جذب یک‌صد میلیارد تومان برای مهار ریزگردها در استان

۱۴۰۰/۰۱/۱۱ - ۱۳:۴۱:۰۲
کد خبر: ۱۱۵۸۱۸۶
جذب یک‌صد میلیارد تومان برای مهار ریزگردها در استان
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت: سال گذشته یکصد میلیارد تومان بودجه برای مهار ریزگردها جذب شد که مبلغی از آن در اختیار منابع‌طبیعی شمال و جنوب‌کرمان قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مرجان شاکری در این خصوص افزود: استان کرمان طی ۲ سال گذشته در ایجاد ایستگاه های پایش کیفی هوا ۱۰۰ درصد رشد داشته است و اول سال ۹۸ پنج دستگاه در استان کرمان شامل ۲ دستگاه در کرمان، یک دستگاه در شهرستان های ریگان، زرند و فهرج نصب شد و اکنون در بم، کهنوج و راور و انار به عنوان کانون های اولویت دار در خیزش گرد و غبار این دستگاه نصب شده است.

وی با بیان اینکه نصب ایستگاه‌های پایش کیفی هوا در مناطق مختلف استان کرمان منشا خیر بود تصریح کرد: بعد از راه‌اندازی این ایستگاه‌ها متوجه موارد زیادی شدیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان تاکید کرد: کارشناسان حفاظت محیط زیست به صورت شبانه روزی روی شاخص های کیفی هوا کار می کنند و در مواردی که بیش از حد مجاز باشد اعلام می شود و دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه تصمیم گیری می کند.

وی اظهار داشت: محیط زیست دستگاهی با شرح وظایف گسترده است که علاوه بر جلوگیری از تخلفات شکار و صید باید پایش های کیفی در صنایع را نیز مد نظر داشته باشد و برای استقرار صنایع در چارچوب ضوابط زیست محیطی باید اظهار نظر کند که فعالیتی انرژی بر است.

شاکری گفت: مطالعات و آموزش های زیست محیطی در کنار اقدامات انجام شده در سازمان حفاظت محیط زیست می تواند در پیشبرد اهداف این نهاد بسیار موثر باشد.

وی با اشاره به امضای تفاهم نامه با آموزش و پرورش و ورود به برنامه شاد اظهار داشت: در این مسیر آموزش های موثر و جدی برای دانش آموزان اجرا شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان افزود: اگر در سنین پایین اهمیت محیط زیست به دانش آموزان آموخته شود در آینده با مسئولان و افرادی مواجه خواهیم بود که با مسائل محیط زیست بیگانه نیستند و محیط زیست را به عنوان یک مانع نمی‌بینند بلکه به عنوان عنصر اثرگذار در سلامت مردم می دانند.

وی ادامه داد: مسئولان همواره در کنار محیط زیست بوده و هستند و دولت تدبیر و امید با اقدامات انجام شده نشان داد به محیط زیست بسیار اهمیت می دهد.

شاکری به احیای تالاب جازموریان به صورت جدی در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: طرح مطالعاتی این تالاب در سال ۹۵ و در همین دولت آغاز شد و اکنون مراحل پایانی را می گذارد.

وی افزود: امیدواریم با حمایت‌های رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست و استاندار کرمان در شورای برنامه‌ریزی استان مطرح و بودجه‌ای برای این مهم محقق شود.

وی با بیان اینکه کاهش بارش‌ها طی سال گذشته تاثیرات منفی بر محیط‌زیست داشته است و شاید لازم باشد در صورت اتفاق نیفتادن بارندگی ها بودجه خاصی در این بخش جذب شود اظهار داشت: امید می رود با برنامه ای منسجم تالاب جازموریان احیا شود.

 

نظر شما