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ علی زینی وند در ستاد تنظیم بازار استان کرمان که به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور رییس جمهور برگزار شد، با بیان اینکه پشتیبانی امور دام در شبکه توزیع به کمک سازمان صمت خواهد آمد اظهار داشت: تقاضا داریم که در این فرآیند به یکباره شبکه توزیع برهم زده نشود که خود این اتفاق باعث ایجاد اختلال در بازار خواهد شد.

وی با بیان اینکه تعاونی های سالم نباید از چرخه توزیع حذف شوند افزود: گاهی دست‌کاری در شبکه توزیع باعث دردسر خواهد شد که انتظار می رود این فرآیند و ساز و کار به صورت کارشناسی و دقیق و با یک برنامه مناسب صورت گیرد.

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه باید گیرندگان و محل های توزیع مرغ در استان مشخص باشد تصریح کرد: فرمانداران موظف هستند بسیج اصناف را که به کمک تیم های نظارتی برای کنترل بازار آمده را تا زمان رسیدن بازار به تعادل، مورد حمایت و پشتیبانی  قرار دهند.

زینی وند با اشاره به فعالیت 12 کشتارگاه و بیش از ۳۰۰ مرغداری در سطح استان کرمان گفت: سازمان های جهاد کشاورزی شمال و جنوب باید میزان کشتارهای روزانه مرغ در سطح استان را مورد رصد قرار دهند.

عالی ترین مقام اجرایی استان کرمان با اشاره به مانیتورینگ چرخه جوجه ریزی از اختصاص نهاده‌ها تا کشتارگاه از سوی جهادکشاورزی و دامپزشکی گفت: باید راستای آزمایی نیز در این زمینه صورت گیرد زیرا برخی گزارشات حاکی از آن است که این جوجه ریزی براساس ثبت در سامانه، واقعی نیست و انتظار داریم نهادهای نظارتی نیز به کمک سازمان جهادکشاورزی و صمت آمده و با متخلفان برخورد کنند.

وی با بیان اینکه مرغداری ها و کشتارگاه های استان باید به صورت روزانه مورد رصد قرار گیرند افزود: انتظار می رود شبکه توزیع نیز به صورت روزانه از سوی سازمان های جهاد کشاورزی و صمت مورد رصد قرار گیرد که این موضوع شامل سیمان نیز می شود.

زینی وند با بیان اینکه مشکل بازار سیمان در احتکار است اظهار داشت: باید از گزارش های مردمی استفاده کرده و از مردم بخواهیم در هر مکانی که انبارهای احتکار سیمان را مشاهده کردند به تعزیرات اعلام کنند و همچنین می خواهیم دستگاه های نظارتی نیز به ریز تمامی انبارهایی که احتکار سیمان را انجام می دهند، شناسایی و با آنها برخوردهای لازم را بکنند.

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه نباید به کشتارگاه‌ها و تولیدکنندگان متخلف، احتکارکنندگان و مخلان در شبکه توزیع رحم کرد افزود: اگر این شرایط پیگیری شود در آینده نزدیک بازار سیمان و مرغ تنظیم خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز