رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:

نظارت بر اجرای قوانین افزایش می یابد

۱۴۰۰/۰۱/۱۴ - ۱۱:۱۵:۱۷
کد خبر: ۱۱۵۹۱۳۰
نظارت بر اجرای قوانین افزایش می یابد
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفــت: ما در سال جاری70 درصد تمرکز کمیسیون اقتصادی مجلس را در حوزه نظارت بر قوانین قبلی مانند قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار و 30 درصد بر تدوین قوانین جدید مانند منع دولت از اجرای تصمیمات غافلگیرانه بدون اطلاع بخش خصوصی قرار خواهیم داد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمدرضا پورابراهیمی در نشست بررسی راهکارهای تحقق شعال سال (تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی‌ها) اظهار داشت: بر اساس آخرین پایش محیط کسب و کار در پاییز سال گذشته و نظرسنجی از فعالان بخش خصوصی، مشکلات تعهد ارزی، تغییرات مستمر قیمت مواد اولیه، بی ثباتی در مقررات، ضوابط و آئین نامه ها، عدم دسترسی به منابع مالی، مسائل مالیاتی و تامین اجتماعی و... موانع اصلی تولید عنوان شده‌اند.

، با اشاره به اینکه بخش خصوصی موانع و پشتیبانی ها از تولید را اعلام کرده است، افزود: ما در سال جاری70 درصد تمرکز کمیسیون اقتصادی مجلس را در حوزه نظارت بر قوانین قبلی مانند قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار و 30 درصد بر تدوین قوانین جدید مانند منع دولت از اجرای تصمیمات غافلگیرانه بدون اطلاع بخش خصوصی قرار خواهیم داد.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز پس از تایید شورای نگهبان تا پایان فروردین ماه جاری ابلاغ شود که اجرای این قانون حمایت جدی از تولید خواهد بود. پورابراهیمی، همچنین از اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر عایدی در ابتدای سال جاری خبر داد و گفت: اگر بازارهای سوداگرانه در بستر قانونی ساماندهی نشوند مشکلات باقی می مانند. نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در اصلاح قانون اتاق بازرگانی، سعی شده محدودیت های ارتقا و توانمندسازی بخش خصوصی برطرف و این نهاد به جایگاه واقعی خود بازگردد.

 

 

 

نظر شما